500 میلیون یورو خسارت سالانه به دلیل مقررات سخت صدور ویزا در اروپا

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
500 میلیون یورو خسارت سالانه به دلیل مقررات سخت صدور ویزا در اروپا
24 مهر 1389 00:00
0
روند درخواست برای صدرو ویزا جهت بازدید از اروپا به حدی ناخوشایند است که سالانه بیش از 450 هزار توریست را از سفر به اروپا باز می‌دارد و بیش از 500 میلیون یورو خسارت به صنعت توریسم اروپا تحمیل می کند.

این نکته را اتحادیه تورگردان های اروپایی(ETOA) در جریان تحقیقات اخیر خود منتشر کرده است.
طبق همین گزارش توریست‌های هندی و چینی که برای سفر به اروپا درخواست می‌دهند اغلب با رفتارهای بد و خطوط قرمز بسیار سخت گیرانه‌ای مواجه می شوند.

طبق همین بررسی ها روند صدور ویزا در کشور بریتانیا از دیگر کشورهای اروپایی سخت تر است به حدی که مهم ترین عامل بالقوه از انصرف توریست ها برای حذف این کشور از برنامه مسافرتشان می‌شود. سپس کشور فرانسه در جایگاه بدترین کشورهای از این نظر قرار دارد. کشورانگلستان با بیش از 58 هزار مورد از توریست مواجه است که از سفر منصرف می شوند و از این میان بسیاری برای همیشه از درخواست ویزا برای سفر به این کشور منصرف می شوند.

تام جنکینز» مدیر اجرایی اتحادیه تورگردان های اروپایی (ETOA) در همین زمینه می گوید: «درخواست ویزا باید به وضوح برای متقاضیان در دسترس باشد و در دسترس نبودن این درخواست ها حکایت از نوعی تکبر و خودبینی به متقاضیان دارد.»

وی یادآورشد که این کار مشابه آن است که چین نیز اروپاییان را وادار کند که فرم های درخواست ویزای خود را به زبان چینی پر کنند.

این درشرایطی است که کشور چین اساسا به عنوان یکی از مهم ترین کشورها برای رشد بازار توریسم اروپا شناخته شده است زیرا سالانه درحدود 26 درصد از تمام مراجعه کنندگان چینی و متقاضیان ویزای اروپا از سفر به اروپا منصرف می شوند و دلیل اصلی آن روند کند و نامناسب صدور ویزاهای شینگن است. 

در کشور انگلستان پیش از صدور ویزا شهروندان چینی ناگزیرند تا فرم های ویژه را به زبان انلگیسی پر و نیز خود را به سفارتخانه این کشور معرفی کنند . همچنین اخذ اثر انگشت و مصاحبه و تحقیق درباره زندگی ، ثروت و وضعیت کلی آنان در آینده از دیگر اقداماتی است که برای صدور ویزا انجام می شود.

اگرچه برخی از توریست ها در جریان این اقدامات از دریافت ویزا محروم می شوند اما بخش بزرگ تری نیز به دلیل روند طولانی و اغلب ناخوشایند آن از سفر به اروپا منصرف می شوند.


طبق تحقیقات یاد شده، درمیان کشورهای اروپایی آلمان به دلیل دقت بسیار و سرعت و همچنین انعطاف و رفتار دوستانه با مسافران متقاضی ویزا به عنوان بهترین کشور از نظر روند صدور ویزا شناخته شده است.

اتحادیه تورگردان های اروپایی که این تحقیق را انجام داده است یادآورشده که داده های خود را بر اساس اطلاعات ارائه شده طی تابستان گذشته و از سوی موسسات تورگردانی اروپا ارائه شده و عمدتا بر بازارهایی تمرکز دارد که شهروندان آن باید برای دیدار از اتحادیه اروپا ، ویزای مخصوص بدست آورند. این بازارها نمایندگان کلیدی رشد فرصت ها برای صنعت توریسم اتحادیه اروپا محسوب می‌شوند.

این گزارش با اتکا به محافظه کارانه ترین روش های محاسباتی، میزان زیان مالی که اتحادیه اروپا از این جهت متحمل می شود را بالغ بر 500 میلیون یورو در سال برآورد کرده است.

+ (خبرگزاری میراث فرهنگی و گردشگری ـ میترااسدنیا) منبع

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.