دفاتر خدمات مسافرتی غیر مجاز معرفی و پلمپ خواهند شد

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
10 مهر 1392 00:00
0

ساماندهی دفاتر مسافرتی و شناسایی دفاتر غیر مجاز از جمله برنامه‌هایی است که این روزها در دستور کار دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری کشور‌ قرار گرفته‌است.

"علی لطفی" مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری کشور‌ با اشاره به توجه ویژه این اداره کل به دفاتر خدمات مسافرتی فعال در تهران به CHN گفت: «با توجه به بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که بیشترین تعداد دفاتر خدمات مسافرتی غیر مجاز در استان تهران فعال هستند از این رو تهران را به عنوان نمونه‌ای از کل کشور در نظر گرفتیم و با کمک بخش خصوصی و فعالان این حوزه به شناسایی دفاتر خدمات مسافرتی غیر مجاز تهران پرداختیم.»

به گفته او، در پی این جستجو تاکنون 100 دفتر خدمات مسافرتی غیر مجاز در تهران شناسایی شده‌اند که تا پایان وقت اداری امروز اسامی آنها در اختیار اداره اماکن ناجا قرار خواهد گرفت تا درخصوص پلمپ این مراکز اقدامات لازم انجام شود.»

لطفی درخصوص چگونگی شناسایی دفاتر خدمات مسافرتی غیر مجاز گفت: «با توجه به لزوم شناسایی دفاتر خدماتی غیر مجاز به زودی بخشنامه‌ای برای شناسایی تبلیغات، اطلاعات و نامه‌هایی که به تمام دفاتر خدمات مسافرتی فعال ارسال می‌شود صادر خواهد شد تا توسط بخش خصوصی و فعالان این حوزه بتوانیم افراد غیر مجاز را شناسایی کنیم. در این راستا هماهنگی‌های لازم برای پلمپ دفاتر غیر مجاز با اداره اماکن ناجا انجام شده‌است.»

مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری در ادامه از تشکیل کمیته تحلیلی خبر داد که از این پس تمام آگهی‌های منتشر شده درخصوص دفاتر خدمات مسافرتی و تورهایی که برگزار می‌کنند را بررسی خواهد کرد و در این بررسی‌ها دفاتر خدمات مسافرتی غیر مجاز شناسایی خواهند شد.

به گفته لطفی، با توجه به شرایط موجود این احتمال وجود دارد که حدود 300 تا 500 دفترمسافرتی غیر مجاز در تهران فعال باشند از این رو بررسی و بازرسی دفاتر فعال امری جاری خواهد بود که در هر زمانی انجام خواهد شد تا بتوان از فعالیت دفاتر غیر مجاز جلوگیری کرد.

دفاتر خدمات مسافری غیر مجاز، دفاتری هستند که بدون داشتن مجوز رسمی از سازمان میراث و گردشگری، فعالیت می‌کنند. لطفی با اشاره به این موضوع افزود: «با توجه به آ‌نکه اصل صدور مجوز یک کار حاکمیتی است و هرگز واگذار نمی‌شود در صدد راه‌اندازی دبیرخانه‌ صدور مجوز هستیم. این دبیرخانه گرفتن درخواست، پالایش درخواست و از آن مهمتر مصاحبه تخصصی در ورود یک فرد جدید به این صنف را بر عهده خواهد داشت. »

منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.