ویدئو : معرفی آلانیا، ترکیه

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ویدئو : معرفی آلانیا، ترکیه
24 دی 1393 00:00
0

آلانیا نام شهری تاریخی در کشور ترکیه است که در در ۱۳۵ کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. در این شهر اماکن مسکونی و توریستی فراوانی وجود دارند.فرودگاه قاضی پاشا مخصوص پروازهای مستقیم شهر آلانیا در حال خدمت رسانی به پروازهای بین المللی میباشد که خوشبختانه از ایران نیز امکان نشست و برخواست هواپیماها در این فرودگاه وجود دارد.

آلانیا دارای تابستان گرم با آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای و زمستان‌های بارانی و مرطوب است. این شهر در حوضهٔ مدیترانه ‚ منطقه نیمه گرمسیری فشار بالا که بیشتر باران آن در طول فصل زمستان می‌بارد و تابشتان‌های طولانی و گرم و خشک از خود به جا می‌گذارد قرار دارد که باعث می‌شود که هیت توریسم آلانیا از شعار "جایی که خورشید لبخند می‌زند" برای معرفی شهر استفاده کنند. حفره‌های طوفانی گاهی اوقات که به ساحل نزدیک می‌شوند گرداب‌های دریایی بدون ابر را با خود می‌آورند. حضور رشته کوه‌های توروس در مجاورت دریا باعث ایجاد مه می‌شود که به نوبهٔ خود رنگین کمان‌های قابل مشاهده را در بسیاری از صبح‌ها ایجاد کند. به دلیل هوای معتدل مدیترانه‌ای آلانیا بارش برف در این شهر ممکن نیست اما به دلیل ارتفاع بالای کوه‌های توروس در فصل زمستان منظرهٔ جالب پوشیده شدن کوه‌های توروس از برف در روزهای گرم آلانیا از شهر دیده می‌شود. دریا در آلانیا سالانه یک متوسط دمای ۲۱٫۴ درجه سانتیگراد و دمای متوسط ۲۸ درجه سانتیگراد در ماه آگوست دارد.

قلعه سلجوقی که در سده ۱۳ میلادی ساخته شده، مانند تاجی بر سر شبه‌جزیره آلانیا قرار دارد. همچنین قلعه ۸ ضلعی و تاریخی قلعه دختر نیز از مکان‌های دیدنی آلانیا است و مورد استقبال مسافران تور آلانیا است.

اماکن دیدنی آلانیا  :

از اماکن دیدنی و مراکز خرید این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

غار داملاتاش
غار چاتاک
رودخانه دیم یا دیم چای
منطقه پیکنیک کادی پینار و اوُبا
منظره تراس شهر آلانیا
ارک استراحتی اولاش
ییلاقها و تفرجگاههای شهر آلانیا
تفرجگاه دره توربه لیناس
پلاژهای شهر آلانیا

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.