کلیسای شهر زباله ها!

5
از 1 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کلیسای شهر زباله ها! + تصاویر
14 شهریور 1396 10:00
0

صومعه ی سنت سیمون که با نام کلیسای غاری نیز شناخته می شود در دل کوه های Mokattam و جنوب شرقی قاهره در مصر قرار گرفته است. این کلیسا در مکانی واقع شده که به خاطر تعداد زیاد زباله جمع کن های خود یا Zabbaleen ها به نام «شهر زباله ها» معروف است. زباله جمع کن ها در واقع نوادگان کشاورزانی هستند که در دهه ی 40 میلادی از بخش های بالایی مصر به سمت قاهره مهاجرت کردند. برای فرار از شرایط معیشتی سخت و فقر، آنها به این شهر آمده و شهرک های موقت خود را دورتادور شهر بنا کردند. در ابتدا این افراد به سنت های خود یعنی پرورش خوک، بز، مرغ و سایر حیوانات ادامه دادند، اما در نهایت متوجه شدند که جمع آوری و دسته بندی زباله های شهرنشینان کار پرسودتری است. این زباله جمع کن ها میان آشغال های خانگی جست و جو کرده، موارد قیمتی را جدا کرده و به فروش می رساندند و زباله های ارگانیک نیز منبع خوبی برای دام های آنها به شمار می رفت. در حقیقت، این سلسله فعالیت ها آنقدر خوب پیش رفت که موجی از مهاجران از قسمت های بالایی مصر برای کار به این شهر زباله ی تازه تاسیس شده در قاهره قدم نهادند.

کلیسای شهر زباله ها!

سالها شهرک های موقت این زباله جمع کن ها در سراسر شهر جابجا می شدند تا از برخورد با مقامات رسمی شهر اجتناب کنند. در نهایت، گروه بزرگی از این افراد زیر صخره های کوه Mokattam در بخش های شرقی شهر ساکن شدند و جمعیت شهر از 8000 نفر در اوایل دهه ی 80 میلادی به حدود 30000 نفر افزایش یافت.

مصر کشوری با اکثریت جمعیت مسلمان است اما حدود 90% زباله جمع کن ها مسیحی هستند به همین دلیل و از آنجا که تعداد جمعیت مسیحی مصر بسیار اندک است آنها ترجیح دادند که در همین مکان باقی بمانند هرچند که می توانستند در مکان های دیگر نیز ساکن شوند.

کلیسای محلی این منطقه در سال 1975 تاسیس شد و دقیقا پس از ساخت این کلیسا بود که افراد ساکن این منطقه احساس امنیت بیشتری کرده و از مصالح دائمی و مقاوم تر مانند سنگ و آجر در ساخت خانه های خود استفاده کردند. در سال 1976 آتش سوزی مهیبی در این محل اتفاق افتاد و همین موضوع باعث شد که آنها اقدام به ساخت اولین کلیسا در زیر کوهستان های این منطقه در مساحتی در حدود 1000 متر مربع کنند. در این محل کلیساهای دیگری نیز وجود دارد اما بزرگترین آنها صومعه ی St. Simon the Tanner است که گنجایش 20 هزار نفر را داشته و در حقیقت بزرگترین کلیسای خاورمیانه می باشد.

کلیسای شهر زباله ها!

کلیسای شهر زباله ها!

کلیسای شهر زباله ها!

کلیسای شهر زباله ها!

کلیسای شهر زباله ها!

کلیسای شهر زباله ها!

کلیسای شهر زباله ها!

کلیسای شهر زباله ها!

کلیسای شهر زباله ها!

کلیسای شهر زباله ها!

 

منبع: amusingplanet