سربازان کوروش با صدای نوعی شیپور روحیه می‌گرفتند

0
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سربازان کوروش با صدای نوعی شیپور روحیه می‌گرفتند
23 مهر 1389 00:00
0

استاد مصطفی کمال پورتراب؛ به کاربرد نوعی شیپور در جنگهای زمان کوروش؛ نخستین پادشاه هخامنشی اشاره کرد که برای ایجاد هیجان در بین سربازان ایرانی استفاده می‌شد.

چهره ماندگار موسیقی ایران در گفتگو با میراث آریا(chtn)  به مطالعات خود که سالها پیش در کتابخانه‌ای در شهر پاریس انجام داده بود اشاره کرد و افزود:در یکی از 18 جلد دایرة‌المعارفی که در آن کتابخانه بود نوشته شده بود که در زمان کوروش، هنگام جنگ برای تهییج، ایجاد هیجان و روحیه شجاعت در سربازان، از سازی ابتدایی و نوعی شیپور استفاده می‌کردند.

وی منشور کوروش را یادگاری باقی مانده از زمان هخامنشیان و قواعد، قوانین و مسایل مملکتی مطرح شده در آن را بسیار با ارزش توصیف کرد.

این آهنگساز ایرانی؛ منشور کوروش را اثری بسیار با ارزش دانست و افزود: تمامی آثار باستانی کشورمان دارای ارزش بسیار هستند اما قابل قیمت‌گذاری نیستند و تاثیرات فرهنگی و معنوی آنها بر تمدن بزرگ ایران بر کسی پوشیده نیست.

استاد تئوری موسیقی؛ مفاهیم موجود در این لوح را بیانگر عدالت‌خواهی ایرانیان و رعایت حقوق طبقات مختلف جامعه در آن زمان عنوان کرد.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.