هفت راز سفرهای هوایی که شما نمی دانید

5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
هفت راز سفرهای هوایی + تصاویر
02 خرداد 1397 12:00
0

هفت راز سفرهای هوایی که شما نمی دانید

حتی اگر بسیار با هواپیما سفر کرده باشید، شرط می بندم هرگز این رازها را قبل از این نمیدانستید. قبل سفرهوایی بعدیتان خواهید فهمید؟

 

راز اول: ایرلاین ها در مورد مدت زمان سفر دروغ می گویند

هفت راز سفرهای هوایی که شما نمی دانید

اگر بر روی بلیت هواپیمای شما مدت زمان سفر را دو ساعت نوشته و  خلبان هنگام بلند شدن از زمین اعلام میکند که مدت زمان پرواز یک ساعت و نیم است تعجب نمیکنید؟ تخمین زمان پرواز یکی از تاکتیک های رایجی است که ایرلاین ها برای بهبود آمار آن تایم بودن خود از آن استفاده می کنند- به این ترتیب حتی اگر آنها دیر از زمین بلند شوند، هنوز زمانی دارند تا به طور تکنیکی همان زمان که اعلام کردن به زمین بنشینند. علیرغم افزایش تکنولوژی های جدید، زمان پروازها هنوز برنامه ریزی می شود. البته 50 درصد ایرلاین ها در تخمین ها خود بهبود داشته و تقریبا تخمین های بهتر می زنند.

 

راز دوم: در حال حاضر تقریبا 10000 هواپیما در آسمان هست.

هفت راز سفرهای هوایی که شما نمی دانید

طبق آمار سایت FlightAware به طور متوسط 9728 هواپیما در هر لحظه در آسمان هستند ( می توانید از اینجا به صورت آن لاین نقشه تمامی پروازها را مشاهده کنید). چه زمانی آسمان خلوت هست؟ FlightAware گزارش می کند که در روز سال نو به طور متوسط 3354 هواپیما هر لحظه در آسمان هست.

 

راز سوم: ایرلاین ها مجبور نیست مسیر واقعی هواپیماها را دنبال کنند

هفت راز سفرهای هوایی که شما نمی دانید

شاید برایتان جالب باشد بدانید چطور جت های تجاری می توانند سالها گم شوند، مانند پرواز ایرلاین مالزیایی MH370؟ بعد از این تصادفات هوایی، بخش هواپیمایی سازمان ملل متحد  قانون جدید تصویب کرد. طبق این قانون تمام ایرلاین ها باید هر 15 دقیقه هواپیما خود را چک کنند و همچنین ایرلاین و هواپیما باید به سیستمی مجهز باشند که به صورت اتوماتیک مسیری که هواپیما جابه جا شده است هر چند دقیقه یکبار به صورت دقیق نمایش دهد. این قانون تا نوامبر 2018 قابل اجرا نیست اما باید تا 2021 به صورت کامل اجرا شود.

 

راز چهارم: نوارچسب ها هواپیما را نگه نداشته اند

هفت راز سفرهای هوایی که شما نمی دانید

با نگاه کردن به بیرون از پنجره کنار صندلی خود، چشمتان به نوارچسب های که در بالهای هواپیما هست می افتاد، اما نگران نباشید این ها چیزی نیستند که هواپیما را نگه می دارند. این چسب دارای تکنولوژی بسیار بالا (تایید شده توسط FAA) است که در مکانی با  سرعت بالای 500 مایل در ساعت نیز باقی می ماند و مشکلی ایجاد نمی شود و حقیقتا به درستی به نام Speed Tape نامگذاری شده است. از این چسب های نواری برای تعمیرات کوچک و موقتی که باید به سرعت انجام شود، استفاده می شود بنابراین بابت این موضوع نگران نباشید. موتور هواپیما که باید شما را به مقصد برساند را نمی بینید.

 

راز پنجم: کوتاه ترین پرواز تجاری جهان یک دقیقه طول می کشید

هفت راز سفرهای هوایی که شما نمی دانید

از پروازی Westray به Papa Westray (بخشی از جزایر اورکنی در اسکاتلند) انتظار خدمات پذیرایی نداشته باشید چرا که این پرواز کوتاه ترین پرواز مسافربری برنامه ریزی شده در جهان است. این پرواز توسط Loganair اداره می شود و حدود یک دقیقه طول می کشد، اگر چه به صورت واقعی در حدود 53 ثانیه شما در پرواز هستید.

 

راز ششم: هوای هواپیما به خشکی هوای بیابان است

هفت راز سفرهای هوایی که شما نمی دانید

هرگز به اینکه چرا بعد از یک پرواز طولانی دهانتان خشک می شود و به آب نیاز دارید توجه کرده اید؟رطوبت در کابین هواپیما تقریبا 20 درصد است که از  میانگین رطوبت در صحرای آفریقا (حدودا 25 درصد) کمتر است.

 

راز هفتم: مسئولین ترافیک هوایی بالاترین حقوقها را دریافت می کنند.

هفت راز سفرهای هوایی که شما نمی دانید

افرادی مسئول در زمینه کنترل هواپیماها و اینکه مراقب تصادفات هوایی هستند، درآمد سالانه ی بیش از 124 هزار دلار دارند. این شغل بسیار حساس است و نیاز به تمرکز حواس بسیار بالا در یک اتاق نیمه تاریک دارد (بدون یک لحظه از دست رفتن اینترنت). این افراد همچنین در آخر هفته، شبها، تعطیلات و به طور میانگین دائما و به صورت شیفتی فعالیت می کنند. کنترل ترافیک هوایی جزو شغلهای پر استرس است که افراد در 59 سالگی بازنشسته می شوند.

 

منبع: smartertravel

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی