عجایبی هولناک در مورد کره شمالی که پیش از این نمی دانستید!

4
از 47 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
عجایب هولناک کره شمالی، ممنوعه ترین نقطه زمین! +تصاویر
13 بهمن 1398 07:00
65

کره شمالی کشوری بسته با قوانین سخت است که احتمالاً شما هم با شنیدن نامش دیکتاتوری به تمام معنا اولین چیزی است که به ذهنتان خطور می‌کند. این کشور عجیب‌ و غریب از هر نظر در کنترل رهبرانش قرار دارد، از حزب حاکم گرفته که به‌صورت تک‌حزبی اداره می‌شود تا رسانه‌های تصویری و نشریات که همه و همه تماماً باید فقط اخبار و تصاویری که حاکمیت تعیین می‌کند را مخابره کنند؛ اما در این میان چند خبرنگار جسور به صورتی مخفیانه از برخی از عجایب وحشتناک کره شمالی گزارش‌هایی تهیه کرده‌اند که از این طریق شاید بتوان تصوّری شفاف‌تر از این کشور به دست آورد. برای آشنایی بیشتر با کره شمالی در لست سکند همراه ما باشید.

 

کمپ کارگری

عجیب ترین حقایق کره شمالی

در حال حاضر در کره شمالی حدوداً 16 اردوگاه کار وجود دارد که در مناطق کوهستانی پراکنده شده‌اند. این اردوگاه‌ها توسط حصارهای سیم‌خاردار الکتریکی محصور شده‌اند. طبق برآوردها حدود 200 هزار نفر زندانی در این اردوگاه‌های کار اجباری مشغول به کار هستند.

 

مجازات تا 3 نسل

عجیب ترین حقایق کره شمالی

طبق قانون کره شمالی، اصل مجازات تا 3 نسل باعث می‌شود که اگر فردی مرتکب جرمی شود، فرزندان و نوه‌های وی نیز باید همانند مجرم اصلی مجازات شوند. این مجازات‌ها معمولاً منجر به کار در اردوگاه‌های کار اجباری می‌شود.

 

تقلب در بیمه

عجیب ترین حقایق کره شمالی

اقتصاد کره شمالی از هر نظر و با هر معیاری که نگاه کنید، اقتصادی ضعیف محسوب می‌شود چراکه تمایلی به تجارت خارجی ندارند. این کشور با 25 میلیون نفر جمعیت متوسط تولید ناخالص داخلی سرانه کمتر از 500 دلار دارد. حال، راهکاری که کره شمالی به ذهنش رسیده است استفاده از حق بیمه‌های بین‌المللی است. درواقع به‌گونه‌ای وانمود می‌کند که مثلاً یک دارایی این کشور که با ارزش بالا بیمه بوده است از بین رفته است و خسارت آن را از شرکت بیمه اخذ می‌کند.

 

برق

عجیب ترین حقایق کره شمالی

پیونگ‌یانگ پایتخت کره شمالی به‌عنوان مدینه فاضله این کشور شناخته می‌شود که نخبگان معمولاً در این بخش زندگی می‌کنند و نگهبانان به طبقات پایین جامعه اجازه ورود به این شهر را نمی‌دهند. ساکنین این شهر به‌عنوان کسانی که زندگی تجملاتی دارند روزانه بیش از یک یا دو ساعت در روز برق ندارند.

 

سیستم طبقاتی

عجیب ترین حقایق کره شمالی

جامعه در کره شمالی به سه طبقه تقسیم می‌شود؛ طبقه هسته، طبقه مردد و طبقه متخاصم. دسته اول وفادار به رژیم، دسته دوم وفاداریشان قابل بحث است و دسته سوم طبق نظر حکومت دشمن و مخالف محسوب می‌شوند. نکته قابل تأمل اینجاست که طبقه متخاصم به دلیل اینکه ممکن است خطری برای حکومت محسوب شوند اجازه آموزش ندارند و در نزدیکی پیونگ‌یانگ نیز نمی‌توانند زندگی کنند.

 

کود مدفوع انسانی

عجیب ترین حقایق کره شمالی

جغرافیای این کشور کوهستانی و خشک است و زمستانی طولانی و تابستانی کوتاه دارد. از طرفی زمین‌های کشاورزی زیادی نیز در این کشور یافت نمی‌شود. کره شمالی معمولاً برای تهیه کود مورد نیاز خود به کشورهایی مثل شوروی متوسل می‌شده است. همچنین کره جنوبی نیز جز کشورهایی بوده است که به تأمین کود کره شمالی کمک می‌کرده است؛ اما بعد از سال 2008 که کره جنوبی این کار را متوقف می‌کند، دولت در نهایت برنامه‌ای را تدوین می‌کند که به‌صورت سهمیه‌ای از کود انسانی این نیاز خود را تأمین کند.

 

تابعیت کره جنوبی

عجیب ترین حقایق کره شمالی

افراد زیادی از کره شمالی به کره جنوبی پناهنده می‌شوند. کره جنوبی برای افرادی که از کره شمالی به این کشور پناهنده می‌شوند آموزش، شغل، مشاوره روانشناسی و محل زندگی ارائه می‌دهد. از سال 1953 تاکنون حدود 24500 نفر به کره جنوبی پناهنده شده‌اند.

 

آدم‌خواری

عجیب ترین حقایق کره شمالی

از سال 1994 تا 1998 قحطی بسیار گسترده‌ای در کره شمالی رخ داد. تخمین زده می‌شود که حدود 10 درصد جمعیت کره شمالی در اثر این قحطی جان باختند. در پی این قحطی ابتدا آن‌ها به خوردن حیوانات اهلی خود روی آوردند و سپس جیرجیرک و پوست درخت را به‌عنوان غذا استفاده کردند. درنهایت حتی به خوردن کودکان نیز رسیدند.

 

زندان‌های شکنجه

عجیب ترین حقایق کره شمالی

تا به امروز افراد کمی از اردوگاه‌های کار کره شمالی فرار کرده‌اند؛ اما آن طور که از گفته‌های آن‌ها برمی‌آید، شکنجه‌های بسیار سختی در انتظار این زندانیان است؛ مثلاً یک زندانی به دلیل اینکه عمویش از ارتش فرار کرده است، در زندان متولد می‌شود و در 14 سالگی از طریق قلاب‌های فلزی که به مچ پا بسته می‌شود از سقف به‌صورت وارونه آویزان می‌شده است، سپس وی را بر روی گلدان پر از زغال‌سنگ داغ قرار می‌داده‌اند.

 

آیا حقایق دیگری در مورد کره شمالی هست که در این مطلب به آن اشاره نکرده باشیم؟ اگر اینطور است، آن‌ها را در زیر همین مطلب و در بخش نظرات، برای ما و سایر همراهان لست سکند، ذکر کنید!

 

منبع: listverse.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی