کوتوپاکسی؛کشتی معروف گمشده در مثلث برمودا، پیدا شد!

3.6
از 13 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کشتی معروف گمشده در مثلث مرموز برمودا، پیدا شد! +تصاویر
20 بهمن 1398 07:00
0

به‌ تازگی یکی از بزرگ‌ترین رازهای مثلث برمودا حل شده است؛ زیرا یکی از مشهورترین کشتی‌های گمشده مربوط به این مثلث که حدس می‌زدند در تاریخ 29 نوامبر 1925 گرفتار مثلث برمودا شده و ناپدید شده باشد، کشف شده است. این کشتی از بندر چارلستون در کارولینای جنوبی ایالات‌ متحده آمریکا محموله زغال سنگی را به مقصد هاوانا در کوبا حمل می‌کرده است. در لست سکند همراه ما باشید تا ببینیم داستان این کشتی از چه قرار است!

کشتی معروف گمشده در مثلث برمودا پیدا شد!

مثلث برمودا کجاست؟

مثلث برمودا منطقه‌ای در قسمت غربی اقیانوس اطلس است که نام هایی مانند؛ مثلث شیطان و یا مسیر طوفان نیز بر آن گذاشته‌اند. در این منطقه تعدادی هواپیما و کشتی هنگام عبور به طرز اسرارآمیزی ناپدید شده‌اند و هیچ سرنخی از آن‌ها باقی نمانده است. با این حال به‌تازگی کشتی کوتوپاکسی (Cotopaxi) در فاصله حدوداً 56 کیلومتری ساحل سنت آگوستین فلوریدا در عمق حدوداً 30 متری کشف شده است. شاید عجیب‌تر این باشد که جامعه غواصی حدود 35 سال از وجود این لاشه خبر داشته است.

کشتی معروف گمشده در مثلث برمودا پیدا شد!

کشتی کوتوپاکسی چطور پیدا شد؟

مایکل بارنت که زیست شناسی دریایی عضو سرویس ملی ماهیگیری است با کمک یک مورخ اسناد بیمه‌ای را کشف کرد و سپس از طریق بررسی گزارش‌های هواشناسی به این نتیجه رسید که طوفان بزرگی در آن منطقه رخ‌ داده است و احتمالاً مسیر کشتی تغییر کرده است. کوتوپاکسی که با قدرت محرکه بخار کار می‌کرده است اولین بار در تاریخ 15 نوامبر 1918 به آب انداخته‌ شده است و طولی معادل 77 متر و عرضی معادل 13 متر دارد.

کشتی معروف گمشده در مثلث برمودا پیدا شد!

خانواده‌های خدمه کشتی علیه سازندگان کوتوپاکسی دادخواستی را مطرح کرده‌اند بر این مبنا که این کوتوپاکسی برای سفر دریایی مستحکم نبوده است. بارنت برای شناسایی کشتی، مسیر احتمالی آن را ترسیم کرده است و طی آن به یک کشتی قدیمی که سال‌ها به‌عنوان «خرس خراب» شناخته می‌شده است، می‌رسد. درنهایت بارنت به یک دریچه دست می‌یابد که محل ساختش، در نزدیکی محل ساخت کوتوپاکسی است. از طریق بررسی شواهد، بارنت به این نتیجه می‌رسد که خرس خراب همان کوتوپاکسی است. اثبات این فرضیه حدود 15 سال به طول انجامیده است.

کشتی معروف گمشده در مثلث برمودا پیدا شد!

احتمالا پدیده‌ای که باعث غرق شدن کشتی کوتوپاکسی شده است، دیوار آب نام دارد. این پدیده به‌ ندرت اتفاق می‌افتد و موجی سرکش است که می‌تواند حتی بزرگ‌ترین کشتی‌ها را نیز غرق کند. در مطالعات نیز نشان داده شده است که درهای نگهدارنده، تحمل فشار آب روی عرشه را نداشته‌اند و کوتوپاکسی به سرعت پر از آب شده است.

در نهایت قرار است مستندی درباره کوتوپاکسی با همکاری کانال ساینس ساخته شود که اولین قسمت آن در تاریخ 9 فوریه 2020(20 بهمن 1398) پخش خواهد شد.

 

منبع: thevintagenews.com 

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی