بنکسی با اثری که به بیمارستان اهدا کرد، قهرمانان حوزه سلامت را گرامی داشت!

5
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
طرحی زیبا از هنرمندی خاص و غیر عادی که به بیمارستان اهدا شد‍! +تصاویر
04 خرداد 1399 08:00
0

گویا قرنطینه نتوانسته است یکی از هنرمندان بزرگ هنرهای خیابانی به نام بنکسی را از کار بیندازد. او که ابتدا حمام خانه‌اش را به یک اتاق هنر تبدیل کرده بود، اکنون با اهدای اثری به یکی از بیمارستان‌های بریتانیا از کارکنان حوزه سلامت تقدیر به عمل آورد. در نقاشی جدید او می‌بینیم که یک پسر خردسال زانو زده است و با یک عروسک به شکل پرستار (دارای ماسک و محافظ) بازی می‌کند و او بدین ترتیب حق مطلب را برای تقدیر از این عزیزان قهرمان به جا می‌آورد. همچنین می‌بینیم که این پسربچه قهرمانان خیالی مانند بتمن و مرد عنکبوتی را در سبد انداخته است و ترجیح می‌دهد تا با الگوی جدیدش در زندگی بازی کند.

همه جای کار او تک‌رنگ است، البته به‌جز نماد صلیب روی پیشبند عروسک پرستار. این اثر هنری که در صفحه اینستاگرام بنکسی با عنوان Game Changers نیز منتشر شده است، از سوی این هنرمند به بیمارستان عمومی ساوسهمپتون اهدا شد. روی تابلوی او یادداشتی دیده می‌شد: «از همه شما به دلیل زحماتتان سپاسگزاریم. امیدوارم هدیه من با همه سیاه‌وسفیدی‌اش کمی دل‌های شما را روشن کرده باشد».

3.jpg

کار او تقدیر زیبایی است در برابر زحمات همه کارکنان خدمات سلامت ملی که در مواقع نیاز به بیماران یاری می‌رسانند. این اثر که اکنون در برابر دیدگان بیماران و کارکنان سلامت به نمایش درآمده است، مطمئناً با بالا رفتن فشار روی سیستم سلامت بریتانیا در موقعیت حساس کنونی، کمی به آن‌ها روحیه خواهد بخشید. این نقاشی تا پاییز در معرض دیدگان همه قرار می‌گیرد و سپس به مزایده گذاشته می‌شود تا مبلغش در راستای بهبود خدمات سلامت ملی هزینه گردد. ازآنجایی‌که کارهای بنکسی معمولاً با قیمت بیش از 1 میلیون دلار به فروش می‌روند، این مبلغ به حوزه سلامت بریتانیا کمک شایانی خواهد نمود.

کارکنان بیمارستان عمومی ساوسهمپتون نیز از لطف بنکسی بسیار خشنودند. پائولا هِد مدیرکل بخش فاندِیشِن تراست خدمات سلامت ملی بیمارستان و دانشگاه ساوسهمپتون می‌گوید: «این‌که بنکسی تصمیم گرفته است تا مشارکت برجسته همه افراد مشغول در سیستم خدمات سلامت ملی در این اوضاع بی‌سابقه را به تصویر بکشد واقعاً برای ما باعث افتخار است. همه کارکنان بیمارستان برای کار او ارزش قائل‌اند و می‌بینیم که هنگام کار و مشغله لحظاتی را به این تابلو خیره می‌شوند تا از آن لذت ببرند و تقدیر کنند. بی‌شک روحیه همه کارکنان و بیماران بیمارستان ما بسیار بالا خواهد رفت».

بنکسی با اثری که به بیمارستان اهدا کرد، قهرمانان حوزه سلامت را گرامی داشت

بنکسی با اثری که به بیمارستان اهدا کرد، قهرمانان حوزه سلامت را گرامی داشت

بنکسی با اثری که به بیمارستان اهدا کرد، قهرمانان حوزه سلامت را گرامی داشت

 

منبع: mymodernmet.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.