روسیه به دنبال رده‌های نخست برترین جاذبه‌های جهان

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
روسیه به دنبال رده‌های نخست برترین جاذبه‌های جهان
26 مهر 1389 00:00
0

روسیه در نظر دارد با تغییر قوانین گردشگری و توسعه زیرساخت‌های مسافرتی خود، به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری جهان تا سال 2016 تبدیل شود.

به گزارش میراث آریا(chtn)،‌ روسیه به رغم برخورداری از جاذبه‌های مشهور گردشگری جهان،‌همچون میدان سرخ،‌کاخ کرملین و موزه هرمیتاژ، به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب گردشگری، سود چندانی از صنعت گردشگری نبرده است.

در این میان،‌ وجود گران‌ترین هتل‌ها در شهر مسکو و نظام پیچیده اداری در کشور روسیه، بسیاری از گردشگران را از فکر سفر به این کشور بر حذر داشته است.

ازاینرو روسیه درصدد است با تغییر تمام مشکلات موجود و طرح برنامه‌هایی اغوا کننده برای جذب گردشگر تا سال 2016 به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری جهان تبدیل شود.

به همین منظور دولت روسیه به زودی طرحی 11.7 میلیارد دلاری را به اجرا در خواهد آورد که شامل توسعه زیرساخت‌ها، احداث ایستگاه‌های قطار و راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی مهم خواهد بود.

به گفته قئم مقام وزارت گردشگری روسیه، درصورت راه اندازی این طرح‌ها تا پنج سال آینده، این کشور هر ساله میزبان 40 میلیون گردشگر خواهد بود.

این پیش بینی در حالی مطرح شده است که بر اساس آمارهای آژانس گردشگری فدرال روسیه ، این کشور در سال گذشته تنها میزبان دو میلیون و 300 هزار گردشگر خارجی بوده که آنرا در رده انتهایی مقصدهای برتر گردشگری جهان قرار داده بود.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.