دست کلئوپاترا در انگلستان حراج می‌شود

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
دست کلئوپاترا در انگلستان حراج می‌شود
28 مهر 1389 00:00
0

مقامات حراجی نیوکاسل انگلستان، از حراج دستی مومیایی شده با قدمت دو هزار سال در ماه دسامبر خبر دادند.


به گزارش میراث آریا(Chtn)،‌ برخی از کارشناسان معتقدند، این دست که درون جعبه‌ای از جنس چوب ماهون قرار گرفته و درپوشی شیشه‌ای روی آن نصب شده است متعلق به ملکه کلئوپاترا، فرمانروای مصر باستان بوده است.

به گفته اندرو مک کول، یکی از کارشناسان حراجی نیوکاسل: این دست یک زن است، دست چپ، با ناخن‌های مانیکور شد‌ه‌ای که هنوز مشخص هستند و همچنین اثری از شیی حلقه مانند که در یکی از انگشتان وی دیده می‌شود. اگرچه اثر به جای مانده از آن سیاه است اما به خوبی نشان می‌دهد که در شکلی زیبا داشته است.

کارشناسان معتقدند، مصریان باستان، در هنگام مومیایی کردن زنان ثروتمند، مقادیری از جواهر آلات آنها همچون انگشتری‌ها را برای نشان دادن به خدایان به همراه آنها دفن می‌کردند. با این وجود هنوز هم برخی متعلق بودن این دست به کلئوپاترا را منوط به بررسی‌های بیشتر می‌دانند.

گفتنی است هنوز قیمتی برای این دست در نظر گرفته نشده اما گفته‌های ناشی از تعیین نرخ ابتدایی 1000 پوندی برای آن است. طبق اعلام مقامات حراجی نیوکاسل زمان دقیق آن چهارشنبه هشتم دسامبر خواهد بود.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.