چگونه در سفر از حوادث ناخوشایند جلوگیری کنیم؟

4.3
از 10 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
04 بهمن 1395 12:00
0

اتفاقات و خطرهای پیش بینی نشده ممکن است در هر سفر و برای هر کسی رخ دهد. در این زمانها، گردشگران معمولا قربانیان نخست هستند. این ضروری است که شما در مورد این اتفاقات آگاه باشید و راه های مقابله و یا جلوگیری از آنرا بدانید.

. از دست دادن مدارک مهم

همیشه قبل از سفر یک کپی از تمامی مدارک مهم تهیه کنید. این مدارک شامل: گذرنامه، ویزا، اطلاعات بلیط و رزرو هتل می باشد. در صورت گم شدن و یا به سرقت رفتن این مدارک، شما می توانید با در دست داشتن کپی، کارها را پیگیری کرده و سفر خود را ادامه دهید.

حوادث ناخوشایند در سفر‏

سرقت در طول مسافرت

رفتار و نوع پوشش شما باید عادی باشد، طوری که اصلا نشان ندهد شما یک توریست هستید. از همراه داشتن جواهرات گران قیمت زرق و برق دار و همچنین نمایش وسایل با ارزش خودداری کنید.

حوادث ناخوشایند در سفر‏

مسمومیت غذایی - ناراحتی معده

زمانی که به مکان جدیدی سفر می کنید، قطعا دوست دارید که خوردن غذاهای جدید را نیز تجربه کنید اما ممکن است معده ی شما با این غذاهای جدید سازگار نباشد و دیر هضم شود. از خوردن گوشت و غذاهای دریایی که نمی دانید چگونه آمده و طبخ داده شده اند و خرید غذا از دستفروشان خودداری کنید. همیشه درسفر از آب بطری آشامیدنی استفاده کنید.

حوادث ناخوشایند در سفر‏

. حوادث و جراحت در سفر

اتفاق هیچ وقت خبر نمی کند. در مسافرت هنگام راه رفتن نیز باید مراقب باشید، زیرا یک لیز خوردن،تصادف کردن، از جایی پرت شدن، همه همه می تواند دوران مسافرت شما را به گذراندن در بیمارستان ختم کند.

دستگیر و بازداشت شدن در سفر

قوانین و مقررات محلی مقصد مورد نظر را قبل از سفر بررسی کنید و نسبت به آن آگاه باشید. ارتکاب جرم هرچند از نظر شما کوچک باشد، ممکن است شامل جریمه های سنگین باشد.

حوادث ناخوشایند در سفر‏

انتخاب تور مسافرتی معتبر

در این روش شما دیگر مطمئن هستید که فراهم آوردن ایمنی شما، دغدغه ی اصلی آنان است. برنامه ی سفر،گشت و گذارها، بازی و تفریحات تور را به خوبی بررسی کنید.

بیمار شدن در سفر

ابتلا به بیماری غیر قابل پیش بینی است. مراکز پزشکی و کلینیکی که در نزدیکی محل اقامت شما واقع شده است را بیابید. در طول سفر از ویتامین و مواد غذایی مغذی استفاده کنید.

حملات تروریستی

اگر در یک کشور خارجی هستید و مورد حمله ی تروریستی، آدم ربایی و آزار و اذیت قرار می گیرید، باید سریعا به سفارت کشور خود مراجعه کنید. پس باید قبل از سفر آدرس سفارت خود را بدانید. سعی کنید از رفتن به کشورهای دارای امنیت سیاسی و اجتماعی نیستند، خودداری کنید.

حوادث ناخوشایند در سفر‏

حملات قلبی و سکته مغزی

اگر سابقه ی فشار خون بالا دارید و یا تحت درمان هستید و داروی خاصی استفاده می کنید بایدآگاه باشید و هوشیارانه سفر کنید. در خوردن غذا زیاده روی نکنید و استراحت و خواب خوبی داشته باشید.

بسیاری از اتفاقات پیش بینی نشده هستند،پس خوب است که خود برای هر چیزی آماده کنید.

حوادث ناخوشایند در سفر‏


منبع:مجله کوله پشتی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.