داستان های جالبی از زیباترین هواپیماهای نقاشی شده دنیا

4.2
از 9 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
چرا بدنه این هواپیماها عجیب‌ ترین نقاشی ها را دارند؟ +تصاویر
11 تیر 1397 10:00
0

احتمالاً بدترین بخش سفرهای هوایی، قسمتی است که شما مجبور هستید برای ساعت‌های طولانی با تعداد زیادی از افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسید در یک هواپیما و در آسمان بگذرانید، البته اگر می‌خواهید سواحل زیبای تاهیتی (Tahiti) فرانسه را ببینید یا در ارتفاعات پاتاگونیا (Patagonia) کوهنوردی کنید باید این چند ساعت را تحمل کنید. در میان دنیای متنوع و گوناگون ایرلاین‌ها و هواپیماهای مختلف، ایرلاین‌هایی هستند که سعی کرده‌اند با تبدیل کردن این پرنده‌های غول پیکر فلزی به اثری هنری و نقاشی زیبای بدنه آن‌ها باعث شوند تا مسافران ساعات بهتری را تا رسیدن به مقصد سپری کنند. باهم با زیباترین هواپیماهای نقاشی شده دنیا آشنا شده و داستان جالب و دلیل این نقاشی‌ها را می خوانیم.

 

۱. ایرلاین بروکسلز (Brussels Airlines)

اولین هواپیما در لیست زیباترین هواپیماهای نقاشی شده دنیا، هواپیماهای از ایرلاین بلژیکی بروکسل است. این شرکت هواپیمایی ۵ هواپیما از ایرلاین مخصوص خود را به زیبایی نقاشی کرده است که محبوب‌ترین آن‌ها، هواپیمای ایرباس A320 راکهام، با نقاشی زیبایی از کتاب و سریال معروف ماجراهای تن تن است. ایرلاین بروکسل، بلژیکی است و همانطور که می‌دانید نویسنده سری کتاب‌های ماجراهای تن تن هم بلژیکی بوده بنابراین بی دلیل نیست که این ایرلاین یکی از بهترین هواپیماهای خودش را به احترام این نویسنده بزرگ با نقاشی‌های تن تن، تبدیل به یک اثر هنری کند. این نقاشی تن تن و سگش اسنویی را در یکی از ماجراهایش به نام گنج راکهام، نشان می‌دهد که به همراه دوستشان کاپیتان هادوک (Haddock) در یک زیردریایی به شکل کوسه به دنبال گنج دزدان دریایی به نام «رد راکهام» هستند. زیبایی هواپیما فقط مربوط به نقاشی بدنه آن نیست و این طراحی و قالب در داخل هواپیما هم رعایت شده است و شما می توانید در طول سفر هوایی خود کتاب‌های کمیک تن تن را به زبان‌های مختلف بخوانید.

 ایرلاین بروکسلز (Brussels Airlines)

 

۲. ایرلاین کانتاس (Qantas Airlines)

یکی دیگر از زیباترین هواپیماهای نقاشی شده در تمام دنیا، مربوط به ایرلاین استرالیایی کانتاس است. این ایرلاین از سال۱۹۹۴ اقدام به تزئین ونقاشی هواپیماهای ایرلاین خود با نقاشی‌های زیبای بومی و فرهنگی کرده است. این نقاشی‌ها توسط آژانس هواپیمایی بالارینجی (Balarinji) روی هواپیما‌ها نقاشیه شده است. آخرین هواپیما از این سری هواپیماهای نقاشی شده کانتاس به احترام هنرمند بومی استرالیا به نام امیلی کام (Emily Kame Kngwarreye) با الهام از یکی از آثارش به نام «Yam Dreaming» نقاشی شده است. این نقاشی زیبا در واقع از غذای محلی و مهم منطقه زندگی امیلی در اتوپیای استرالیا در ۲۳۰ کیلومتری شمال شرق منطقه آلیس اسپرینگز(Alice Springs) است، سیب زمینی شیرین یا «یام» غذایی مهم برای ساکنین این منطقه به حساب می‌آید. تا به حال دو هواپیمای بوئینگ دریم لاینر از این ایرلاین استرالیایی به نام این زن هنرمند و با الهام از هنر او نقاشی شده است، بوئینگ 737-800 به نام «Mendoowoorrji» یکی دیگر از این دو هواپیما است.

ایرلاین کانتاس (Qantas Airlines)

 

۳. ایرلاین امارت (Emirates Airline)

در ماه می سال ۲۰۱۵ شرکت هواپیمایی امارت، ممنوعیت حمل کالاهایی که از حیوانات در معرض انقراض مانند فیل، شیر، ببر و کرگدن و غیره درست شده باشند را اعلام کرد و در نوامبر همان سال اقدام به نقاشی ۴ هواپیمای ایرباس A380s خود با نقاشی‌هایی از این حیوانات برای افزایش آگاهی خطر انقراض و شکار غیرقانونی این حیوانات انجام داد. این اقدام برای مبارزه با تجارت غیرقانونی کالاهایی که از این حیوانات درست شده‌اند و هدف اصلی آن حمایت و افزایش آگاهی عمومی نسبت به حیات وحش بود.

ایرلاین امارت (Emirates Airline)

 

۴. ایسلند ایرلاین (Icelandair)

شاید زیباترین پدیده طبیعی در دنیای ما شفق قطبی باشد و کشوری که سالانه گردشگران زیادی برای مشاهده این پدیده زیبا به آن سفر می‌کنند ایسلند است و خب چه بهانه‌ای بهتر از این که یکی از هواپیماهای ایرلاین رسمی این کشور با این پدیده طبیعی زیبا نقاشی شود. بوئینگ 757 هکلا آرورا (Hekla Aurora) یکی از زیباترین هواپیماهای نقاشی شده دنیا است. بدنه این هواپیما به زیبایی با رنگ‌های پدیده شفق قطبی نقاشی شده و تقریبا به نمادی از این ایرلاین تبدیل شده است. یکی دیگر از هواپیماهای نقاشی شده این ایرلاین به نام «Vatnajökull» است که با الهام از پارک ملی و یخ زده ایسلند نقاشی شده است. آخرین هواپیمای نقاشی شده این شرکت اخیرا یک بوئینگ 757 است که روی آن پرچم ایسلند نقاشی شده تا نمادی از جشن صدمین سالگرد استقلال مردم ایسلند باشد.

ایسلند ایرلاین (Icelandair)

 

۵. روسیه ایرلاینز (Rossiya Airlines)

مانند شرکت هواپیمایی امارت، ایرلاین روسیه هم برای حمایت از حیات وحش، بوئینگ 747s خود را با تصویر بسیار زیبایی از صورت یک ببر سیبری، که در روسیه رو به انقراض است، نقاشی کرده است. بر اساس اعلام صندوق جهانی حمایت از طبیعت و حیات وحش یا WWF روسیه یکی از اولین کشورهایی بود که برای حفظ حیات وحش خود از خطر انقراض این نمونه از ببر سیبری حمایت کامل خودش را اعلام کرد و شدیداً با شکارچیان غیرمجاز برخورد می‌کند و اقدام به حمایت کاملا از این حیوان کرده است. یکی دیگر از هواپیماهای نقاشی شده این ایرلاین، بوئینگ 777s است که با طرحی از پلنگ آمور که حیوانی بومی در منطقه شمال روسیه است نقاشی شده. این حیوان هم مانند ببر سیبری در حال انقراض است و این اقدام برای حمایت از این حیوان و افزایش آگاهی عمومی برای حفظ و نجات جان این حیوان صورت گرفت.

روسیه ایرلاینز (Rossiya Airlines)

 

۶. وست جت (WestJet)

وست جت، شرکت هواپیمایی کانادایی است که به اندازه‌ای به شخصیت‌های دیزنی علاقه دارد که دو هواپیمای بوئینگ 737s خود را با همکاری کمپانی دیزنی لند با الهام از شخصیت کارتون‌های دیزنی نقاشی کرده است. این هواپیما در مسیر کالگاری (Calgary) به اورلاندو، مرکز دنیای دیزنی، مسافران را جا به جا می‌کند. در سال ۲۰۱۵، وست جت یکی دیگر از هواپیماهای نقاشی شده خود را با الهام از انیمشین محبوب «یخ زده» با طرحی از السا و آنا، دو شخصیت اصلی داستان نقاشی کرد. در این نقاشی السا و آنا به همراه آدم برفی محبوب داستان در ساحل نقاشی شده‌اند. این نقاشی و قالب فیلم یخ زده و ترکیب آن با ساحل در داخل هواپیما هم رعایت شده و باعث شده یکی از زیباترین هواپیماهای نقاشی شده دنیا باشد.

وست جت (WestJet)

 

۷. آنا ایرلاین (ANA)

این ایرلاین ژاپنی از شرکت هواپیمایی«All Nippon Airways» در اقدامی جالب ۴ هواپیمای مسافربری خود را با الهام از سری فیلم‌های جنگ ستارگان نقاشی کرده است. این سری از هواپیماهای این ایرلاین به نام «جت‌ جنگ ستارگان» شناخته می‌شوند و شامل جت‌های مسافربری R2 ،D2 ، BB-8 و C-3P0 هستند. این هواپیماهای جذاب و زیبا برای تعداد زیاد طرفداران جنگ ستارگان در ژاپن نقاشی شده‌اند.

آنا ایرلاین (ANA)

منبع : matadornetwork

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.