کشف فسیل لاک پشت 45 میلیون ساله

4
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کشف فسیل لاک پشت 45 میلیون ساله
28 مهر 1389 00:00
3

فسیل‌هایی از یک لاک پشت دریایی با قدمتی نزدیک به 45 میلیون سال، به تازگی در منطقه آنتارکتیک کشف شد.

به گزارش میراث آریا(Chtn)،‌ در این اکتشاف که توسط کارشناسان موسسه آنتارکتیک آرژانتین صورت گرفت،‌استخوان‌ها و دو تکه از پوسته یا لاک این لاک پشت در جزیره سیمور آرژانتین کشف شد.

دیرینه‌شناسان معتقدند،فسیل‌های به دست آمده از اندام این لاک پشت یا لاک‌پشت‌ها، به دلیل منحصر به فرد بودن و به دلیل شباهت نداشتن به هیچ یک از گونه‌های موجود در مناطق ساحلی آرژانتین،‌ کار آنها را در تشخیص دقیق خانوداه این لاک‌پشت‌ها سخت کرده است.

تنها ویژگی این یافته آن است که کارشناسان را در تشخیص اندازه دما و نوع پوشش زیست محیطی این منطقه در 45 میلیون سال پیش یاری می کند.

محققان معتقدند، این فسیل‌ها نشان می‌دهند که لاک پشت‌ها در این منطقه و در حدود 45 میلیون سال پیش که به دوره اوسن نام گذاری شده است، بسیار بزرگتر از فرضیات گذشته بوده‌اند. در دوره اوسن، زمین بسیار متفاوت‌تر از شکل امروزی بوده به نحوی که درز آغاز این دوره آنتارکتیک یا قطب جنوب به استرالیا متصل بوده و دمایی بسیار گرمتر از امروز داشته است.

دانشمندان معتقدند، از اینرو می‌توان به تغییر نوع و شکل لاک پشت‌ها پی برد، زیرا این موجودات نه در محیطی با دمای بسیار پایین بلکه در مناطقی با دمای بالا و معتدل تغییر و تکامل یافته اند.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.