تفریحات آبی ابوظبی، لذت چشیدن طعم هیجانی تابستانی در زمستان!

4
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی تابستانی، در دل سرمای زمستان! +تصاویر
29 آذر 1398 08:00
1

ابوظبی با داشتن بیش از 200 جزیره، ساحلی آرام و آفتابی گرم و همیشگی، به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد علاقه‌مندان به تفریحات آبی شناخته می‌شود. در این شهر خانواده‌ها به‌راحتی به پارک‌های آبی دسترسی دارند. جستجوگران هیجان به ابوظبی سفر می‌کنند و با پوشیدن چکمه‌های جت‌پک (jetpack boots) بر فراز دریا پرواز می‌کنند. در کل به دلیل آب شفاف‌تر و هوای خنک‌تر دبی، معمولاً دوستداران ورزش‌های آبی، ابوظبی را مقصد بهتری می‌دانند. در لست سکند قصد داریم چند نمونه از این تفریحات آبی هیجان‌انگیز را برای شما معرفی کنیم، پس اگر عاشق هیجان هستید با ما همراه باشید.

 

دنیای آبی یاس

دنیای آبی یاس

باوجود تفریحاتی مثل غواصی برای پیداکردن مروارید، سرسره‌های آبی فراوان و جاذبه‌های تفریحی بی‌نظیر در این پارک، به‌راحتی می‌توان فهمید چرا خانواده‌ها علاقه دارند این پارک آبی را برای تفریح فرزندان خود انتخاب کنند. اولین سینمای آبی منطقه نیز در این پارک آبی قرارگرفته است.

 

اسکی روی آب با قایق

اسکی روی آب با قایق

سطح صاف آب‌های امارات در خلیج‌ فارس برای اسکی روی آب بسیار ایده آل است. در این ورزش شما سوار بر یک‌تخته چوبی می‌شوید و از طریق در دست گرفتن طنابی که به پشت قایق متصل است روی آب اسکی می‌کنید. اگر به ایستادن و اصول اولیه تسلط پیدا کردید می‌توانید به سمت کارهای نمایشی و چرخش 360 درجه بروید.

 

سفر مروارید

سفر مروارید

سفر مروارید ابوظبی شما را به تجربه یک لنج سواری سنتی عربی دعوت می‌کند تا در بین سرسبزی‌های زیبای درختان مانگرو به تفریح بپردازید. همچنین یک راهنمای محلی درباره تاریخچه محل و تاریخچه غواصی برای پیدا کردن مروارید توضیح می‌دهد. این توضیحات شامل؛ اینکه چگونه غواصان سنتی با بستن یک وزنه به‌ پای خود و بستن بینی خود به جستجوی مروارید می‌رفته‌اند می‌شود. همچنین با خرما و چای از شما پذیرایی می‌شود.

 

کاوشگری در تاریخ در مسیری دریایی

بهترین تفریحات آبی در ابوظبی، پایتخت امارات

تور قایقرانی یک‌ ساعته که توسط یک قایق تفریحی ارائه می‌شود طی یک گشت‌وگذار دریایی از کنار شهر ابوظبی می‌گذرد و تاریخ ابوظبی را به مسافران ارائه می‌دهد. طی این سفر گردشگران از قلعه ماقتا (Maqta) ابوظبی با قدمت بیش از 200 سال عبور می‌کنند. همچنین فلامینگوها را نیز طی این سفر می‌توان مشاهده کرد. در آخر، سفر با چشم‌اندازی از مسجد شیخ زاید به پایان می‌رسد.

 

کابل پارک جایی که به قایق نیاز نیست

بهترین تفریحات آبی در ابوظبی، پایتخت امارات

در مجموعه بین‌المللی تفرجگاه ورزشی فورسان می‌توانید اسکی روی آب و سایر ورزش‌های آبی را انجام دهید. در این پارک کابلی بزرگ نیازی به قایق نیست و کابل توانایی کشش با سرعت 38 کیلومتر بر ساعت را دارد. همچنین با توجه به ظرفیت بالای این سیستم، زمان انتظار شما برای استفاده در حداقل ممکن خواهد بود.

 

کایاک سواری لوکس

بهترین تفریحات آبی در ابوظبی، پایتخت امارات

برای داشتن یک تجربه لوکس می‌توانید در میان درختان مانگروی ابوظبی کایاک سواری کنید. در این سفر احتمالاً تجربه دیدن حیواناتی مانند روباه، لاک‌پشت، فلامینگو و مارهای دریایی را خواهید داشت که بر جذابیت کایاک سواری می‌افزاید.

 

هنگام جت‌پک سواری روی پاهایتان بایستید و بر فراز دریا پرواز کنید

بهترین تفریحات آبی در ابوظبی، پایتخت امارات

این ورزش برای افرادی که قلب‌ ضعیفی دارند اصلاً توصیه نمی‌شود! در جت‌پک که ورزشی بسیار هیجان‌انگیز محسوب می‌شود چکمه‌های مخصوص را می‌پوشید و سپس از طریق فشار ایجاد شده توسط انتهای چکمه‌های پیشران از روی سطح آب بلند می‌شوید و پرواز می‌کنید. گردشگرانی که از این سیستم استفاده می‌کنند می‌توانند تا ارتفاع 8 متر از روی سطح آب بلند شوند.

 

چالش پارک آبی بادی

بهترین تفریحات آبی در ابوظبی، پایتخت امارات

این پارک آبی بادی که مانند قلعه‌ای فنری بر روی آب دریا قرار گرفته است از 84 قطعه شامل پل، رمپ، پله و سرسره تشکیل‌ شده است و بازدیدکنندگان را برای حفظ تعادل و عبور موفقیت‌آمیز از مسیر به چالش می‌کشد. اگر اشتباه کنید سقوط در آب در انتظار شماست. پس اگر اهل تجربه هیجان و آزمون تعادل هستید، این گزینه برای شما بسیار مطلوب است.

 

منبع: cnn.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی