موراکا؛ تجربه اقامتی عجیب در زیر آب را برایتان رقم خواهد زد!

4.6
از 17 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
این تختخواب عجیب در اعماق دریا، متعلق به شماست! +تصاویر
16 آذر 1398 07:00
0

هتل کنراد (Conrad) جزیره مالدیو به‌عنوان نخستین برند بین‌المللی هتل در جزیره مالدیو اقدام به تأسیس اقامتگاهی در زیر آب کرده است، همچنین اولین رستوران زیر دریا نیز متعلق به این هتل است. درواقع 21 سال پس از افتتاح رستوران زیر دریا، هتل کنراد از طریق راه‌اندازی موراکا (Muraka) خدمات شگفت‌انگیز و لوکس خود را گسترش داده است. این هتل در انتهای یک اسکله 300 متری و دقیقاً در جزیره رنگالی قرار گرفته است، موراکا در زبان محلی به معنی مرجان است. با ما در لست سکند همراه باشید تا بیشتر با این اقامتگاه خارق‌العاده آشنا شویم.

موراکا؛ تجربه اقامتی در زیر آب

موراکا؛ تجربه اقامتی در زیر آب

ساختمان موراکا در سنگاپور ساخته‌ شده است و توسط مهندسین نیوزلندی و کارشناسان فن‌آوری آکواریوم شرکت ام جی مورفی طراحی‌ شده است و درنهایت به آب‌های گرم مالدیو انتقال پیدا کرده است. در این سازه 6 تنی و دوطبقه، طبقه فوقانی به اتاق نشیمن، آشپزخانه، ناهارخوری، باشگاه و استخر اختصاص دارد و از طریق یک ‌راه‌پله مارپیچی به اتاق‌خواب طبقه زیرین دسترسی پیدا می‌کند. قسمت زیر دریای این اقامتگاه نیز (یکی از اتاق‌خواب‌ها) در عمق 5 متری زیر آب قرارگرفته است.

موراکا؛ تجربه اقامتی در زیر آب

موراکا؛ تجربه اقامتی در زیر آب

شرکت طراحی یوجی یامازاکی که در نیویورک آمریکا مستقر است طراحی داخلی موراکا را بر عهده داشته است و تئوری تیم آن‌ها هنگام طراحی به این صورت بوده است که بیان می‌کردند: «مردم برای دیدن تئاتر به یک تئاتر نمی‌روند، بلکه برای دیدن نمایش به تئاتر می‌روند.»

موراکا؛ تجربه اقامتی در زیر آب

موراکا؛ تجربه اقامتی در زیر آب

در طراحی مدرن طبقه فوقانی پس‌زمینه سفیدرنگ را با استفاده از مواد طبیعی و مبلمانی ساده به کار گرفته‌اند. پنجره‌های این بخش به‌صورت تمام‌قد است که چشم‌انداز کاملی از اقیانوس را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.

موراکا؛ تجربه اقامتی در زیر آب

موراکا؛ تجربه اقامتی در زیر آب

ازجمله خدماتی که در این هتل خاص ارائه می‌گردد، می‌توان به 12 نوع نوشیدنی به همراه غذای روزانه، اسپای مخصوص و سرآشپز شخصی در دسترس اشاره کرد. همچنین قابلیت دسترسی به قایق‌های تفریحی بادبانی از دیگر امکانات تفریحی است که در کنار این هتل لوکس قرارگرفته است.

نظر شما درباره اقامت در چنین هتل‌هایی با طراحی و امکانات خاص چیست؟ به نظرتان روزی می‎رسد که این امکان برای هر کسی فراهم شود؟

منبع: wallpaper.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی