بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک در مونته نگرو

4.8
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بدون نیاز به ویزای شنگن به این کشور اروپایی سفر کنید + تصاویر
09 اسفند 1396 12:12
3

d7n4kcJsw3FLJRcwqaQL7N6iAEF73iH5GDkBHsNk.jpeg

بودوا ریویرا با سواحل، زندگی پر زرق و برق و حیات شبانه ی عالی، همواره مکانی مطلوب برای علاقمندان سفر بوده است. بودوا جایی است که در آن گذشته به صورتی بسیار آزاد و رها با حال آمیخته می شود. مرکز شهر کوچک و زیباست و فراتر از خط دریا امتداد یافته است. شما به راحتی می توانید در تاریخ این شهر باستانی غرق شده و از خود بیخود شوید.

کافی است از سمت دیگر ساحل دیدن کنید تا با یات های سوپرلوکسی مواجه شوید که نشان از ثروت حال حاضر ساکنان این منطقه دارند. به صورت کلی، تلاقی باستانی و مدرن در کنار سواحل خارق العاده و متعدد بودوا آن را به یکی از محبوب ترین تفرجگاه های توریستی مونته نگرو تبدیل کرده است. اخیرا نیز سفر برای ایرانیان به مونته نگرو تسهیل گردیده و شما میتوانید به آسانی ویزای این کشور را دریافت کنید . داشتن مدارک شغلی معتبر و بیمه و گردش حسابی در حد 15 میلیون تومان تضمین ورود شما به این کشور کوچک اروپایی است . حافط منافع این کشور در ایران صربستان است.

افسانه ی بودوا

افسانه ی بودوا داستان کادموس و هارمونیا بنیان گذارن شهر در 2500 سال پیش را بازگو می کند. کادموس شاهزاده ی فونیسیا بود و در حالیکه دنبال خواهر خود اروپا می گشت توسط زئوس ربوده شد و خود را در بین یونانیان یافت.

در نهایت او با هارمونیا، دختر آرس، خدای جنگ و افرودیته خدای عشق ازدواج کرد. اما کادموس دچار نفرین گردنبندی شده بود که آنها به عنوان هدیه ی ازدواج دریافت کرده بودند و به همین دلیل از Thebes رانده شده و با ارابه ای که گاو نری آن را می کشید، راه خود را به سمت خط ساحلی آدریاتیک در پیش گرفتند. آنها زیباترین ساحل این مکان را برای سکونت انتخاب کرده و نام آن را به خاطر گاو وفادارشان که تمام این سفر با آنها بود Bouthoe یا Budva نامیدند.

علی رغم یافتن بوتوئه، کادموس به دلیل کشتن یک اژدهای مقدس همچنان دچار نحسی بود و گفت اگر خدایان عاشق مار باشند، او دوست دارد که به مار تبدیل شود و بدین ترتیب سخن او همان لحظه به واقعیت تبدیل شد. در این میان هارمونیا نیز التماس کرد که به اون ملحق شود و بدین ترتیب او نیز به یک مار تبدیل شد. افسانه های محلی می گویند که آنها همچنان در میان بوته های بودوا زندگی می کنند.

شهر قدیمی بودوا

بودوا را به خاطر سواحل عالی آن می شناسند، اما کارهای دیگری غیر از آفتاب گرفتن و لذت بردن از ساحل نیز می توان در این تفرجگاه سرزنده انجام داد. شهر قدیمی یادواره ای از گذشته ی باستانی خود است که بصورتی بی نقص با سواحل سنگریزه ای پیرامون خود به هم آمیخته است.

مانند کوتور Kotor، بودوا Budva نیز دارای یک شهر قدیمی کوچک و فوق العاده فریبنده در نزدیکی آب است و اینگونه به نظر می رسد که این شهر روی صخره های سنگی از دل آب بیرون آمده و بصورتی یکپارچه با دیوارهای سنگی شهر ترکیب شده باشد.

با گذر از فضاهای شهر قدیمی به راحتی می توانید بازارهای شلوغ و مردم قرن های گذشته را تجسم کنید که به سر کار و حرفه ی خود رفته و در همین حال از میان خیابان های باریک عبور می کردند.

امروز شهر پر از رستوران و بوتیک است و در ماه های تابستان پر از گردشگر و افراد محلی می باشد.

در یک سمت شهر ساحل سنگی فوق العاده زیبایی وجود دارد که Ricardova Glava نامیده می شود و در طول تابستان بسیار شلوغ است، در سمت دیگر نیز یات های لوکس و قایق های ماهیگیری کوچک قرار دارند.

چه کارهایی در بودوا انجام دهیم:

شهر قدیمی جاذبه های زیادی دارد اما از مهم ترین آنها می توان به مغازه های و رستوران های کوچک اشاره کرد. شما می توانید در عرض 3 ساعت تمامی شهر و جاذبه های آن را زیر پا بگذارید.

  1. ارگ Citadela

ارگ بودوا بخش حفاظت شده ی شهر به شمار می رود که ساخت آن به قرن پانزدهم میلادی باز می گردد. اینجا مکانی زیباست که دارای موزه و کتابخانه ای کوچک است. ضمن اینکه می توانید در حال تماشای ساحل، فنجانی قهوه نیز بنوشید. بهتر است قبل از بازدید از این مکان درباره ی تاریخ آن جست و جو کنید و با اطلاعات نسبتا کامل از آن دیدن کنید تا لذت بیشتری از آن نصیب شما گردد.

بهترین بخش درباره ی بازدید از ارگ، تماشای چشم اندازهای عالی از شهر و جزیره ی Sveti Nikola است، مکانی عالی برای عکاسی و ثبت خاطراتی بینظیر.

ساعات کاری: 9 صبح تا نیمه شب (می-اکتبر)، 9 صبح تا 5 بعدازظهر (نوامبر-آوریل)

ورودی: 2.5 یورو

AxaBcDYNMBh7GCGnyDymXp6siXSM62JCeVcS5zyJ.jpeg

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

  1. موزه بودوا

شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه بودوا یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های ساحل آدریاتیک است. در سال 1938 دو گورستان رومی و یونانی در این منطقه و کنار شهر قدیمی شناسایی شدند که منسوب به قرن دوم قبل از میلاد هستند. در عین حال شواهدی وجود دارد که بودوا را یک سکونتگاه منسوب به قرن پنجم قبل از میلاد معرفی می کند.

موزه بودوا دارای نمایشگاه های دائمی از مجموعه های باستانی و قومی است.مجموعه ی باستانی دارای آثاری متنوع شامل اسلحه، ابزار، جواهرات و اشیا روزمره است که توسط یونانی ها، رومی ها، بیزانسی ها و اسلاو هایی که ساکن اینجا بودند استفاده می شده است. در این مکان همچنین آثاری به نمایش در آمده اند که در سال 1938 کشف شدند.

مجموعه ی قومی شامل مثال هایی از لباس ها و مبلمان سنتی و اشیا مورد استفاده ی روزمره هستند که 200 سال پیش مرسوم بوده اند.

ساعات کاری: 8 صبح تا 8 شب دوشنبه- جمعه، 10 صبح تا 5 بعدازظهر شنبه و یکشنبه

ورودی: 2 یورو برای بزرگسالان و 1 یورو برای کودکان

F6zRVeDVI8FtO2L78QhaP7Aj5DbI8G7pKQpQHfB8.jpeg

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

  1. دیوارهای شهر

در نزدیکی ورودی ارگ، با ورودی به سمت دیوارهای شهر روبرو می شوید که می توانید دور آنها راه بروید. اینجا بهترین مکان برای گرفتن عکس هایی بینظیر از شهر قدیمی بودوا است.

ورودی: 1.5 یورو

NvVgaghaG8QeTPnxirjuO3MQv5eTFBUhQjbX4OZu.jpeg

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

  1. بازار دست دوم

داخل شهر، یک بازار دست دوم وجود دارد که دارای 6 غرفه می باشد. در این غرفه ها می توانید هر چیزی پیدا کنید، از ساعت های قدیمی تا کلاهخود های ارتش یوگوسلاوی و سکه و ... اینجا مکانی مناسب برای جست و جو درباره ی تاریخ اخیر مونته نگرو است؛ ضمن اینکه شاید بتوانید سوغاتی خاصی نیز در آن پیدا کنید.

  1. کلیساها

داخل دیوارهای شهر شما با سه کلیسا مواجه می شوید:

سنت ایوان St. Ivan’s: این کلیسای کاتولیک منسوب به قرن 17 میلادی است، البته بخش هایی از آن در قرن نهم میلادی ساخته شده است. ساعات کاری و بازدید از این کلیسا منظم نیست.

OGnHxQ3vPVDf5Y8PQH5Dt7zKxv1nNHGfBKuaASka.jpeg

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

سنت ماری St. Mary’s of Punta: این کلیسا منسوب به سال 804 میلادی است اما به ندرت در آن باز می شود.

uugS1FMSWGo1gPD1PTcdF9nySZqXcpCxo3t7oKkf.jpeg

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

ترینیتی مقدس The Holy Trinity: این کلیسای ارتودوکس در سال 1804 ساخته شده و نقاشی های دیواری بسیار زیبایی زینت بخش جداره های آن هستند.

icmIrg3xcNeP1aXl9GY2VD2I6ayeGoYXzvsqpMcs.jpeg

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

ساعات کاری: 8 صبح تا ظهر ، 5 بعدازظهر تا نیمه شب و زمستان ها 4 بعدازظهر تا 7 عصر

  1. گاری هنرهای مدرن

اگر به هنر علاقمند هستید، گالری هنرهای مدرن برگزار کننده ی نمایشگاه هایی از آثار هنر مدرن هنرمندان محلی است.

ساعات کاری: 8 صبح تا 2 بعدازظهر ، 6 عصر تا 9 شب دوشنبه- جمعه و شنبه ها 6 عصر تا 9 شب

  1. سواحل بودوا

سواحل بودوا با «ریکاردوا گلاوا» دقیقا کنار شهر قدیمی آغاز شده و دارای امتدادی از سواحل خارق العاده است که انتظار شما را می کشند. در بودوا انواعی از ساحل های مختلف شامل سواحل ماسه ای ، سنگی و ماسه ی صورتی دارد که خلیج های آرام را در دل خود جای داده اند. در کنار این سواحل نیز امکانات رفاهی و کافه های جالب قرار گرفته اند.

به هر صورت، ایده آل شما درباره ی ساحل هر چه باشد، در بودوا می توانید آن را بیابید.

در امتداد سواحل بودوا می توانید انواعی از ورزش های آبی را انجام دهید که از جمله آنها می توان به پاراسیلینگ، اجاره ی جت اسکی، قایق های پدالی و ... اشاره کرد.

auM7vTU9xH7c6AGxHS16oZQhR5BhtAlaO00SnUX0.jpeg

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

زیردریایی مونته نگرو: اگر به بودوا سفر کردید به هیچ روی بازدید از زیردریایی قرمز آن را که در تفرجگاه ساحلی توقف کرده از دست ندهید. زیردریایی مونته نگرو ارائه دهنده ی تورهای مختلف (در امتداد ساحل تا Becici) با قایق هایی است که کف آنها شیشه ای هستند.

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

غواصی: در مرکز غواصی PADI مونته نگرو تنوع گسترده ای از امکانات و پکیج های مختلف برای تجربه ی غواصی وجود دارد. حتی اگر قبلا تجربه ی مشابهی نداشته باشید می توانید یکروزه آن را یاد بگیرید و در عرض 4 جلسه یک غواص حرفه ای شوید!

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

  1. پارک های آبی

پارک آبی هتل مدیتران Hotel Mediteran

در هتل مدیتران یک پارک آبی کوچک وجود دارد، این پارک دارای 7 استخر، یک رودخانه، سرسره ها و محدوده ی آفتاب گرفتن است.

ورودی : 15 یورو برای بزرگسالان و 7.5 یورو برای کودکان زیر 14 سال

K8Jnx6Voz3khBjXZzryfu4AsfBMGZGsFZcUmfueB.jpeg

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

آکوآپارک بودوا

آکوآپارک بودوا یک پارک آبی جدید است که تابستان 2016 شروع به کار کرده است. این پارک دارای 12 سرسره، 4 استخر، یک رستوران، کافه و غرفه های VIP می باشد.

ساعات کاری: از اول می تا 30 ام سپتامبر روزانه 10 صبح تا 8 شب

ورودی: بزرگسالان با قد بالای 1.30 متر، یک روز کامل: 20 یورو؛ 4 ساعت (فقط بعد از ساعت 3 بعدازظهر): 15 یورو – کودکان با قد 1 تا 1.30 متر، یک روز کامل: 12 یورو؛ 4 ساعت (فقط بعد از ساعت 3 بعدازظهر): 8 یورو – کودکان با قد زیر یک متر: رایگان

l4jvOCug5eKMuk5fGS9nMdut3LCl5N30qnYQ2go0.jpeg

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

  1. دهکده ی کراپینا

این دهکده در فاصله ی 5 کیلومتری شهر قرار گرفته، اما گویی دنیایی از آن فاصله دارد. این روستا دارای یک زیپلاین، حیوانات مختلف، مسیرهای پیاده روی، حفره های آب برای شنا، آبشار و یک رستوران بسیار زیبا و مسرت بخش است.

OQ30lZhPaiWCCnYbIr0fFD8eK12d1jH5PhCIrxBA.jpeg

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

  1. رستوران ها

در قسمت شهر قدیمی رستوران های خیلی خوبی قرار دارند که می توانند تمامی سلیقه ها را پوشش دهند. در رستوران Konoba Stari Grad شما می توانید انواعی از بشقاب های گوشتی و غذاهای دریایی خاص را سفارش دهید. ضمن اینکه اگر قصد خروج از شهر را دارید، آنجا نیز گزینه های بسیار هیجان انگیز و خاصی انتظار شما را می کشند.

ساعت کاری: یکشنبه تا شنبه از ساعت 11 صبح تا 1 بامداد

0dYI153ou1c5AIqOXP5WD4n9NWKQX1ZVjEPRD9PI.jpeg

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

بودوا ، نگین فیروزه ای دریای آدریاتیک

 

منبع: montenegropulse