نکاتی که باید هنگام بازدید از پارک های ملی بدانید

4
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
نکاتی که باید هنگام بازدید از پارک های ملی بدانید + تصاویر
24 اردیبهشت 1397 15:00
0

از سفر خود لذت ببرید، اما از قواعد نیز تبعیت کنید؛ غرض از این قواعد، حفاظت از پارک­ها و همین‌طور سلامت مردم است.

نکاتی که باید هنگام بازدید از پارک های ملی بدانید

هرساله در پارک­های ملی اتفاقاتی رخ می­دهند که معمولاً علت آن‌ها غفلت بازدیدکنندگان است؛ غفلت از این‌ واقعیت که آن‌ها در محیط‌وحش پا گذاشته‌اند. شما می­توانید با رعایت مقررات پارک از رخدادهای ناخواسته و تأسف­بار، مانند مواردی که در ادامه ذکر خواهند شد، دوری کنید و درصورت مشاهدۀ فعالیت­های خطرناک، جنگلبانان را در‌جریان امر بگذارید.

از نواحی مرزی و کنارۀ پارک دوری کنید

طی سفری در سال 1992، پدری برای آن‌که دختر نوجوانش را بترساند، روی نردۀ حفاظ پارک ملی گرند کنیون (Grand Canyon) ایستاد و با باز کردن بازوان خود وانمود کرد تعادل خود را از دست داده است؛ اما در ادامه این اتفاق به‌راستی رخ داد. وی تعادلش را از دست داد و سقوط او از ارتفاع حدوداً 120 متری جانش را گرفت.

در نزدیکی حیوانات وحشی عکس نگیرید

نکاتی که باید هنگام بازدید از پارک های ملی بدانید

یک زن و دختر شش ساله اش، در یلواستون (Yellowstone) درحالی‌که پشت‌سرشان یک گاومیش کوهان­دار بسیار بزرگ قرار داشت، در فاصلۀ 5/5 متری از آن مشغول سلفی انداختن بودند. این گاومیش قوی­جثه به آن‌ها هجوم آورد و زن را به بالا پرتاب کرد؛ خوشبختانه او تنها با صدماتی جزئی جان سالم به‌ در برد.

قواعد و مقررات را رعایت کنید

نکاتی که باید هنگام بازدید از پارک های ملی بدانید

در سال 1981، یک توریست بدون برخورداری از اطلاعات زمین شناسی از پدیده های طبیعی پارک یلو استون، به درون آبگیرِ سوزانِ سلستین (Celestine)، یکی از جاذبه‌های زمین­گرمایی این پارک ملی که دمای آن حدود 93 درجه سانتیگراد است، شیرجه می زند. او نهایتا خوش شانس بود که سگ همراهش توانست او را از مهلکه نجات دهد.

از پهپاد استفاده نکنید

نکاتی که باید هنگام بازدید از پارک های ملی بدانید

یک توریست با نیت عکس­برداری از بزرگ‌ترین چشمۀ آب گرم در پارک ملی یلواستون، یک پهپاد مجهز به دوربین عکاسی را بر فراز آن به پرواز در می آورد. این پهباد در حین تصویربرداری به درون چشمۀ گراند پریسماتیک (Grand Prismatic) سقوط می کند. پس از این رخدادِ در سال 2014 که مسئولان پارک را برای بیرون آوردن این وسیله گران قیمت دچار مشکلات بسیار کرد، قانون ممنوعیت استفاده از ابزارهای عکس برداری هوایی در این پارک ملی به اجرا در آمد.

به حیوانات وحشی غذا ندهید

در سال 1977، پسری که به‌همراه والدین خود در نزدیکی هتل واونای (Wawona) پارک ملی یوسمیت (Yosemite) به گردش آمده بود، هنگامیکه برای یک گوزن شمالی چیپس پرتاب می کرد، مورد هجوم آن حیوان قرار می گیرد و به شدت زخمی می شود. متاسفانه این پسر در اثر خونریزی ناشی از برخورد شاخ این گوزن در نهایت جان خود را از دست می دهد.

با کفش پاشنه­دار پیاده­روی نکنید

به‌منظور پیشگیری از صدمات احتمالی، محیط­بانان پارک ملی گرند کنیون در بالای جاده مارپیچ برایت انجل (Bright Angel)، به توریست­هایی که با لباس های شیک پا به این منطقه گذاشته اند، یادآوری می‌کنند که ناهمواری ها و صخره های این پارک ملی را نمی­توان با کفش پاشنه­دار طی کرد.

منبع : nationalgeographic

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.