کلیسایی کوچک داخل یک آتشفشان

5
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
این آتشفشان مجهز به یک کلیسای کوچک است + تصاویر
25 خرداد 1397 10:00
0

سانتا مارگاریدا یک آتشفشان با ویژگی های ماگمایی است که در منطقه اسپانیا گارتوکسا در کاتالونیا واقع شده است. حدود 11500 سال پیش، زمین لرزه های شدید باعث بیرون ریختن میلیون ها تن از ماگما به طول بیش از ششصد متر در اطراف این آتش فشان شد. در بالای این تپه، دهانه وسیع دایره ای تشکیل شده است که امروزه کف آن با چمن و بوته های ضخیم گیاهی پوشیده شده است. اطراف آتشفشان در جنگل بلوطی همیشه سبز و جنگل هایی با برگ های گیاهان مختلف پوشش داده شده است. در میان این آتشفشان یک کلیسای رومی قرار گرفته است.

سفر به اسپانیا

تور اسپانیا

سفر به اسپانیا

 

کلیسای هرموتیک سانتا مارگریا، که بعد از آن آتشفشان به این نام نامگذاری شد، در زلزله 1428 کاتالونیا نابود شد و این به این معنی نیست که این بنا حداقل 600 سال پیش ساخته شده است. بلکه ساختمان فعلی از سال 1865 ساخته شده است.

میدان آتشفشانی Garrotxa همچنین به عنوان میدان آتشفشانی Olot شناخته می شود و بخشی از آن سانتا Margarida است که حدود 90 کیلومتری شمال بارسلونا واقع شده است. این میدان شامل حدود 40 مخروط آتشفشانی است که هیچ یک از آنها فعال نیستند، و آخرین فوران حدود 11000 سال پیش رخ داده است.

مناطق دیدنی اسپانیا

مناطق دیدنی اسپانیا

تور اسپانیا

بر خلاف اکثر آتشفشان هایی که بارها فوران می کنند، میدان گارتوکسا یک میدان آتشفشانی مونوژنیک است که در آن هر آتشفشان فقط یک بار فوران می کند. این منطقه هنوز فعال است و زلزله های گاه به گاه در منطقه احساس می شود. زلزله 1428 با شدت زیادی به بسیاری از ساختمانها آسیب رساند و بیست و یک بار در 90 کیلومتری بارسلونا اتفاق افتاد.

سفر به اسپانیا

سفر به اسپانیا

تور اسپانیا

 

 منبع: dailymail

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.