چطور به یک عکاس حرفه‌ای و ماجراجو تبدیل شوید؟

5
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
چطور به یک عکاس حرفه‌ای و ماجراجو تبدیل شوید؟ + تصاویر
21 تیر 1399 11:00
0

عکاس ماجراجویی و فیلمساز کریس بورکارد (Chris Burkard) در یک رویا زندگی می‌کند.  این شخص اهل کالیفرنیا برای کارش با نشریاتی مانند نشنال جئوگرافیک به اغلب نقاط جهان سفر کرده و اخیرا کتابی را منتشر کرده که رودخانه‌های یخی ایسلند و مبارزه برای حفاظت از آن‌ها را مستند می‌کند و فیلم جدیدی به نام «اونور» (Unnur) را در جشنواره فیلم کوهستانی سال ۲۰۲۰ اکران خواهد کرد. ​

عکاس کریس بورکارد در مورد اینکه چطور به یک عکاس حرفه‌ای و ماجراجو تبدیل شوید، صحبت می‌کند.

بورکارد ابتدا نامش را در دنیای موج‌سواری ساخت، با فعالیت در  Transworld Surf و در ادامه شروع به فروش عکس‌هایش به دیگر نشریات در آن فضا کرد. از اینجا بود که او به دنیای بزرگ ماجراجویی و سفر آشنا شد و البته همیشه به عنوان تمرکز، پیش‌زمینه‌های طبیعی خود را حفظ کرد.

بسیاری از عکاسان مشتاق به عکاس حرفه‌ای و باتجربه مانند بورکارد به منظور الهام گرفتن و ایده‌ توجه می‌کنند. البته کار تمیز که او انجام می‌دهد، می‌تواند حتی جان سخت‌ترین ساکنان خشکی را به خطر بیاندازد و آن‌ها را وادار به گرفتن یک تخته سنگ و هل دادن ‌آنها به مناطق دور افتاده کند. همان طور که باور کردنش سخت است، هر عکسی که بورکارد در حرفه خود گرفته‌، شگفت‌انگیز است. مانند تمام عکاسان، او نیز از صفر شروع کرد، او در ابتدا به طور ناشیانه یک دوربین را نگاه می‌داشت و درگیر سرعت شاتر و وایت بالانس بود، تا اصول اولیه عکاسی را فرا بگیرد.  

عکاس کریس بورکارد در مورد اینکه چطور به یک عکاس حرفه‌ای و ماجراجو تبدیل شوید، صحبت می‌کند.

شبکه ماتادور با بورکارد درباره آن روزهای اول صحبت کرد تا نکات و توصیه‌های او را در مورد شروع کار به عنوان یک عکاس ماجراجو گردآوری کند. او عکاسان را تشویق می‌کند که دوربین را خیلی ساده و بدون دغدغه بگیرند، حداقل بدون استرس و نگرانی دوربین را نگاه دارند.

 

اصل مهم در عکاسی

بورکارد می‌گوید: به یاد داشته باشید که دوربین تنها یک ابزار است. آنچه بسیار اهمیت دارد این می‌باشد که شما چگونه به دنیا نگاه می‌کنید. کنجکاوی و تمایل به کشف و همچنین شور و شوق، یک اصل مهم در عکاسی است. اگر با یک دوربین پایه شروع کنید که امکانات یا کارکردهای زیادی ندارد، می‌توانید بر روی نور و ترکیب‌بندی بیشتر از قبل فوکوس کنید.

بعد از این که یک نفر اصول اولیه عکاسی را درک کرد، حال می‌تواند به سمت خرید تجهیزات گران‌قیمت حرکت کند. هنگامی که به نقطه‌ای می‌رسید که در آن به عنوان یک ابزار بر دوربین خود تسلط دارید و امکانات بیشتری می‌خواهید، وقت خوبی برای ارتقا دوربین‌تان است.

بورکارد توصیه می‌کند که هنگام خرید تجهیزات، صرفا برای به ثمر رساندن اهداف ویژه خود خرید کنید. ​

cover_2048.jpg

او ادامه می‌دهد: من  بارها گفته‌ام که اگر تجهیزات فعلی آن‌ها واقعا قادر به انجام آنچه که نیاز دارند نیست، پول بیشتری را برای ارتقا خرج کنند. اگر مشتریان شما کارهای چاپ می‌خواهند اما تصاویر که با دوربین‌تان می‌گیرید به اندازه کافی شفاف نیستند که حس مخاطب را اغنا کند، در این لحظه می‌تواند گفت برای خرید و یا ارتقا زمان خوبی است. یا اگر دوربین شما در شرایطی که به آن نیاز دارید، مانند نور کم، کار نمی‌کند، ممکن است منطقی به نظر برسد که به فکر ارتقا باشید. اما واقعا خرید لوازم عکاسی از نظر من منطقی نیست. بهتر است از این پول برای رفتن به نقاط مختلف و گرفتن عکس‌های بیشتر استفاده کنید.

 

دوربین محبوب او

بورکارد گزینه‌ای با ارزش بهینه براساس عملکردش، سونی آلفا A۶۵۰۰ را توصیه می‌کند، که قیمت آن حدود از ۱۲۰۰ دلار شروع می‌شود، اگر چه گزینه‌های دیگری از طریق وب سایت‌های مختلف در دسترس هستند. بورکارد علاوه بر مقرون به صرفه بودن این دوربین، طرفدار سرعت فریم سریع آن شده است و آن را «بهترین در کلاس خود» برای FPS، فوکوس و اندازه سنسور می‌داند. ​

بورکارد می‌گوید: من این دوربین را برای ماموریت‌های تجاری و سردبیری در مجلات مختلف در سراسر جهان گرفته‌ام.  من با این دوربین از جلدها، بیلبوردها و چاپ‌های بزرگ بدون هیچ مشکلی عکس کی‌گیرم. با وجود یک دوربین در دست، بهترین کاری که یک عکاس در هر سطحی می‌تواند انجام دهد این است که تنها بیرون بروید و عکس بگیرید.

عکاس کریس بورکارد در مورد اینکه چطور به یک عکاس حرفه‌ای و ماجراجو تبدیل شوید، صحبت می‌کند.

بورکارد اضافه می‌کند: وقتی شما در حال آموزش هستید (به ویژه سلف استادی یا آموزش توسط خودتان)، آزمون و خطا بهترین دوست شما خواهد بود.در این شرایط زوایای مختلف و نورپردازی مختلف را امتحان کنید. ذهن خود را باز نگه دارید، کشف کنید و سعی داشته باشید که در موقعیت‌های مختلف قرار بگیرید. بیرون رفتن و عکاسی بیشتر، از هر نوع ارتقا و خرید لوازم دوربین مهم‌تر است. این نظر را طی سال‌ها تجربه در این حرفه بدست آورده‌ام و هر سال تاکیدم بر روی آن بیشتر می‌شود.

 

تمرین، تمرین، تمرین

هنگامی که یک عکاس یک مجموعه عکس با ارزش برای نمایش دارد، گام بعدی ایجاد یک نمونه کار از بهترین آثارش است. بنابراین خودت را بیرون بکش و شروع کن.

عکاس کریس بورکارد در مورد اینکه چطور به یک عکاس حرفه‌ای و ماجراجو تبدیل شوید، صحبت می‌کند.

بورکارد می‌گوید: شما باید دائما در حال عکاسی و تلاش برای بهبود مجموعه کارهای خود باشید. همچنین ایده خوبی است که در هر زمان که می‌توانید به کسی کمک کنید. یادگیری جنبه تجاری چیزها و همچنین دیدن این که چطور کسی با انجام کاری که دوست دارد امرار معاش می‌کند می‌تواند کمک بزرگی باشد. و اگر پیج اینستاگرام شما دنبال کنندگان زیادی ندارد، نگران نباشید.

بورکارد به ما گفت: هنگام تهیه نمونه کارهای خود باید سعی کنید تا جایی که می‌توانید کار خود را ارتقا دهید. خود را محدود به رسانه‌های اجتماعی نکنید. سعی کنید تا جای ممکن عکس‌ها و نمونه کارهایتان را برای نشریات، وبلاگ‌ها، وب سایت‌ها مختلف را ارسال کنید. شما نمی‌توانید با دنبال‌کنندگانتان یک کاسه شوید.

به جای صرف وقت زیاد در شبکه‌های اجتماعی یا اینترنت، ارتباط با عکاسان، ناشران و ماجراجویان بسیار مهم است. بورکارد توضیح می‌دهد که شبکه‌سازی در صنعت حرفه‌ای خود بسیار موضوع کلیدی محسوب می‌شود.

عکاس کریس بورکارد در مورد اینکه چطور به یک عکاس حرفه‌ای و ماجراجو تبدیل شوید، صحبت می‌کند.

بورکارد می‌گوید: شبکه‌سازی با کسی که شما می‌دانید قطعا کمکتان خواهد کرد، بسیار اهمیت دارد. دوره کارآموزیم در Transworld Surf باعث شد نامم به سر زبان‌ها بیفتد. همچنین کار کردن برای مجله موج‌سواری به من کمک کرد تا ارتباطات زیادی را که هنوز هم از آن‌ها استفاده می‌کنم، بدست آورم. به افرادی که آن‌ها را تحسین می‌کنید سر بزنید و ببینید که آیا به دستیار نیاز دارند یا خیر. من برای اولین بار به این شکل نام خود را در صنعت عکاسی وارد کردم و توانستم در این صنعت ارتباط برقرار کنم. وقتی من این ارتباطات را برقرار کردم، توانستم آن را از طریق کیفیت نمونه کارم به سود تبدیل کنم.

هم ایجاد ارتباط و هم داشتن یک نمونه‌کارخوب چیزی است که شما را به کار مداوم وا می‌دارد. من می‌گویم که پرورش استعداد و نمونه کارهای شما مهم‌تر از شناختن افراد بیشتر است. شما می‌توانید همه ارتباطات را در جهان داشته باشید، اما اگر استعداد انجام کار در سطح حرفه‌ای را نداشته باشید، کار زیادی به دست نخواهید آورد.

 

اما یک نفر در مورد انتخاب اینکه چه چیزی در آن نمونه کارش باشد، چطور عمل می‌کند؟

عکاس کریس بورکارد در مورد اینکه چطور به یک عکاس حرفه‌ای و ماجراجو تبدیل شوید، صحبت می‌کند.

بورکارد می‌گوید: بهترین کاری که شما می‌توانید به عنوان یک عکاس مشتاق انجام دهید، شناسایی سبکی است که شما را به خوبی نشان می‌دهد،  توسعه آن و کامل کردن آن در عکاسی‌ است.  ویراستاران و مدیران هنری به دنبال افرادی هستند که در موقعیت خود بهترین باشند، نه کسی که در همه چیز خوب باشد.

این بسیار مهم است که تصاویر شما توسط ویراستاران و دیگران افراد قابل تشخیص باشد. در دنیای که تعداد عکاسان بسیار زیاد است باید راهی برای برجسته شدن پیدا کنید. بهترین تعریفی که من می‌توانم دریافت کنم، می‌تواند این باشد که وقتی مردم عکسی از من می‌بینند کامل تشخیص دهند آن عکس توسط من گرفته شده است. ​

شاید تشخیص اینکه چه زمانی وقت این رسیده که یک سرگرمی را به یک کار تبدیل کنید، سخت باشد. انتشار تصاویر یک حس عالی است اما عدم پذیرش که احتمالا در کنارش مکان‌های شغلی موفق هم از دست می‌رود، می‌تواند دلسرکننده باشد.

 به همین دلیل است که داشتن یک جای ویژه بسیار مفید است. به عکاسانی که چند قدم از شما جلوتر هستند نگاه کنید و ببینید چه کاری انجام می‌دهند- کجا عکس‌هایشان را منتشر می‌کنند، چطور می‌فروشند- و سعی کنید آن را شروع و تکرار کنید. بعد یک عکاس با سبک خاص که خروجی‌های قابل تشخیص دارد که کار‌های مشابه بقیه عکاسان منتشر می‌کند، می‌شوید که مرحله بعد از این، ارائه کارهای خودتان است.

عکاس کریس بورکارد در مورد اینکه چطور به یک عکاس حرفه‌ای و ماجراجو تبدیل شوید، صحبت می‌کند.

بورکارد در ادامه می‌گوید: من بخش بزرگی از این صنعت را تجربه می‌کنم. پیشنهاد می‌کنم از تنظیم یک مجله یا ادیت‌های کنفرانس یاد بگیرید.

 در مورد حوزه عکاسی را که دوست دارید، مطالعه کنید و واقعا از کارهای که برای انجام دادن آن لازم است، آگاه باشید. شرایط تجاری و سرمقاله‌ای که سعی دارید همه چیز را برای یک مشتری کارساز کنید، را درک کنید. من زمانی که به عقب بر‌می‌گردم یادم می‌افتد که هر هفته با ماشین به سمت اقیانوسیه می‌رفتم تا در مسابقات " Transworld Surf " شرکت کنم و یک تابستان که با یک عکاس منظره در آن شرکت داشت، روبه رو شدم.

 این جا، جایی بود که من احساس می‌کنم بزرگترین درکم از اینکه عکاسی واقعا چیست، را بدست آوردم. من آن روز معنی جمله: سبک خودت را داشته باش، درک کردم.

 

 اگر هنوز می‌خواهید این حرفه‌ را دنبال کنید باید این کارها را انجام دهید.

بورکارد برای اولین بار از «کسب‌وکار» در اینجا صحبت می‌کند، اما این عبارتی است که هر کسی که تمایل دارد یک عکاس حرفه‌ای شود باید از نزدیک در مورد آن اطلاعات کسب کند و یاد بگیرد.

عکاس کریس بورکارد در مورد اینکه چطور به یک عکاس حرفه‌ای و ماجراجو تبدیل شوید، صحبت می‌کند.

بورکارد می‌گوید: اگر تصمیم دارید عکاسی را به عنوان یک شغل دنبال کنید، بدانید که ۵۰ درصد از عکاسی نه فقط بخش تجاری بلکه تمام اطلاعاتی‌ست که در مورد آن دارید. ایمیل، دسترسی، بازاریابی و غیره نیازهای مطلق هستند که در ابتدا می‌توانند سخت به نظر برسند اما شما را قادر خواهند ساخت تا آنچه را که دوست دارید انجام دهید.

 به گشت و گذار ادامه دهید، شور و اشتیاق خود را دنبال کنید و از چیزهایی که دوست دارید عکس بگیرید. در ابتدا ممکن است لازم باشد همچنین از چیزهایی عکس بگیرید که به طور خاص به آن‌ها علاقه ندارید تا بودجه عکاسی خود را تامین کنید، اما در نهایت می‌توانید بر روی احساسات خود تمرکز کنید.  با مردم ارتباط خوبی باشید، ارتباط برقرار کنید، صادق باشید و سخت کار کنید.  به خودتان کمک کنید و کارتان را به اشتراک بگذارید.

 

توجه: تمام تصاویر  (به جز دو تصویر پرتره) توسط کریس بورکارد ثبت شده است.

 

منبع: matadornetwork

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی