جهانی شدن، قدمتی چهار هزار ساله دارد

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
جهانی شدن، قدمتی چهار هزار ساله دارد
02 آبان 1389 00:00
0

مطالعات اخیر دانشمندان نشان داده است،‌ بیش از چهار هزار سال پیش در منطقه اوراسیا، تعاملات فرهنگی صورت می‌گرفته است.

به گزارش میراث آریا(chtn)،‌ باستان‌شناسان اعلام کردند، تبادلات تجاری در منطقه اوراسیا از هزاران سال قبل وجود داشته به نحوی که غلات از غرب به شرق صادر و محصولات دیگر همچون ارزن که محصولی شرقی بوده‌اند از این منطقه به غرب صادر می‌شدند.

مارتین جونز، استاد دانشگاه کمبریج انگلستان گفت:‌ پیش از روی کار آمدن جاده ابریشم، مسیری تجاری در خط شمالی اوراسیا وجود داشت که در آن علاوه بر انتقال گیاهان و ابزار، انسان‌ها و فرهنگ‌ها نیز منتقل می‌شدند.

براساس مدارک موجود، گیاهان چینی هزار سال پس از عرضه گیاهان غربی به این کشور به مغرب زمین فرستاده شدند. برای مثال برای اولین بار ارزن و محصولات وابسته به آن در منطقه مغولستان داخلی چین در حدود 7700 تا 8000 سال پیش کاشت شدند که در حدود 2000 تا 2700 سال زودتر از به دست آوردن آنها در مرکز اروپا بود.

با توجه به این یافته‌ها و دیگر آثار و نشانه‌هایی که در طول چندین سال کاوش در مناطق مختلف به دست آمده اند، دانمشندان سرآغاز تعاملات فرهنگی و تجاری اقوام مختلف را به هزاران سال پیش نسبت داده اند.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.