زندگی هواپیماها، از تولد تا مرگ!‏

4
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
هواپیماها، از تولد تا مرگ!‏ + تصاویر
30 خرداد 1397 10:00
0

اکثر ما با چهره هواپیماها در آسمان آشنا هستیم اما خیلی از ماها هیچگاه فرصت این را نداشتیم که دقیق تر به آنها نگاه کنیم و ببینیم قطعات هواپیماها چطور به هم متصل می شوند یا زمانی که به پایان عمرشان رسیدند چه اتفاقی برای آنها می افتد ؟

مایک کلی ( Mike Kelley ) یک عکاس که به زندگی هواپیماها علاقه مند بود، یک هلیکوپتر اجاره کرد تا از بالا از زندگی این هواپیماها در کارخانه و یا قرار گرفتن آنها در فرودگاهها و در نهایت پایان عمرشان عکاسی کند. او نام این سری عکس ها را " سیکل زندگی " گذاشت.

این پروژه زمانی شروع شد که مایک کلی این فرصت را به دست آورد تا عکس‌هایی از فرودگاه بین المللی لس آنجلس بگیرد که چهره این فرودگاه و هواپیماهایش را از بالا و زاویه دیگری که خیلی ها فرصت دیدنش را ندارند نشان بدهد. او چندین ساعت وقت صرف کرد تا این صحنه های چشم گیر را از فرودگاه لس آنجلس به تصویر بکشد.

همین موجب شد تا او به زندگی هواپیماها علاقه مند شده و تصمیم بگیرد تا این پروژه را آغاز کند. ایده ی او به تصویر کشیدن یک هواپیما از لحظه ساخت تا نابودی بود. او تصاویر هواپیماهای از کار افتاده را از کویری در کالیفرنیا گرفته است. جایی که این هواپیماها جمع می شوند تا آخرین لحظات عمرشان را سپری کنند. او درباره جایی که هواپیماهای از کارافتاده در آن تکه تکه می شوند می گوید " در ابتدا فکر می کنید این مکان باید جای خیلی درهم و آشفته ای باشد ، اما جالب است وقتی می بینید حتی هواپیماهای بازنشسته و رو به نابودی نیز با ترتیب خاصی در جای خود قرار گرفته اند "

او پرواز با هلیکوپتر بر فراز این مکان ها را تجربه ای متفاوت خواند، بخصوص که او می‌بایست برای گرفتن این عکس‌ها درب هلیکوپتر را باز می‌گذاشت و کمی به بیرون خم می‌شد تا بتواند با دوربین خود عکس مناسبی از این مکان ها بگیرد. چرا که استفاده از هلی‌پدها در چنین اماکنی ممنوع بود، او تجربه‌ی پرواز با هلیکوپتر را لذتبخش‌تر از ایستادن روی زمین و فرستادن هلی‌پد به آسمان و زدن دکمه‌ای ساده روی صفحه نمایشش تعریف کرده است.  

کلی حالا تصمیم دارد تا این پروژه را به خارج از آمریکا ببرد و بتواند از زندگی هواپیما در اماکن مختلف نیز عکس بگیرد. به نظر شما، او به ایران هم سفر خواهد کرد؟

عکاسی مایک کلی

عکاسی مایک کلی

عکاسی در صنعت هوانوردی

عکاسی در صنعت هوانوردی

عکاسی از هواپیماها

عکاسی از هواپیماها

عکاسی در صنعت هوانوردی

عکاسی از هواپیماها

پروژه عکاسی مایک کلی

عکاسی از هواپیماها

عکاسی از هواپیماها

عکاسی در صنعت هوانوردی

منبع : dailymail

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان