تجهیزات الزامی برای سفرهای کمپینگی

4.5
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بدون این تجهیزات به سفرهای کمپینگ نروید + تصاویر
19 خرداد 1397 08:00
2

برخلاف دیگر سفرها که هر وقت نیاز به تجیهزاتی داشته باشید یا اگر چیزی را فراموش کرده باشید به نزدیکترین فروشگاه سر می زنید و خریداری می کنید، در سفرهای کمپینگ باید تمام تجهیزات و موارد مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید زیرا در وسط جنگل یا کویر فروشگاه برای خرید وجود ندارد. در این مقاله لیست تجیهزات و ملزومات برای اینکه سفرهای کمپینگ در آرامش و امنیت اتفاق بیفتد، ارائه شده است.

تجهیزات الزامی برای سفرهای کمپینگی

 

فهرست تجهیزات: ابزارآلات

کیسه خواب

 داشتن کیسه خواب برای سفرهای کمپینگ جزو الزامات است. بدون کیسه خواب حتی فکر این نوع سفرها نیز به سرتان نباید بزند. برخی از کیسه خواب ها به سبک مومیایی هستند و مخصوص سفر به مناطق سردسیر است. برخی دیگر از کیسه خواب ها به مانند رختخواب شما در خانه هستند. این نوع کیسه خواب ها زیپ ندارند ولی در عوض جیب های دستی و بازوهای در کیسه خواب قرار گرفته شده تا علاوه بر انعطاف پذیری کیسه خواب، دسترسی شما به وسایل ضروری تان نیز داشته باشد. برخی کیسه های خواب قابل تنظیم درجه حررات را دارند و برخی نیز فاقد این نوع تنظیمات هستند. بسته نوع سفرها و مناطقی که سفر می کنید باید کیسه خواب مناسب خود را خریداری کنید. البته به وزن کیسه خواب خود نیز دقت کنید.

 

زیر انداز

زیراندازها برای کسانی که به سفرهای کمپینگ می روند لازم است. زیراندازها در سه فصل اول سال به عنوان زیرانداز زیر کیشه خواب نیز می تواند استفاده شد. وزن زیراندازها سبک تر از کسیه خواب هست و بسیار راحت حمل می شود و گاهی به عنوان رختخواب از آن استفاده می شود. برخی از زیراندازها از تکنولوژی Reflecting ThermaCapture استفاده شده است که برای انتقال سریع گرما به بدن است. بسیار پارچه های نرمی دارند و سبک وزن هستند. با توجه به بودجه و نوع سفرهای خود زیراندازی تهیه کنید.

تجهیزات الزامی برای سفرهای کمپینگی

 

بالش

پس از یک پیاده روی طولانی در جنگل نیاز دارید سر خود را روی چیزی نرم بگذارید. شاید به نظر حمل بالش کمی سخت باشد اما بالشهای طراحی شده اند که بسیار سبک و کوچک هستند در حدی که در جیب شما نیز جا می شوند.

 

چادر مسافرتی

تا وقتی که تمایلی به خوابید زیر ستاره ها را ندارید به چادر نیاز دارید. در نظر بگیرد به کجا سفر می کنید و آب و هوای منطقه چگونه است. چادرهای مسافرتی سریع جمع می شوند و به راحتی قابل حمل هستند. نداشتند چادر مسافرتی در سفرهای کمپینگ گویی کوه نوردی بدون کتانی است.

 

صندلی

در آرامش غذا بخورید و کنار آتش بهترین زمان عمر خود را بگذرانید. برخی مناطق خطر نشستن روی زمین بسیار بالاست بنابراین پیشنهاد ما این است که حتما یک صندلی تاشو و مسافرتی همراه خود داشته باشید.

 

چراغ قوه

داشتن نور یکی از الزامات سفرهای طبیعت گردی است زیرا از شهر دور شده اید و دیگر دسترسی به برق ندارید و همیشه هم نمی توانید آتش روشن کنید. برخی از چراغ قوه ها با انرژی خورشیدی کار می کنند که با یکبار شارژ حدود 35 ساعت می تواند برای شما کار کند.

 

شارژ

اگر جزو افرادی هستید که بدون تکنولوژی نمی توانید زندگی کنید شارژ و پاور بانک خود را به همراه داشته باشید. حتی اگر جزو افرادی هستید که خیلی با تلفن همراه خود کار نمی کنید بهتر است شارژ و پاور بانک خود را به همراه داشته باشید. در شرایط اضطراری تلفن همراه شما می تواند جایگزین قطب نما، چراغ قوه و حتی لامپ باشد.

 

فهرست تجهیزات: غذا و نوشیدنی

تجهیزات الزامی برای سفرهای کمپینگی

 

کیسه های غذا

زمانی که با خود غذا به طبیعت می آورید باید از غذای خود در حیات وحش محافظت کنید. حتی اگر حیوانات وحشی مانند خرس نیز در نزدیکی کمپینگ شما نیست به جوندگان یا ختی خردسالان خود فکر کنید. یک کیسه مقاوم در برابر حیوانات وحشی تهیه کنید که ضدآب و ضد گلوله باشد یا کیسه که بوی مواد غذایی را از خود عبور نمی دهد. بهتر است این کیسه ها را به درخت یا جایی گره بزنید.

 

اجاق گاز کمپینگ

 این بسته شامل یک اجاق گاز کمپینگ تاشو، کیسه ضدحریق، مایع آتش زا و برای مواقع اضطراری یک کیف کمک های اولیه است.

 

قهوه فوری

اگر شما جز افرادی هستید که روز خود را  با یک فنجان قهوه داغ شروع می کنید، خودتان را محروم نکنید. قهوه فوری، با سرعت آماده می شود و می تواند لذت کافی را به شما بدهد.

 

فنجان

 همراه داشتن یک فنجان بسیار در این سفرهای کمپینگ ضروری است. بهتر است یک فنجان قابل انعطاف از جنس سیلیکون مناسب ظروف غذایی استفاده کنید که سبک وزن هستند.

 

بطری آب

داشتن بطری اب علاوه بر کمک به محیط زیست باعث می شود که هر زمان نیاز به آب آشامیدنی داشتید در دسترستان باشد.  اگر کیفیت بطری آب بالا باشد، می توانید اب خنک بنوشید.

 

فهرست تجهیزات: بهداشت

تجهیزات الزامی برای سفرهای کمپینگی

 

دستمال مرطوب

در سفرهای کمپینگ دسترسی کمی به آب برای دوش گرفتن و یا شستن دائمی دستهای خود دارید بنابراین دستمال مرطوب می تواند به کمک شما بیاید.

 

شامپوهای خشک

شامپوهای خشک می تواند برای از بین بردن عرق و بوی بد پا بدون نیاز به آب به شما کمک کند.

 

ضدعفونی کننده دست

بهداشت در هنگام کمپینگ بسیار مهم است ویژه اگر به آب دسترسی نداشته باشید. از محلول ها و ژل ها ضدعفونی کننده دست پیش درست کردن غذا یا خوردن غذا استفاده کنید تا آرامش سفرتان حفظ شود.

 

حوله

بهتر است برای سفرهای کمپینگ خود یک حوله میکرو فایبر که از جنس پنبه هستند و چهار برابر سریعتر آب را به خود می کشند  را در کوله خود به همراه داشته باشید. این نوع حوله ها بسیار سبک و کوچک هستند.

 

صابون های ورقه ای

صابون های ورقه ای علاوه بر این که فضای کمی را اشغال می کنند، در زمانی که به آب دسترسی دارید می توانید از ضدعفونی بودن دست خود مطمئن باشید.

 

مسواک و خمیردندان

آیا باید در مورد همراه داشتن مسواک و خمیردندان توضیحی داده شود؟ یک مسواک و خمیردندان مسافرتی جزو اساسی ترین تجهیزات سفر می باشد.

 

فهرست تجهیزات:  متفرقه

تجهیزات الزامی برای سفرهای کمپینگی

 

کیسه ی زباله

همیشه به فکر زباله های تولیدی خود باشید و به همراه خود کیسه ای برای زباله هایتان داشته باشید.

 

کرم ضد آفتاب

داشتن یک کرم ضد افتاب و همچنین کرم مرطوب کننده در سفرهای کمپینگ شاید کمی عجیب باشد. اما پوستتان قرار است بعد از سفرتان نیز با شما همراه باشد بنابراین حواستان به آن باشد.

 

تجهیزات الزامی برای سفرهای کمپینگی

جعبه یا کیف کمک های اولیه

 بدون جعبه یا کیف کمک های اولیه خانه را ترک نکنید، حتی اگر فقط از تمامی افراد سالم هستند ، داشتن جعبه کمک های اولیه باعث اطمینان خاطر مسافرین خواهد بود.  

 

منبع: smartertravel

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی