زیباترین سقف‌ های شیشه‌ ای دنیا در چه مناطقی قرار دارند؟

4.8
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
اعجازی که برای دیدنش باید سرتان را بالا بگیرید! +تصاویر
26 تیر 1398 10:00
0

 موزه‌ها جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری هستند. اما اگر شما هم از اینکه ساعت‌های زیادی را صرف بازدید از موزه‌ها و قدم‌زدن در فضاهای سربسته آن‌ها کنید، خوشتان نمی‌آید؛ برای شما یک پیشنهاد داریم. شما می توانید با بازدید از اماکن تاریخی و معماری‌های خارق العاده و شگفت‌انگیز یک کشور یا شهر جدید، اطلاعات جالبی در مورد هنر و زیبایی‌شناسی آن کشور کسب کنید و یک سری درس‌های تاریخی نیز بگیرید. پیرو همین مسئله، جالب است بدانید که سقف‌ها در طول تاریخ نقش مهم‌تری از صرفا پوشش بنا داشته‌اند و در بازه‌های مختلف زمانی به آن‌ها مثل یک اثر هنری نگاه شده است. سقف‌های بعضی از بناها زیبایی بی‌نظیری دارند، مخصوصا اگر از شیشه درست شده باشند که تماشایی‌تر هم هستند. مطمئنا شما هم با بازدید از این بناها، نمی‌توانید برای حتی یک لحظه هم چشم از سقف‌های زیبایشان بردارید و مطمئنا شما هم با دیدن زیبایی‌های اسرارآمیز آن‌ها غرق شگفتی و بهت خواهید شد.

 

کلیسای جامع برازیلیا - شهر برازیلیا - برزیل

کلیسای جامع برازیلیا در کشور برزیل یک سقف منحصر به فرد دارد که بسیار زیبا است و عموما کسی انتظار ندارد که چنین سقفی را بتواند در یک کلیسا ببیند. در این کلیسا 16 ستون بتنی بالا آمده‌اند و در یک نقطه از سقف به یکدیگر رسیده‌اند و مابین آن‌ها با شیشه پر شده است. نور سقف این کلیسا باعث می‌شود که هر بازدیدکننده‌ای احساس کند که با ورود به این کلیسا به کل از جهان هستی جدا شده است و خود را در دنیایی دیگر ببیند.

کلیسای جامع برازیلیا - شهر برازیلیا - برزیل

 

گالری ویتوریو امانوئل دوم - شهر میلان - ایتالیا

این گالری یک جاذبه گردشگری و یک بنای شاخص در میلان است و در عین حال یک مرکز خرید عالی نیز به حساب می‌آید. گالری ویتوریو امانوئل دوم نه تنها با فروشگاه‌های لاکچریش قلب هر خریداری را تسخیر می کند، بلکه با سقف شیشه‌ای عظیمش هم تاثیر عمیقی بر همه بازدیدکنندگان می‌گذارد. در مرکز گالری ویتوریو امانوئل دوم یک گنبد شیشه‌ای کار شده است که طراحی کلاسیک در آن به خوبی دیده می‌شود و قدمت آن به قرن 19 بر می‌گردد.

گالری ویتوریو امانوئل دوم - شهر میلان - ایتالیا

 

مرکز خرید وافی - شهر دبی - امارات متحده عربی

مثل هر ساختمان دیگری در دبی، مرکز خرید وافی نیز به بهترین شکل ممکن طراحی و ساخته شده است و ارزشی بیشتر از یک مرکز خرید ساده دارد. مرکز خرید وافی یک مکان خوب برای خوردن شام، یک مرکز اسپا، یک مینی گلف جذاب و حتی یک بازار سنتی عربی محسوب می‌شود. گذشته از همه این‌ها، مسئله‌ای که باعث جذابیت بیش از حد مرکز خرید وافی شده است، سقف شیشه‌ای هرمی شکل رنگارنگ آن است که در آن مناظر آرامش بخش طبیعت به تصویر کشیده شده است. یک سقف شیشه‌ای هرمی دیگر نیز در همین مرکز خرید وجود دارد که در آن سمبل‌های مصر باستان نشان داده می‌شود. گذشته از این دو سقف هرمی شکل زیبا، یک سقف شیشه‌ای دیگر نیز در مرکز خرید وجود دارد که به شکل یک گنبد بزرگ و با رنگ‌های جذاب ساخته شده است و وجود آن باعث القای حس آرامش به خریداران این مرکز خرید در دبی می‌شود.

مرکز خرید وافی - شهر دبی - امارات متحده عربی

 

هتل راکوئل - شهر هاوانا - کوبا

قدمت هتل راکوئل هاوانا به سال 1905 باز می گردد. هر 25 اتاق هتل راکوئل توسط هنرمندان کوبایی با نقاشی‌ها و تصاویر جالبی دیزاین شده‌اند و در مجموع می‌توان گفت که ساختمان هتل راکوئل نمایانگر سبک هنری آرت نوو است. گذشته از فضای داخلی شیکی که در هتل راکوئل ساخته شده است، مهم‌ترین و شاخص‌ترین ویژگی این هتل، سقف منحنی تزئینی لابی آن است. این سقف شیشه‌ای رنگارنگ اشعه‌های ملایمی از نور آفتاب را به اتاق‌ها و سالن‌های زیر آن بازتاب می‌دهد که در نوع خودش جالب است.

هتل راکوئل - شهر هاوانا - کوبا

 

گالری ملی ویکتوریا - شهر ملبورن - استرالیا

گالری ملی ویکتوریا در شهر ملبورن قدیمی‌ترین گالری استرالیا محسوب می‌شود و در دو ساختمان واقع شده است که در آن ها بیش از 70،000 اثر هنری نگهداری می‌شود. در این گالری انواع و اقسام کارهای هنری از آثار تاریخی گرفته تا آثار هنری مربوط به دنیای مد و معماری و هنرهای دیگر به نمایش گذاشته می‌شود. گذشته از همه این مسائل، سقف گالری ملی ویکتوریا خودش به تنهایی یک شاهکار هنری به حساب می‌آید. این سقف شیشه‌ای بزرگ‌ترین قطعه شیشه معلق دنیا محسوب می‌شود و کل سالن را پوشانده است.

گالری ملی ویکتوریا - شهر ملبورن - استرالیا

 

مرکز فرهنگی شیکاگو - شهر شیکاگو - ایالت ایلینوی

در مرکز فرهنگی شیکاگو نه تنها یک گنبد شیشه‌ای، بلکه دو گنبد شیشه‌ای بزرگ وجود دارد. این بنا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شیکاگو به حساب می‌آید و زمانی یک کتابخانه بوده است. در این مرکز فرهنگی صدها رویداد رایگان و عمومی در طول سال برگزار می‌شود و در آن انواع و اقسام رویدادهای هنری، نمایشگاه‌های هنری و رویدادهای مربوط به فیلم و ادبیات و ... میزبانی می‌شود.

مرکز فرهنگی شیکاگو - شهر شیکاگو - ایالت ایلینوی

 

مرکز خرید پرینتمپس - شهر پاریس - فرانسه

پرینتمپس یک مرکز خرید لوکس است که در سه ساختمان و 25 طبقه در مرکز پاریس واقع شده است. این مرکز خرید گذشته از جذابیت‌هایی که برای خریداران دارد، برای توریست‌ها نیز همیشه جالب بوده است. این مرکز خرید معماری بسیار زیبایی دارد و سقف گنبدی شیشه‌ای زیبایش از خارج از ساختان نیز دیده می شود. اگر از بازدید از سقف های شیشه‌ای خوشتان می‌آید، به شما توصیه می‌کنیم که سری هم به گالری لافایت در پاریس بزنید و از سقف زیبای شیشه‌ای آن به همراه درخت کریسمس بزرگی که هر ساله در آن بنا می‌شود، دیدن کنید.

مرکز خرید پرینتمپس - شهر پاریس - فرانسه

 

ساختمان قدیمی کاپیتول ایلات لوئیزیانا

در این ساختمان، گنبد شیشه‌ای بسیار زیبایی وجود دارد که در آن رنگ‌های بسیار جذابی کار شده است و قدمت آن به دهه 1880 میلادی باز می‌گردد. این بنا به خاطر زیبایی بی‌نظیری که دارد، با نام قلعه لوئیزیانا نیز شناخته می‌شود و بازی رنگ‌ها در آن هر بازدیدکننده‌ای را به وجد می‌آورد.

ساختمان قدیمی کاپیتول ایلات لوئیزیانا

 

موزه بریتانیا - شهر لندن - انگلستان

در موزه بریتانیا کلکسیون بسیار ارزشمندی نگهداری می‌شود و شما به راحتی می‌توانید ساعت‌های متوالی را به بازدید از گالری‌های متعدد آن اختصاص دهید. اما اگر یک زمانی برایتان این فرصت فراهم شد که از موزه بریتانیا دیدن کنید، یادتان باشد که چند دقیقه‌ای را هم به تماشای گنبد منحصر به فرد شیشه‌ای آن بنشینید و زیبایی‌های آن را با دقت تمام نظاره‌گر باشید. این سقف شیشه‌ای از 3.312 قطعه شیشه‌ای ساخته شده است و در مرکز آن یک پلکان پهن وجود دارد که به عنوان ورودی بزرگ همه گالری‌های موزه به حساب می‌آید.

موزه بریتانیا - شهر لندن - انگلستان

 

فروشگاه چیلدرنز ورلد (دتسکای میر) - شهر مسکو - روسیه

فروشگاه چیلدرنز ورید یا همان دتسکای میر زمانی به عنوان بزرگ‌ترین اسباب‌بازی فروشی دنیا شناخته می‌شد. تا اینکه در این فروشگاه یک بازسازی اساسی انجام شد و دوباره در سال 2014 درب‌هایش به روی عموم باز شد و از آن موقع تاکنون به عنوان بزرگ‌ترین اسباب‌بازی فروشی روسیه به حساب می‌آید و هنوز که هنوز است این رکورد را حفظ کرده است. از این مسائل که بگذریم، جالب است بدانید که امروزه کاربری این فروشگاه، یک مرکز خرید چند منظوره است که در آن فروشگاه های متنوع دیگری نیز وجود دارد. از طرفی این فروشگاه بزرگ مخصوص کودک با یک سقف شیشه‌ای جذاب پوشانده شده است که خانواده‌ها می‌توانند در زیر پوشش آن دور هم جمع شوند و دمی را با آرامش کامل سپری کنند.

فروشگاه چیلدرنز ورلد (دتسکای میر) - شهر مسکو - روسیه

 

بروکفیلد پلیس - شهر تورنتو - کانادا

بروکفیلد پلیس تورنتو یک مجموعه اداری بزرگ است که در آن 49 طبقه دفتر کاری وجود دارد، اما با این حال توریست‌ها دوست دارند که از آن بازدید داشته باشند. در داخل گالری آلن لامبرت در طبقه همکف این ساختمان، یکی از جذاب‌ترین قسمت های این ساختمان دیده می‌شود و آن سقف شیشه‌ای آن است. با قدم‌زدن در این قسمت از ساختمان بروکفیلد پلیس احساس خواهید کرد که در خیابانی زیبا با حال و هوای سبک پست مدرن قدم می‌زنید که دو طرف آن نیز درخت‌هایی کاشته شده است! سقف این بخش از بروکفیلد پلیس به اندازه ارتفاع 6 طبقه بالا رفته است و به صورت یک طاق ساخته شده است. جالب است بدانید که در زمان های تعطیلات، یک نمایش خارق العاده از بازی نورها در این ساختمان اجرا می‌شود که نمایش آن کاملا وابسته به این سقف شیشه‌ای جذاب است و تماشای نمایش آن حتما برایتان جالب خواهد بود.

بروکفیلد پلیس - شهر تورنتو - کانادا

منبع: matadornetwork

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.