جزئیات عملیات هواپیماربایی در سیاتل آمریکا

4.5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
هواپیماربایی توسط یک مکانیک ناشی! +تصاویر
31 مرداد 1397 11:00
0

شنبه‌ی گذشته مورخ 27 مرداد 95 هواپیمایی در آمریکا به صورتی بسیار عجیب ربوده شد. در این حادثه یک مکانیک، هواپیمایی را از فرودگاه بین المللی تاکومای سیاتل ربود. جنگنده‌های آمریکایی به تعقیب او پرداختند که همین موضوع موجی از وحشت را در این ایالت به راه انداخت. این هواپیما چند دقیقه پس از آغاز پرواز، سقوط کرد.

ان‌بی‌سی نوشت: مسافرانی که پروازهایشان با تاخیر مواجه شده بود، ادعا کردند که فردی یک هواپیما را ربوده و تهدید به سرنگون کردن آن کرده است.

فرودگاه سی‌تاک (سی‌تک) سیاتل نیز در توئیتر خود چنین نوشت: یکی از دست‌اندرکاران خطوط هواپیمایی، هواپیمایی را بدون مجوز و بدون مسافر از فرودگاه به پرواز درآورد. هواپیما در جنوب منطقه‌ی پوگت سقوط کرد و دوباره پروازهای این فرودگاه از سر گرفته شد.

سخنگوی سازمان هوانوردی آمریکا چنین گفت: ما نمی‌توانیم هیچ چیزی را تایید کنیم. در تلاش هستیم تا اطلاعات دقیق‌تری درباره‌ی واقعیت‌های این حادثه به‌دست بیاوریم.

همچنین گارد ساحلی آمریکا در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی نیوز چنین گفته است: گزارش‌هایی درباره‌ی دزدیده شدن یک هواپیما از فرودگاه سی‌تاک دریافت کردیم. فردی هواپیما را بر فراز پوگت جنوبی به پرواز درآورده است و پس از آن گزارش‌هایی درباره‌ی برخواستن حجم زیادی دود دریافت کردیم.

در همین راستا خطوط هوایی آلاسکا نیز در توئیترخود نوشت: می‌دانیم که هواپیمایی از نوع هوریزون‌ایر-کیو400 ربوده شده است. باور داریم که هیچ مسافری در هواپیما نبوده و در آینده اطلاعات بیشتری منتشر خواهیم کرد.

خبرگزاری فرانسه از منابع انتظامی آمریکا نقل کرده است که هواپیما بدون مجوز به پرواز درآمده بود و سقوط کرد. دو فروند هواپیمای اف15 این هواپیما را تعقیب کردند اما هیچ نقشی در سقوطش نداشتند. این ماجرا عملیات تروریستی نبوده است و هواپیما ربا به قصد خودکشی این کار را انجام داده بوده است.

خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از پلیس سیاتل گفت: هواپیماربا مکانیکی 29 ساله بود.

جزئیات عملیات هواپیماربایی توسط یک مکانیک

جزئیات عملیات هواپیماربایی توسط یک مکانیک

منبع: ایران آنلاین

زهرا میرزایی