بهترین چیزهایی که برای خوردن در هر کشور وجود دارد!

5
از 4 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
با بهترین چیزهایی که برای خوردن در هر کشور وجود دارد آشنا شوید! +تصاویر
23 خرداد 1399 07:00
0

چه هدف شما بازدید از یک کشور باشد یا هدفتان تست کردن غذایی از آن کشور باشد، در هر حال ما در اینجا لیستی از مهم‌ترین غذاهای هر کشور را آماده کرده‌ایم. برخی از این غذاها به صورت تصادفی درست شدند و با آزمون و خطا به این مرحله از خوشمزگی رسیده‌اند اما برخی از آنها تحت تاثیر تلاش کاشفان، استعمارگران و مهاجران سابق بوده‌اند. به طور کلی یک نقطه اشتراک در میان تمامی جوامع به خصوص جوامع دور افتاده وجود دارد و آن هم اینکه: غذاهای راحت نقطه اشتراک جوامع است.

در دنیا کشورهای زیادی وجود دارند که باید از آنها دیدن کنید، ما ولی در این فهرست تنها به مهم‌ترین آنها پرداخته‌ایم و به شما می‌گوییم بهترین چیزی که برای خوردن در این کشورهای وجود دارد، چیست. با ما همراه باشید.

 ‏هشدار: بهتر است قبل از اینکه شروع به خواندن این مطلب کنید، سیر باشید.

 

چین: اردک پکینگ (peking duck)

بهترین چیزی که برای خوردن در هر کشور وجود دارد.

جمعیت: ۱.۴۳ میلیارد

البته بشقاب‌ برنج در سرتاسر کشور بزرگ چین یافت می‌شود و می‌توان آن را یک غذای محبوب چینی دانست، اما اگر یک غذای لازم و ضروری برای زندگی شما در این کشور وجود داشته باشد (یا واقعا  در هر جای دیگر) اردک پکینگ است.

این غذا که در اصل در طول سلسله مینگ پخته شد، برای پخت دو مرحله اساسی نیاز دارد. مرحله اول: پر کردن اردک با هوا تا پوست از گوشت جدا شود، مرحله دوم: آن را سریع کباب کنید تا پوست نازک و ترد شود. سس لوبیا اغلب با این غذا سرو می‌شود. اگر غیر از این غذای دیگری در چین وجود دارد که طعم بی‌نظیری چون اردک پکینگ داشته باشد، ما از آن آگاه نیستیم.

این فهرست برطبق جمعیتی که سازمان ملل متحد اعلام کرده، تهیه شده است. کشورها از بیشترین جمعیت به کمترین جمعیت رتبه‌بندی شده‌اند.

 

هند: خیچدی (Khichdi)

بهترین چیزی که برای خوردن در هر کشور وجود دارد.

جمعیت: ۳۷ / ۱ میلیارد نفر

در هند یک غذای ملی واحد وجود ندارد، هر منطقه براساس فرهنگ خود یک غذای خاص دارند و از طعم آن لذت می‌برند. اما یکی از محبوب‌ترین غذاهای این کشور خیچدی است. این غذا با برنج و عدس درست می‌شود و مواد اولیه آن براساس هر منطقه و فرهنگ گاهی تغییراتی دارد. البته در مواد اولیه آن تمرهندی و روغن حیوانی حتما وجود دارد. در کنار این غذا املت نیز سرو می‌شود که بسیار ترکیب عالی می‌باشد.

خیچدی آنقدر در هند غذای محبوبی است که اغلب کودکان اولین غذای جامدی که تجربه می‌کنند خیچدی است.

نام‌های دیگر این غذا: Khichadi, Khichuri

 

اندونزی: ناسی گورنگ (Nasi Goreng)

بهترین چیزی که برای خوردن در هر کشور وجود دارد.

جمعیت: ۳۲۹.۱ میلیون نفر

ناسی گورنگ شبیه برنج سرخ شده‌ای است که در سراسر آسیا دیده می‌شود اما برنج‌های این غذا کمی ضخیم‌تر و شیرین‌تر است. این غذا با استفاده از سس سویا درست می‌شود که بیشتر شبیه سس کچاپ است. برنج با خیارشور، آکار (نوعی ترشی اندونزیایی که از خیار، هویچ، فلفل قرمز و گاهی آناناس تهیه می‌شود و در محلول شیرین و ترشی به همراه لیموترش و زنجبیل و دیگر ادویه‌های ترکیب می‌شوند) و هویج ترکیب می‌شود. اغلب یک تخم‌مرغ به صورت نیم‌رو هم در کنار آن قرار می‌گیرد.

نام‌های دیگر: برنج سرخ شده

 

پاکستان: نیهاری (Nihari)

بهترین چیزی که برای خوردن در هر کشور وجود دارد.

جمعیت: ۲۱۶.۶ میلیون

آدم با خورشت‌ها می‌تواند عاشق این جهان شود. این اولین خورشتی است که در لیست ما قرار می‌گیرد. خورشت یکی از غذاهایی است که در سراسر جهان بسیار محبوب ‌می‌باشد. مواد اولیه برای پخت این غذا بسیار آسان است. به طور کلی خورشت‌ها از ترکیب مواد مختلفی درست می‌شوند و جزو غذاهای آسان طبقه‌بندی می شوند و از آسیا و آفریقا تا آمریکا جنوبی، آمریکای شمالی و اروپا و حتی استرالیا آن را به شیوه‌های مختلف درست می‌کنند.

در پاکستان مردم با استفاده از گوشت گاو، گوشت گوسفند، بز، مرغ یا گوساله این خورشت را درست می‌کنند. علاوه بر گوشت، ماسالا، زنجبیل، رازیانه و پیاز پخته را نیز باید به ترکیب اضافه کرد. این خورشت یک غذای گرم است که اغلب با گوشت گاو درست می‌شود. در زمان سفر به کشورهای آسیایی حتما آن را امتحان کنید.

 

برزیل: فیجودا (Feijoada)

بهترین چیزی که برای خوردن در هر کشور وجود دارد.

جمعیت: ۲۱۱ میلیون

ظرف لوبیا و برنج در واقع مهم‌ترین غذا در آمریکای جنوبی است. در برزیل غذای ملی را باید فیجودا بدانیم. این غذا با لوبیا سیاه و گوشت خورشتی درست می‌شود و ترکیب بسیار عالی را تحویل ما می‌دهد

اغلب اوقات این غذا با زبان گاو یا گوش، دم یا پای خوک نیز درست می‌شود اما ماهی جزء اصلی ترکیب غذا محسوب می‌گردد (به طور کلی هر گوشتی که ارزان باشد می‌تواند در این ترکیب قرار بگیرد). در حالی که بسیار از کشورها این ترکیب را دارند اما ادویه‌ و چاشنی‌ها باعث تفاوت در طعم فیجودا می‌گردد.

 

بنگلادش: هیلسا کاری (Hilsa Curry)

بهترین چیزی که برای خوردن در هر کشور وجود دارد.

جمعیت: ۱۶۳ میلیون نفر

جای تعجب دارد که غذای ملی بنگلادش «هلسا کاری» است؟ این نوع غذا از نوعی شاه‌ماهی که شاه‌ماهی هیلسا شناخته می‌شود، تهیه می‌گردد. شاه ماهی با ماست و دانه خشخاش مزه‌دار می‌شود و به یکی از محبوب‌ترین غذاهای این کشور آسیایی که در خلیج بنگال  (جایی که ماهی‌های بسیار یافت می‌گردد) قرار دارد تبدیل می‌شود.

نام دیگر: Ilish Machher Jhol

 

روسیه: پلمنی (Pelmeni)

بهترین چیزی که برای خوردن در هر کشور وجود دارد.

جمعیت: ۱۶۳ میلیون نفر

روسیه بزرگترین کشور جهان می‌باشد، این کشور در حدود ۵۶۰۰ مایل از شرق تا غرب امتداد دارد و تنها یک چیز وجود دارد که مردم در این کشور نسبت به آن توافق دارند: پلمنی. گفته می‌شود دستور پخت پلمنی از سیبری می‌اید و در حال حاضر یکی از غذاهای اصلی روسیه محسوب می‌گردد. پلمنی در واقع کوفته‌های پر از گوشت گاو، مرغ یا گوشت خوک است که با خامه ترش سرو می‌گردد.

 

مکزیک: چیلاکوها (Chilaquiles)

بهترین چیزی که برای خوردن در هر کشور وجود دارد.

جمعیت: ۱۲۷.۶ میلیون

درست است، نان ذرتی مکزیکی یکی از مشهورترین غذاهای مکزیک است به ویژه چیلاکوها که در آن نان ذرت در سالسا سرخ می‌شود. چیلاکوها را باید یک بشقاب صبحانه بدانیم که به همراه خامه تازه و queso fresco (ترکیبی که از شیرگاو با بز تهیه می‌شود و در مکزیک برای صبحانه بسیار محبوب است) سرو می‌شود. چیلاکوها را می‌توان با سس سالسای قرمز یا سبز سرخ کرد و گاهی حتی شامل قطعات آووکادو نیز می‌شود.

نکته جالب: رنگ‌های این غذا شبیه رنگ پرچم مکزیک است.

 

ژاپن: سوشی

بهترین چیزی که برای خوردن در هر کشور وجود دارد.

جمعیت: ۱۲۶.۹ میلیون نفر

سوشی مترداف با ژاپن است. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از این کشور بابت تولید این غذای خوشمزه و سالم که در اواسط دهه ۱۸۰۰ رخ داد، تشکر می‌کنند. برنج با خیار و سس سویا در برگ‌های نازک جلبک  دریایی پیچیده می‌شوند. سوشی یک غذای دریایی محسوب نمی‌شود (همیشه در آن ماهی یافت نمی‌گردد). در واقع سوشی رول کردن برنج به همراه سبزیجات یا گوشت یا حتی ماهی خام است.

به طور کلی سوشی را در سس سویا و برای کمی تند شدن در سس واسابی غوطه‌ور کرده و بعد آن را میل می‌کنند.

 

اتیوپی: دور وات (Doro Wat)

بهترین چیزی که برای خوردن در هر کشور وجود دارد.

جمعیت: ۱۱۲.۱ میلیون

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین غذاهای هر خانواده در اتیوپی (چه فقیر و چه غنی) وات (Wat) است.  وات نوعی خورشت است که با گوشت (گوشت گوسفند، مرغ، شتر یا گاو) به همراه ادویه طبخ می‌شود. تخم‌مرغ آبپز نیز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این غذا محسوب می‌گردد که در تمام طول سال سرو می‌شود.

نام‌های دیگر: Wot, Wet, Tsebhi

 

ایران: چلوکباب

بهترین چیزی که برای خوردن در هر کشور وجود دارد.

جمعیت: ۸۲.۹ میلیون

چلوکباب بیش از یک غذای کبابی، غذای ملی ایران نیز محسوب می‌شود که با یک نوع برنج زعفرانی سرو می‌شود. کباب‌های ایرانی با گوشت چرخ‌کرده گوسفند یا گاو به همراه پیاز رنده شده و در بعضی مواقع جعفری درست می‌شوند. کباب کوبیده در واقع یک غذای معمولی در ایران است اما یکی از بهترین‌های فهرست این وب‌سایت محسوب می‌شود.

 

ایتالیا: بولونزی (Bolognese)

بهترین چیزی که برای خوردن در هر کشور وجود دارد.

جمعیت: ۶۰.۶ میلیون نفر

از میان تمام غذاهای پاستایی که در ایتالیا مصرف می‌شوند، بولونزی یکی از محبوب‌ترین آنها می‌باشد. امتحان کردن پاستا به همراه گوشت را هرگز فراموش نکنید. این پاستا باید با گوشت فراوان طبخ شود و در هر لقمه وجود گوشت را در دهن احساس کنید.

 

شما چه غذایی را در کشورهای مختلف پیشنهاد می‌کنید؟ به نظرتان کدام غذاها و از کدام کشورها جایشان در این لیست خالی است؟

 

منبع: farandwide ​​

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی