آتن باستان با طراحی 3 بعدی به خانه های شما می آید

4.5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
آتن باستانی با طراحی 3 بعدی به خانه های شما می آید! +تصاویر
19 فروردین 1399 08:00
0

تا به حال شده است که دلتان بخواهد به گذشته بازگردید و آثار باستانی را با عظمت واقعی آن‌ها ببینید؟ مثلا آثار خارق العاده آتن را در زمان خودشان ببینید! اگر شما همچنین آرزویی دارید، بهتر است بدانید فردی به نام ​​​​​​​​ سوکانیس که آرزوهایی شبیه به شما داشته است با کار مداوم به این رویای مشترک جامه عمل پوشانیده است. سوکانیس عکاس و تصویرگری اهل آتن است که پروژه آتن 3 بعدی را برای معرفی بهتر پایتخت افسانه‌ای یونان اجرا کرده است. همراه ما در لست سکند باشید تا بیشتر با آتن 3 بعدی آشنا شویم.

آتن باستان با طراحی 3 بعدی به خانه های شما می آید

کار نهایی سوکانیس که آتن 3 بعدی نام دارد، از هفت دوره تاریخی آتن تشکیل شده است که از 1600 سال پیش از میلاد تا قرن هجدم میلادی را پوشش می‌دهد. این کار مناظری شهری را برای بینندگان به نمایش می‌گذارد و امکان بازدیدی اختصاصی را برای هر فرد فراهم کرده است. بازدیدکنندگان می‌توانند بخش‌های شناخته شده آتن و آثارباستانی آن را در هر دوره تاریخی مشاهده کنند و دوره‌های تاریخی مختلف این شهر شگفت انگیز را بشناسند.

آتن باستان با طراحی 3 بعدی به خانه های شما می آید

آکروپولیس در دوران کلاسیک

این سایت ( ancientathens3d.com ) که در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شده است، مشابه دوره‌های تاریخی معماری طراحی شده است و از سبک کتاب‌های تاریخی معمول پیروی نمی‌کند. با کلیک کردن بر روی هر دوره از دوره‌های هفتگانه معماری 3 بعدی هر یک از این دوره‌ها را به خوبی مشاهده می‌کنید و تاریخ آن نیز برای شما بازگو می‌شود.

آتن باستان با طراحی 3 بعدی به خانه های شما می آید

کتابخانه هادریان در دوره روم آتن

با وجود این که سایت به مدت دوازده سال فعال بوده‌است، به طور منظم به روز می‌شود تا هر گونه اطلاعات جدیدی که باستان‌شناسان کشف کرده‌اند را منعکس کند، و بتواند تا جای ممکن به تعهد خود وفادار بماند. در صفحه اصلی سایت، سوکانیس در مورد اینکه کار او به طور کامل و ۱۰۰ % دقیق نیست صحبت کرده است. او می‌گوید عواملی وجود دارند که دقت 100% را غیر ممکن می‌سازند. مثلا برخی ساده‌سازی‌ها نتیجه محدودیت‌های فنی هستند و همچنین پی بردن به جزئیات آثاری که ممکن است بخش زیادی از آن از بین رفته باشد بسیار دشوار است.

آتن باستان با طراحی 3 بعدی به خانه های شما می آید

نمایی از آگورا: 1.آتالوس، 2.آرسنال، 3. مترون، 4.استوآ میانی، 5.استوآ جنوبی2، 6.ساختمان شرقی 

همچنین او یک سری بازسازی هنری را که در واقع فوتورئالیستی هستند انجام داده است که بیشتر مربوط به سازه‌های بسیار قدیمی می‌شوند که اطلاعات کمی در مورد آن‌ها وجود دارد. معمولا برای این نوع از سازه‌های راهی جز همین طراحی خلاقانه نیست. از طرفی سازه‌های کوچکتری مثل خانه‌ها نیز طبیعتا توسط خود او به محیط اضافه شده‌اند تا بتوانند بسیار بهتر و واقعی‌تر حس حضور در آن‌ دوره تاریخی را به بازدیدکننده منتقل کنند.

 آتن باستان با طراحی 3 بعدی به خانه های شما می آید

مجتمعی با پس زمینه آکروپولیس

از طرفی بعضی از بناها در یک دوره حضور داشته‌اند و در دوره‌ای دیگر بنایی جدید بر روی آن ساخته شده است که این موضوع نیز به خوبی به نمایش گذاشته شده است، مثلا در دوران باستان معبد بزرگی در آتن وجود داشته است که در دوره کلاسیک پارتنون جایگزین آن ساخته شده است. یا حتی مشخص شده است که بنایی مثل آکروپولیس روند توسعه خود را چگونه طی کرده است. از اوایل قرون‌وسطی شما می‌توانید اولین نشانه‌های زوال شهر را ببینید. بعدها در همان دوره، بازسازی شهر شروع می‌شود.

آتن باستان با طراحی 3 بعدی به خانه های شما می آید

نمای آکروپولیس در دوره هلنیستی

روی هم رفته، کار سوکانیس نگاهی جذاب و همه‌جانبه به تاریخ یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای اروپا در طول تکامل طولانی خود بوده است. برای طرفداران جدی و پیگیر تاریخ، آتن باستان ۳ بعدی مکانی است که نباید آن را از دست بدهند.

نظر شما درباره این نوع بازدید از آثار باستانی چیست؟

​منبع: thevintagenews.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی