با شهرهای کمتر شناخته شده سوئیس آشنا شوید ‏

4.8
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
شهرهای کمتر شناخته شده سوئیس را بشناسید ‏ + تصاویر
07 تیر 1397 08:00
0

با وجود کوهستان ها ، دریاچه ها و رودخانه های زیبا در سرتاسر سوئیس ، اصلا عجیب نیست تمامی شهرهای این کشور آرام و صلح طلب ، مناظر زیبا و خارق العاده ای داشته باشند. قلعه ها  و کاخ های قدیمی که در میان ساختمان هایی با سقف های قرمز رنگ قرار گرفته اند و خیابان های باریک سنگفرش قدیمی که شما را به گذشته این کشور می برد از جمله مناظریست که در بسیاری از این شهرها دیده می شود. این در حالیست که با نام شهرهایی همانند زوریخ ، لوزان یا لوسرن آشنا هستید اما هنوز شهرهای زیبایی در سوئیس وجود دارند که کمتر کسی درباره آنها می داند. با لست سکند همراه باشید تا با شهرهای کمتر شناخته شده سوئیس آشنا شوید.

بیل-بین ( Biel-Bienne )

بیل بین یک شهر دوزبانه است ، بیل (Biel)  نامیست که به آلمانی شناخته شده است و نیمی دیگر از ساکنین این شهر آن را با نام بین ( Bienne ) که فرانسوی است می شناسند. بیشتر گردشگران ممکن است فقط از این شهر عبور کنند و به بازدید آن نپردازند در حالیکه دریاچه بیل از جمله زیبایی های آن به شمار می رود که می توانند مدتها شما را خیره به سوی خود نگه دارد. گشت و گذار در منطقه قدیمی شهر نیز برای گردشگران علاقه مند به تاریخ بسیار لذتبخش خواهد بود.

سفر به سوییس

سفر به سوییس

سفر به سوئیس

سیون ( Sion )

شهر سیون شهری کوچک است که در کنار رودخانه ی زیبای رون ( Rhone ) و درمیان دره رون قرار دارد. همانند سایر شهرهای اروپایی ، سیون نیز یک چهره ی مدرن و یک چهره ی قدیمی دارد که شهر قدیمی از جمله دیدنی های آن به شمار می رود. این قسمت از شهر دو تپه ی زیبا با چشم اندازی خارق العاده دارد که بالای یکی از آنها یک قلعه و کلیسای قدیمی مربوط به قرن 13 قرار گرفته است که هم منظره ای زیبا ایجاد کرده اند هم تماشای آنها و رفتن به بالای این تپه ها تجربه ای خوشایند خواهد بود.

سفر به سوئیس

سفر به سوئیس

سفر به سوئیس

فریبورگ (Fribourg)

دره ای این شهر را به دو نیم تقسیم کرده است اما همین مساله از جمله زیبایی های این مکان به شمار می رود.یک پل با منظره ای زیبا بروی رودخانه سامارا قرار گرفته است که این شهر دونیم شده را به هم متصل می کند. قسمت غربی شهر بخش فرانسوی زبان آن است و قسمت شرقی آن آلمانی زبان. فریبورگ همچنین یک شهر قدیمی مربوط به قرون وسطی دارد که در آن یک کلیسای زیبا و بزرگ قرار گرفته که چهره ی آن از میان ساختمان های کوتاه تر شهر به خوبی نمایان است. در این قسمت شهر همچنین موزه ها و سایر ساختمان های قدیمی و زیبای شهر وجود دارد.

سفر به سوییس

سفر به سوییس

سفر به سوییس

اینترلاخن (Interlaken)

شهر اینترلاخن بین دو دریاچه زیبای آلپی و کوههای پوشیده از برف قرار گرفته است که موجب شده به یکی از خوش منظره ترین شهرهای سوئیس تبدیل شود. این شهر کوچک یکی از شهرهای محبوب گردشگری است که اغلب گردشگران برای تماشای این مناظر دیدنی به این شهر سفر می کنند.

سفر به سوئیس

سفر به سوئیس

سفر به سوئیس

چور ( Chur )

چور قدیمی ترین شهر سوئیس است که اطراف آن را کوههای آلپ در بر گرفته و همین موجب شده این شهر مقصدی تماشایی برای گردشگرانی باشد که دوست دارند به کوهنوردی و پیاده روی در دل کوه بپردازند. این شهر کوچک است و کل آن را در یک روز می توان با پیاده روی دید. کافه ها و رستوران های متعددی در کنار ساختمان های قدیمی و خیابان های سنگفرش تاریخی این شهر یافت می شود که خود از جمله تفریحات لذتبخش در چور به شمار می رود. شهر چور در فصل زمستان مکانی مناسب برای اسکی در دل کوهها است.

سفر به سوئیس

سفر به سوئیس

سفر به سوییس

تون ( Thun )

تون در کنار رودخانه Aare قرار گرفته است و اطراف آن را کوههایی با مناظر زیبا احاطه کرده اند. به نظر می رسد این شهر در میان افسانه ها جای داشته است .یک قلعه نیز بر فراز شهر در ارتفاعات قرار گرفته ، ساختمان های قدیمی شهر در کنار رودخانه و کافه هایی که در کنار آب قرار گرفته اند همگی باعث می شوند اوقاتی لذتبخش در این شهر سپری شود.

سفر به سوییس

سفر به سوئیس

سفر به سوئیس

بلینزونا ( Bellinzona )

در این شهر سه قلعه مربوط به قرون وسطی وجود دارد که موجب شده این شهر شهرتی تاریخی به خود بگیرد. شهر قدیمی برای قدم زدن بسیار مناسب است و جذابیت های بسیاری دارد ، کلیساهای رنسانس ، کافه های خانگی و برج های ناقوس قدیمی همه باعث می شوند بلینزونا فضایی رویایی و جذاب به خود بگیرد. از آنجایی که در گذشته این شهر توسط ایتالیایی ها اداره می شد امروزه ترکیبی از فرهنگ ایتالیایی و سوئیسی در این شهر دیده می شود.

سفر به سوییس

سفر به سوییس

سفر به سوئیس

سنت گالن (st.Gallen)

خیابان های شهر سنت گالن برای کسانی که به دنبال فضاهای تاریخی هستند مناسب است.خیابان های سنگفرشی که به منطقه تاریخی شهر می رسند ، جایی که روبرویتان یک کلیسای بلندقامت توجهتان را جلب خواهد کرد. یکی از اصلی ترین جاذبه های شهر کتابخانه ی زیبای باروک آن است که کتابهای موجود در آن به قرون وسطی باز می گردد.

سفر به سوئیس

سفر به سوییس

سفر به سوییس

لوگانو ( Lugano )

لوگانو در بخش ایتالیایی زبان سوییس در کنار دریاچه ای به همین نام واقع شده است. لوگانو یک شهر شیک و خوش منظره است که در آن بوتیک ها ، رستوران ها و کافه های مدرن و به روزی یافت می شود. خیابان های سنگفرش و زیبای این شهر به میدان اصلی شهر به نام پیاتزا دلا ریفورما ( Piazza della Riforma ) می رسد ، جایی که مناسب گذراندن اوقات و قدم زدن است و چشم اندازی زیبا از دریاچه دارد. لوگانو یک مقصد بکر برای بازدید است چه برای افرادی که به دنبال کلیساهای زیبا هستند چه کسانی که موزه های هنرمدرن را می پسندند چه ماجراجویانی که می خواهند به کوههای اطراف بروند.

سفر به سوییس

سفر به سوییس

سفر به سوئیس

باسل ( Basel )

این شهر زیبا در کنار رودخانه راین واقع شده است ، مکانی استراتژیک در مرز بین فرانسه و آلمان که این موقعیت باعث شده تجارت در این شهر رونق بیشتری داشته باشد. باسل ساختمان های قدیمی بسیار ، موزه ها و گالری های خارق العاده و مناظر تماشایی بسیاری دارد که همگی ارزش دیدن دارند.

سفر به سوئیس

سفر به سوییس

سفر به سوییس

منبع : touropia

 

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان