اینترنت، منبع اصلی اطلاعات گردشگران چینی

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
اینترنت، منبع اصلی اطلاعات گردشگران چینی
04 آبان 1389 00:00
0

براساس آخرین ارزیابی‌های انجام شده ازسوی سازمان گردشگری آسیا و اقیانوسیه هم‌اکنون از هر 10 چینی 7 نفر به وب‌سایت‌های گردشگری دسترسی دارند و از هر 10 نفر مدیران تورها نیز 6 نفر از منابع اطلاعاتی و نشست‌های آن لاین استفاده می‌کنند.

به گزارش میراث آریا(CHTN)، آخرین ارزیابی‌های گردشگری خارجی چین نشان می‌دهد روش‌های سنتی و بهره‌گیری از اطلاعات گردشگری از طریق رسانه‌ها، روزنامه‌ها و مجلات در جایگاه دوم و بعد از منابع اینترنتی قرار گرفته‌اند و شهروندان چینی بیشتر اطلاعات گردشگری یعنی حدود 63 درصد را از طریق وب‌سایت‌ها دریافت می‌کنند.

دکتر "گریس پن" سرپرست مرکز تحقیقات تفریحی و گردشگری چین در این باره گفت: امروز گردشگری خارجی چین به یکی از کلیدی‌ترین بازارهای گردشگری تبدیل شده و میزان رشد آن در صدر دیگر کشورهای آسیایی قرار دارد.

وی با تأکید بر اهمیت جلب رضایتمندی مسافران و نیز بالا بردن سطح فرهنگی مسافران گفت: هم‌اکنون گردشگران سه شهر مهم چین تقریباً تمام مراحل سفر خود را از طریق اینترنت آماده می‌کنند، اما هنوز در بسیاری از مناطق از شیوه‌های سنتی استفاده می‌شود.

وی افزود: با توجه به رشد سریع گردشگری خارجی باید سطح اطلاع‌رسانی و استفاده از فن‌آوری‌ها نیز هم‌ راستا با این سفرها افزایش یابد و استفاده از اینترنت تبدیل به اصلی‌ترین راه اطلاع‌رسانی و انجام مراحل سفر ازجمله رزرو بلیت و هتل شود.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.