بعد از کرونا ویروس سفر چه تغییراتی خواهد کرد و چگونه خواهد بود؟

4.3
از 10 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بعد از کرونا ویروس سفر چه تغییراتی خواهد کرد و چگونه خواهد بود؟
07 اردیبهشت 1399 08:00
15

مقیاس جهانی و سرسام‌آور پاندمی کرونا ویروس، آن را به طور خاص به عنوان یک بیماری ویرانگر معرفی کرده ‌است، اما صنعت سفر و گردشگری پس از کرونا بار دیگر باید جانی دوباره بگیرد و به ترمیم آثار خستگی ناشی از کرونا کمک کند و خود نیز بازسازی شود. کارشناسان اعتقاد دارند این امر شدنی است.آدام بلیک، استاد اقتصاد و رئیس تحقیقات در بخش گردشگری دانشگاه بورنموث انگلستان می‌گوید: «مردم هنوز مایل به رفتن به مکان‌های مختلف هستند و تغییری نکرده‌اند، اما در مورد کاری که انجام می‌دهند بسیار محتاط‌تر شده‌اند.» ما را در لست سکند همراهی کنید تا ببینیم کدام بخش‌های سفر تغییر خواهد کرد.

این استاد اقتصاد و متخصص تحلیل صنعت گردشگری معتقد است که علاوه بر اینکه مردم باید متقاعد شوند که سفری امن را در پیش دارند، باید شاهد تغییرات واقعی و فیزیکی باشند تا سفر امن را باور کنند. در حال حاضر، ما نمی‌دانیم که این بیماری همه‌گیر چه موقع و چگونه تمام خواهد شد. اما تحلیلگران می‌گویند که با بهبود بحران بهداشت عمومی، کم کم سفرها شروع می‌شود و قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد.

در اینجا چند مورد از مواردی از احتمالا رخ خواهند داد برایتان خواهیم گفت!

سفرهای دریایی بسیار ارزان خواهد شد

بعد از کرونا ویروس سفر چه تغییراتی خواهد کرد و چگونه خواهد بود؟

مسافرانی که با سفرهای دریایی راحت هستند، قیمت‌های بسیار پایینی را از طریق خدمات راه‌اندازی مجدد خطوط دریایی تجربه خواهند کرد. این کاهش قیمت برای بقای حمل و نقل دریایی ضروری است. برخی کارشناسان نیز برای کشتی‌های در حال ساخت پیشنهاد می‌دهند پیکربندی جدیدی را در نظر بگیرند. همچنین آن‌ها می‌گویند بهتر است سرویس دهی بوفه از کشتی‌ها حذف شود.

به نظافت توجه بیشتری خواهد شد

​​​​​​​​ همه، چه سفر دریایی باشد، چه اقامت در هتل، باید نحوه نظارت و تمیز کردن محیطی که گردشگران با آن تعامل دارند را تغییر دهند تا مسافران با خیالی آسوده‌تر به سفر بپردازند. حتی شاید معیارهای قابل مشاهده برای این موضوع در نظر گرفته شود. در کنار این‌ها احتمالا ضد عفونی‌کننده‌های دست در همه جا یافت شوند و یا به طور منظم سطوح سخت را نیز ضدعفونی کنند.

نرخ هتل‌ها کاهش خواهد یافت

​​​​​​​​طبق گزارش‌ها احتمالا نرخ هتل‌ها کاهشی 30 درصدی را تجربه خواهد کرد، ولی این موضوع منجربه فروپاشی صنعت هتلداری نخواهد شد. البته مسافران ممکن است در هتل‌ها احساس امنیت بیشتری نسبت به سایر مراکز اقامتی داشته باشند و این به حوزه اجاره خانه‌های مبله صدمه بزند.​​​​​​مطمئنا اطمینان و نظارت بر تمیزی هتل‌ها بیشتر است و استانداردهای دقیق‌تری را رعایت خواهند کرد.

بعد از کرونا ویروس سفر چه تغییراتی خواهد کرد و چگونه خواهد بود؟

قیمت بلیت هواپیما کاهش خواهد یافت و صندلی‌های خالی افزایش خواهند یافت

​​​​​​​​اگر تعداد صندلی خالی هواپیماها بیشتر باشد، مردم راحتر با آن سفر خواهند کرد. مثلا اگر شرکت‌های هواپیمایی برخی خدمات مواد غذایی و آشامیدنی خود را حذف کنند، می‌توانند صندلی‌های خالی بیشتری را در میان ردیف‌ها تخصیص دهند. در نتیجه کاهش تقاضای سفر نسبت به گذشته نیز قیمت بلیت کاهش خواهد یافت. ابتدا سفر تجاری شروع خواند شد، سپس سفر داخلی و درنهایت سفرهای خارجی تفریحی و با مسافت بیشتر بازخواهند گشت.​​​​​​​​

سفر تجاری ممکن است باعث بهبود شرکت‌های هواپیمایی شود

​​​​​​​در حالی که بسیاری از کسب و کارها ممکن است به طور مجازی با برگزاری جلسات راحت‌تر باشند، احتمالا تمایل به انجام معاملات شخصی به بهبود خطوط هوایی کمک کند. ​

مسافران هوایی انعطاف‌پذیری بیشتری برای رزرو کردن دارند

​​​​​​​​خطوط هوایی یک سری معافیت و گزینه‌های رزرو مجدد انعطاف‌پذیر را درنظر خواهند گرفت، و برای یک دوره زمانی با لغو و تغییر هزینه‌ها، سخت گیری کمتری خواهند داشت. احتمالا در سال 2021 این موضوع به شرایط گذشته بازخواهد گشت.

​​​​​​​​منبع : cnn.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی