غذاهای کرونایی که هیچ ضرری برای کسی ندارند!

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
این غذاهای عجیب کرونایی هیچ ضرری ندارند! +تصاویر
23 فروردین 1399 08:00
0

 در میان تلاش جهان برای کمک به رفع بحران فعلی، نانوایان و سرآشپزها غذاها و دسرهای با موضوع کروناویروس درست کرده‌اند که خوشبختانه از این بیماری هم‌گی بسیار مفیدتر است.

ویتنام- همبرگر کرونا

در هانوی ویتنام یک سرآشپز در رستوران خانه پیتزا یک برگر با موضوع کروناویروس پخته است. وی می‌گوید من در خواب می‌دیدم که همبرگرهای حاوی ویروس کرونا خورده‌ام و گاهی این ترس من را از خواب بیدار می‌کرد. وی به رویترز می‌گوید: ما یک شوخی در فرهنگمان داریم که اگر از چیزی می‌ترسی،‌ آن را بخور!

غذاهای با موضوع کرونا ویروس که برای ایجاد لبخند در طول این بحران ساخته شدند!

هانگ تان (Hoang Tung) سرآشپز ویتنامی ادامه می‌دهد: برای همین پس از خوردن یک برگر به شکل خود ویروس کرونا، دیگر کرونا برای من ترسناک نیست. به گزارش رویترز، در حال حاضرفروشگاه‌های غذای آماده روزانه حدودا ۵۰ همبرگر می‌فروشند که این عدد نشان می‌دهد تعداد کسب و کارهای که به دلیل بیماری کروناویروس مجبور به تعطیلی شدند، بسیار چشمگیر است.

 

فرانسه، تخم‌مرغ‌های کرونا

در فرانسه ژان، فرانسوا (Jean-François Pré) شکلات‌ساز و شیرینی‌پز تصمیم به خلق تخم‌مرغ‌های ایستر (عید پاک) با موضوع کرونا ویروس کرد. وی تخم‌مرغ‌های شکلاتی به رنگ سیاه ساخت و روی آن‌ها با رنگ قرمز خال‌های طراحی کرد که گویا تصویری از کروناویروس زیر میکروسکوپ هستند.

غذاهای با موضوع کرونا ویروس که برای ایجاد لبخند در طول این بحران ساخته شدند!

ژان به روزنامه Le Telegramme می‌گوید: من این تخم‌مرغ‌ها را برای زمانی درست کردم که مردم از وضعیت قرنطینه خسته شده‌ند و به دنبال یک خنده و شوخی با کروناویروس هستند. اوایل این ماه قبل از اینکه فرانسه قرنطینه را شروع کند، وی این تخم‌مرغ‌های شکلاتی‌ را در مغازه‌ش به فروش می‌رساند. غذاهای با موضوع کرونا ویروس که برای ایجاد لبخند در طول این بحران ساخته شدند!

 

آلمان، کیک‌های دستمال توالت

در همین حال در آلمان غربی، نانوایی به نام Schuerener Backparadies دو اثر متفاوت با موضوع کروناویروس خلق کرده است. در فروشگاه وی نه تنها مشتریان می‌توانند بیسکویت‌های که ماسک زده‌اند خریداری کنند بلکه می‌توانند کیک‌های به شکل دستمال توالت نیز سفارش دهند.

غذاهای با موضوع کرونا ویروس که برای ایجاد لبخند در طول این بحران ساخته شدند!درست زمانی که جهان با کمبود دستمال توالت مواجه شده، می‌تواند کیک‌های مرمری که با اشکالی به مانند الماس‌های کوچک دورتا دور آن پوشانده شده، سفارش دهند. این کیک‌ها به سرعت مورد توجه مشتریان قرار گرفت و نانوایی که در شهر دورتموند واقع شده، روزانه حداقل ۲۰۰ دلار درآمد دارد.

غذاهای با موضوع کرونا ویروس که برای ایجاد لبخند در طول این بحران ساخته شدند!

فروش این کیک‌ها به شکل دستمال توالت به این فروشگاه کمک می‌کند تا در این دوران دشوار تجارتش را حفظ کند. آنها به رویترز می‌گویند: ساخت این دستمال‌ها فقط برای سرگرمی بود، اما مشتریان ما انقدر دیوانه شده‌اند، آنها این کیک‌ها را بسیار دوست داشتند.

غذاهای با موضوع کرونا ویروس که برای ایجاد لبخند در طول این بحران ساخته شدند!آلمان نیز مانند فرانسه و بسیاری از کشورهای دیگر جهان محدودیت‌های گسترده‌ای در کشور تحمیل کرده و این باعث شده تا بسیاری از کسب و کارهای غیرضروری مجبور به تعطیلی شوند. با این حال رستوران‌ها و فروشگاه‌های که امکان ارسال غذا دارند، اجازه فعالیت دارند.

 

آمریکا، دونات‌

در ایالات متحده، یک مغازه دونات فروشی در نیویورک آخرین دونات خود را به یک متخصص بیماری‌های عفونی به نام دکتر آنتونی فاجی (Anthony Fauci) اختصاص داده است. وی عضو گروه عملیاتی کروناویروس دونالدترامپ است که با رویکردی صحیح، مستقیم با مردم در مورد بحران کرونا ویروس صحبت کرد.

coronavirus-themed-foods7.jpg

آنها تصمیم گرفتند چهره دکتر فاجی را در یکی از دونات‌های خود برای بالا بردن روحیه آنها قرار بدهند. صاحب دونات‌فروشی به CNN می‌گوید: ما می‌خواستیم راهی پیدا کنیم تا مردم محله‌مان را خوشحال کنیم. ما تحت تاثیر دکتر فاجی قرار گرفته‌ایم.  ما پیام او را دوست داشتیم و اینکه او واقعا کامل و جامع توضیح داد. او به ما گفت در طول بحران ما را فراموش نمی‌کند لذا ما می‌خواستیم تسیلم نشویم و از او تشکر کنیم.

طبق گفته Semeraro این مغازه هزاران دونات کرمی با این برچسب فروخته است. همچنین کاغذهای خوراکی با صورت چاپ شده دکتر نیز به شهرها و ایالت‌های مختلف ارسال شده است.

 

منبع: CNN

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی