چطور با شوک فرهنگی بعد از سفر کنار بیاییم؟

4.4
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
22 مرداد 1395 12:00
0

با مسافرت خارج از کشور تغییرات عمده در رابطه با طرز زندگی، آداب و رسوم ،محیط اطراف و ..را درک خواهید کرد.اگر شخص دارای رشد قابل توجه و تجربه ی کافی نباشد با شوک فرهنگی روبرو خواهد شد.این نیز یک تجربه ی منحصر به فرد و شاید سخت خواهد بود که باید دوران آن بگذرد اما چگونه؟

مقابله با شوک فرهنگی بعد از سفر

1.شروع با توجه به سلامت شخصی

خوب غذا بخورید و خوب استراحت کنید تا دچار بیماری نشوید.باید بتوانید خواب خود را به صورت قبل از سفر بازگردانید و آنرا تنظیم کنید.

2.یادآوری سفر

به هر آنچه که خاطرات هیجان انگیز سفر را برای شما زنده می کند،نگاه کنید.این موارد می تواند شامل مجسمه ،سوغاتی ،لباس و عکس ها و فیلم های شما از سفر باشد که اشتیاق و خاطرات سفر را برای شما دوباره بازسازی خواهد کرد.

3.با خانواده صادق باشید

اگر دچار شوک فرهنگی شده اید و می خواهید هرچه زودتر از این حالت خارج شوید،با خانواده خود ارتباط برقرار کنید.می توانید به مناسبت بازگشت خود یک مهمانی بگیرید و خاطرات سفر را با آنها شریک شوید.سهیم شدن این تجربیات می تواند شما را تخلیه کند.

مقابله با شوک فرهنگی بعد از سفر

4.واقع بین باشید

زمانی که برنامه های گذشته زندگی را از سر می گیرید،واقع بین باشید.البته زمانی را هم برای استراحت در نظر بگیرید.

5.لذت بردن

بعد از بازگشت به خانه کارهایی که از انجام آنها همیشه لذت می برده اید و در طول سفر دلتان برای آنها تنگ شده بود را با هیجان و انگیزه ی بیشتری انجام دهید.این کار می تواند خواندن کتاب مورد علاقه تان باشد.

نکته:هیچگاه در مورد زندگی خود و محل زندگی خود منفی صحبت نکنید.این افکار منفی به طور ناخود آگاه بر شما تاثیر خواهد گذاشت.


منبع:مجله اینترنتی کوله پشتی
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.