صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

4.1
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
صربستان، کشوری زیبا و دیدنی + تصاویر
11 دی 1395 08:00
0

صربستان سرزمین فرهنگ های متفاوت است که ملت های مختلفی از جمله رومی ها، عثمانی ها، هابسبرگ ها و مردمان دیگری در گذشته ای پر نزاع، بر سر آن جنگیده اند. امروز صربستان مکانی برای تفریح کردن، جشن های شلوغ و پرهیاهو و فستیوال های مختلف در برخی از زیباترین و چشم نوازترین مناطق است. صربستان جایی است که فرهنگ شرقی و غربی به هم می رسند، جایی که شهرهای قرون وسطایی با قلعه ها و صومعه های باستانی بر جذابیت این مکان می افزایند. در این کشور همچنین مکان های بسیار خوبی برای اسکی وجود دارد. در این مطلب برخی از بهترین جاذبه های گردشگری صربستان را به شما معرفی می کنیم:

10- نیس Nis

شهر دانشگاهی و سرزنده ی نیس Niš ، سومین شهر بزرگ صربستان بوده و توقفگاه مناسبی بین بلگراد و صوفیه یا اسکوپیه Skopje محسوب می شود. نیس یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا و بالکان است و تاریخ شکل گیری آن به 279 قبل از میلاد مسیح باز می گردد و زادگاه کنستانتین بزرگ، بنیان گذار قسطنطنیه نیز می باشد. یادبود او را می توان در مرکز شهر یافت. همچنین در مرکز شهر بقایای قلعه ای قرن هجدهمی وجود دارد که توسط ترک ها ساخته شده است. در این قلعه برجی به نام برج جمجمه وجود دارد که توسط جمجمه ی صربی هایی که توسط عثمانی ها گردن زده شده بودند ساخته شده و گرچه مخوف است اما ارزش بازدید دارد. در قسمت جنوب شرقی شهر، اسپای نیسکا بانیا Niška Banja واقع شده که آنرا به خاطر چشمه های آب داغ آن می شناسند که به درمان اختلالات رماتیسمی کمک می کند.

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

9- شهر شیطان Devil’s Town

فرسایش علت به وجود آمدن یکی از باشکوه ترین تشکیلات صخره ای در صربستان است. نام «شهر شیطان» به دلیل شکل های عجیب و غریب این صخره هاست. افسانه های محلی اینگونه بازگو می کنند که صخره ها در حقیقت مهمانان یک جشن عروسی بوده اند که توسط آب هایی بسیار اسیدی منسوب به شیطان به سنگ تبدیل شده و این پدیده ی زمین شناسی را شکل داده اند. شهر شیطان در قسمت های جنوبی صربستان واقع شده و بیش از 200 مجموعه سنگی خاص آن را ایجاد کرده اند که مانند برج هایی به مناظر اطراف احاطه دارند و در طول دو دره و در شیب کوهستان رادان قرار گرفته اند. این ستون ها یک مجموعه ی متغیر هستند بدین گونه که بعضی از آنها تخریب می شوند و فضا برای تشکیلات جدید آزاد می کنند.

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

8- پارک ملی کوپائونیک Kopaonik

کوپائونیک مرتفع ترین کوهستان در صربستان بوده و از سال 1981 به پارکی ملی تبدیل شده است. در این پارک ناهموار و خوش منظره، اصلی ترین تفرجگاه اسکی صربستان نیز واقع شده که 25 بالابر دارد و می تواند در عرض یک ساعت 32000 اسکی باز را مدیریت کند. لازم به ذکر است که در صربستان برف از نوامبر تا ماه می باقی می ماند. این پارک فضای مناسبی برای پیاده روی و گشت و گذار در طول تابستان بوده و از نظر تنوع زیستی و گیاهی بسیار جالب توجه می باشد. این کوهستان همچنین به خاطر ذخایر معدنی از جمله طلا، نقره، آهن و روی که در گذشته مورد بهره برداری قرار می گرفتند شناخته شده است. این پارک همچنین دارای تشکیلات صخره ای خاص است که بسیاری از آنها دارای نام انحصاری نیز هستند؛ از دیگر جاذبه های این پارک می توان به چشمه های آب داغ، آبفشان ها و آبشارها اشاره نمود.

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

7- پریزرن Prizren

پریزرن ممکن است زمانی پایتخت صربستان قرون وسطایی بوده باشد اما امروز با مقامات رسمی منتخب خود، بخشی از کوزوو محسوب می شود. هرچند صربستان، این جدا شدن را غیرقانونی تلقی می کند. از برترین جاذبه های این منطقه می توان به قلعه ی قرون وسطایی پریزرن اشاره نمود که ظاهر امروز خود را از چند قرن حاکمیت عثمانی بدست آورده است. در پریزرن همه چیز به هم نزدیک است و به همین دلیل اینجا یک شهر پیاده مدار محسوب می شود. در مرکز شهر کلیساهای زیادی وجود دارند و شاخص ترین آنها کلیسای بانوی ما از لیوویس Our Lady of Ljovis می باشد که نمونه ای بی نظیر از معماری قرون وسطایی صربی می باشد.

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

6- پارک ملی دیرداپ Djerdap

چین ممکن است که دارای سه تنگه باشد اما پارک ملی دیرداپ 4 تنگه دارد که در مسافتی به طول 115 کیلومتر (72 مایل) از میان دره ها امتداد یافته اند. یکی از این تنگه ها به نام Gospodin vit یکی از عمیق ترین رودخانه های جهان را در خود جای داده است. این تنگه ها با هم ترکیب می شوند تا تنگه ی دیرداپ را بسازند که با نام دروازه ی آهنی نیز شناخته می شود چرا که ورودی جنوبی کوهستان کارپاتیان Carpathian به شمار می رود. این پارک در روی بستر رودخانه ی دانوب و نزدیک قلعه ی گولوباک واقع شده است. این پارک که دارای تنوع گسترده ای از حیات گیاهی و جانوری است یکی از پربازدیدترین مکان ها در صربستان به شمار می رود. دریاچه ی تشکیل شده توسط نیروگاه برقی/آبی نیز یکی دیگر از جاذبه های این پارک ملی برای افراد به شمار می رود.

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

5- صومعه استودنیسا Studenica

این صومعه در صربستان مرکزی واقع شده و شما را در هر گام شگفت زده خواهد کرد. از جمله این جاذبه ها می توان به چمن های سبز انبوه و دو کلیسای مرمری سفیدرنگ (کلیسای پادشاه و کلیسای مریم باکره) اشاره نمود. این صومعه ی قرن دوازدهمی با نقاشی های دیواری و دکوراسیون های تزئینی بیزانسی خیره کننده ی قرن سیزده و چهارده خود شناخته شده است که آنها را می توان در کلیساهای متعددی در این صومعه یافت. به همین خاطر است که استودنیسا غنی ترین صومعه در صربستان و مادر تمام صومعه های ارتودوکس صربی تلقی می شود. استفان نمانیا Stefan Nemanja به عنوان پایه گذار صربستان و استودنیسا در زمین های این مجموعه دفن شده است.

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

4- زلاتیبور Zlatibor

زلاتیبور یکی از مقاصد محبوب گردشگری در کوهستان های غرب صربستان است. این مکان پر است از تسهیلات متفاوتی که می تواند شما را خوشحال و سلامت نگاه دارد که از آن جمله می توان به اسکی در زمستان و کوهنوردی در تابستان ها اشاره نمود. یکی از تفرجگاه های اسکی در تورنیک یعنی بلندترین کوه زلاتیبور واقع شده و امکانات آن در حدی است که می تواند به 5400 اسکی باز در یک ساعت سرویس دهد. مناظر این منطقه بسیار دیدنی و خیره کننده بوده و دارای چمن زارها و روستاهای تاریخی فریبنده می باشد. کلیساهای چوبی و موزه ی فضای باز از جمله پرطرفدارترین جاذبه های این منطقه هستند. پس از سپری کردن یک روز گشت و گذار در این منطقه می توانید مزه ی پرسوتا (نوعی گوشت خشک) را بچشید که مخصوص این منطقه است.

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

3- نووی ساد Novi Sad

نووی ساد شهری زیبا در لبه ی رودخانه ی دانوب می باشد که از قضا بهترین سواحل این رودخانه را نیز دارا می باشد. نووی ساد شهری جوان با استانداردهای اروپایی (این شهر در قرن هفدهم پایه گذاری شده) و دومین شهر بزرگ صربستان به حساب می آید که دارای جوی آرام و دلپذیر می باشد. شهرت این شهر احتمالا مرهون فستیوال موسیقی سالانه Exit است که در ماه جولای و در Petrovaradin (قلعه ای قدیمی و مستحکم) برگزار می شود. از جمله ساختمان های شاخص می توان به تالار شهر قدیمی که در میدان اصلی واقع شده، Dvorac Dundjerski (قلعه ای قدیمی و محافظت شده) و کلیسای Great Martyr St. George که کلیسایی ارتودوکس و صربی است اشاره نمود.

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

2- سوبوتیسا Subotica

سوبوتیسا، پنجمین شهر بزرگ صربستان و یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در این کشور است. این شهر بیشترین جمعیت مسیحیان کاتولیک را دارا بوده و بیشترین تعداد ساختمان به سبک آرت نوو در صربستان را در خود جای داده است. از جمله ساختمان های جالب توجه این شهر می توان به تالار شهر و کنیسه ای که هر دو در اوایل سال های 1900 ساخته شده اند اشاره نمود. اما این شهر که تاریخ آن به قرون وسطی باز می گردد دارای ساختمان های قدیمی تری نیز هست که از آن جمله می توان به کلیسای جامع سنت ترزا آویلا (ساخته شده در سال 1797) اشاره نمود. از طرفی کافه های اطراف میدان اصلی که تالار شهر و فواره های آبی نیز در آن قرار گرفته اند، مکانی مناسب برای استراحت هستند که در آن می توانید خریدهای خود از بزرگترین بازار دست دوم فروشی اروپا را بازبینی و تحسین کنید.

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

1- بلگراد Belgrade

بلگراد پایتخت و بزرگترین شهر صربستان است و در گذشته به اندازه ی امروز زیبا نبوده است. این شهر در محل تلاقی رودخانه های دانوب و ساوا قرار گرفته و گذشته ای بسیار ویرانگر را در تاریخ خود ثبت کرده است. بلگراد 115 جنگ متفاوت را به خود دیده و 44 بار سوزانده شده است. امروز فضای این شهر صلح آمیزتر بوده و میزبان رخدادهای گوناگونی از نمایشگاه های کتاب تا موسیقی و فیلم می باشد. قلعه ی بلگراد مشهورترین سایت تاریخی شهر به شمار می رود. این قلعه همچنین مکان مناسبی برای تماشای رودخانه ها و مناظر متفاوت شهر است. در بلگراد همچنین موزه های متعددی وجود دارند که از آن جمله می توان به موزه ملی اشاره نمود که بیش از 400000 نمایشگاه دارد؛ از دیگر موزه های جالب توجه این شهر موزه ی نیکولا تسلا است که در آن هزاران سند و آیتم شخصی این مخترع در معرض دید قرار گرفته اند.

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی

صربستان، کشوری زیبا و دیدنی



منبع : touropia