بوئینگ 747 بازنشسته می شود ‏

5
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بوئینگ 747 بازنشسته می شود ‏ + تصاویر
12 مهر 1396 15:00
0

طی مراسمی خطوط هوایی یونایتد ، هواپیمای بوئینگ 747 را از ناوگان خود بازنشسته می کند. آخرین پرواز این هواپیما ، با تمی شبیه به سالهای 1970 انجام خواهد شد.

بوئینگ 747 در سال 1968 معرفی شد و اولین پرواز آن توسط خطوط هوایی یونایتد در جولای سال 1970 صورت گرفت که  پروازی  از سانفرانسیسکو به هونولولو بود. حالا به منظور بازنشستگی این هواپیما ، در روز 7 نوامبر ، بوئینگ 747 آخرین پرواز خود را نیز در همین مسیر خواهد داشت. بوئینگ 747 در سالهای 1970 نه تنها یک دستاور تکنولوژیک به شمار می رفت بلکه بخاطر پرزرق و برق بودن نیز شهرت داشت به طوری که آن را "ملکه آسمان ها" می خواندند. در آخرین پرواز این هواپیما به جای اینکه از تمام صندلی های آن استفاده شود قرار است دکوراسیون داخل این هواپیما تغییراتی داشته باشد و یک پیانو و محل استراحت برای مسافران در نظر گرفته شود.

تا پیش از روی کار آمدن هواپیماهای بوئینگ 747 ، هواپیماها بدنه باریک تری داشتند و سفر با آنها در فضای تنگ تری انجام می گرفت. اما این هواپیما بدنه ای بزرگتر و بلندتر نسبت به سایر هواپیما ها داشت و در زمان خود انقلابی بزرگ در صنعت هواپیماهای مسافربری به شمار می رفت.

بوئینگ ۷۴۷ با چهار موتور و ساختاری دوطبقه قابلیت جابجایی حداکثر ۵۵۰ مسافر را داراست. در حال حاضر خطوط هوایی دلتا و یونایتد آخرین ایرلاین هایی هستند که در آمریکا از هواپیماهای بوئینگ 747 استفاده می کنند. هرچند با بازنشسته کردن این هواپیماها ، شرکت بوئینگ تصمیم ندارد تولید آنها را متوقف کند . در حال حاضر شرکت بوئینگ سالی 6 هواپیمای 747 تولید می کند

بوئینگ 747 بازنشسته می شود ‏

بوئینگ 747 بازنشسته می شود ‏

منبع : Lonelyplanet

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.