مجسمه آمن هوتپ سوم کشف شد

5
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
مجسمه آمن هوتپ سوم کشف شد
11 مهر 1389 00:00
0

به گزارش میراث آریا :

استان‌شناسان قسمت‌هایی از یک مجسمه گرانیتی 3000 ساله‌ای را کشف کردند که متعلق به آمن هوتپ سوم، فرعون قدرتمند مصر باستان بوده است.


به گزارش میراث آریا(chtn)،‌ زاهی هاواس، رئیس شورای عالی عتیقه جات مصر گفت: این مجسمه در ورودی شمالی معبد آمن هوتپ سوم کشف شد و فرعون را در حالی که روی تخت سلطنتی همراه با آمون نشسته است نشان می‌دهد.

وی افزود: نیمی از سنگ گرانیت قرمز رنگی که بخش فوقانی مجسمه را تشکیل می‌دهد پیشتر در معبد تدفینی آمن هوتپ در شهر جنوبی الاقصر کشف شده بود.

هاواس خاطرنشان کرد:‌ این یافته جدید که در حدود 130 سانتی متر ارتفاع و 95 سانتی متر پهنا دارد از آنجایی که جزییات ظاهری آمن هوتپ را به صورتی واضح به تصویر می‌کشد، به مجسمه‌ای خارق العاده تبدیل شده است.

باستان‌شناسان بر این باورند که اندازه کامل مجسمه آمن هوتپ سوم ارتفاعی نزدیک به سه متر داشته باشد.

در چند سال اخیر و در کاوش‌های باستان‌شناسان در نقاط مختلف مصر، مجسمه‌های گوناگونی از این فرعون کشف شد که جدیدترین آن کشف مجسمه‌ای گرانیتی از وی در کرانه باختری الاقصر بوده است.

آمن هوتپ سوم که در فاصله سال‌های 1390 تا 1352 پیش از میلاد بر سرزمین مصر حکومت می‌کرده، بر اساس مستندات به دست آمده توسط دانشمندان، پدر بزرگ توت آنخ آمون، فرعون جوان مرگ این کشور، بوده است.

منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.