انواع مختلف لاکسا که می توانید در مالزی بخورید

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
چند نوع لاکسا می توانید در مالزی بخورید؟ + تصاویر
18 اردیبهشت 1397 12:00
0

Laksa یکی از بهترین غذاهای مالزیایی است که می توانید آن را امتحان کنید. این ظرف شامل رشته فرنگی برنج است که به همراه سوپ اسپری و شیرینی تازه سرو می شود. شما می توانید انواع مختلف لکسا را ​​در سراسر مالزی امتحان کنید.

انواع مختلف لاکسا که می توانید در مالزی بخورید

 

پنانگ آسام لاکسا

پنانگ آسام لاکسا (به معنی ترش در زبان مالایی) دارای آب میوه ای ترش و تند است. Mackeral عمدتا به عنوان پایه قلمه استفاده می شود و  Lemongrass وgalangal و Chilli برای ایجاد یک عطر و طعم خاص به غذا اضافه می شوند. این غذا با رشته فرنگی برنج و چاشنی های تازه مانند خیار بریده شده، پیاز، نعناع، ​​آناناس و زنجبیل پخته می شود. همچنین پنانگ آسام لاکسا یکی از محبوب ترین غذاها برای مهمانی در جزیره پنانگ است. ما توصیه می کنیم این laksa خوشمزه را در جاده Penang Famous Laksa و Farlim ایستگاه Laksa کافه میل کنید.

انواع مختلف لاکسا که می توانید در مالزی بخورید

 

جوهور لاکسا

جوهور لاکسا به جای رشته فرنگی و برنج و نودل و تخم مرغ از اسپاگتی استفاده می کند. این چاشنی ها بسیار شبیه به پناهنگ آسام لاکسا هستند. این غذا در سس گوجه فرنگی (پخته شده با شیر نارگیل، ماهی، میگوهای خشک، سبزیجات تازه و ادویه جات و ترشی جات) با سس گوجه فرنگی تند در کنار آن سرو می شود. کمی آهک خوراکی و بی ضرر به غذا اضافه می شود. به شما اطمینان می دهیم که ترکیب ماکارونی ایتالیایی و نودل ژاپنی تجربه ی بی نظیری خواهد بود.

انواع مختلف لاکسا که می توانید در مالزی بخورید

 

کاری لاکسا

لاکا کاری نیز به عنوان یک غذای اصلی در مالزی شناخته می شود. این غذا هم رشته فرنگی و برنج و تخم مرغ یا ترکیبی از هر دو را در برنج قهوه ای طبخ شده با نارگیل دارد. توفو، مرغ، میگو و جوانه های لوبیا در بالای ظرف به عنوان تزئین اضافه می شود. برخی از رستوران ها به همراه غذاهای تازه کاری لاکسا هم تهیه می کنند. این غذا را می توان تقریبا در هر ایالت مالزی پیدا کرد.

انواع مختلف لاکسا که می توانید در مالزی بخورید

 

مرغ کاری لاکسا

 

آنتونی بوردین، آشپز مشهور، از این غذا به عنوان "صبحانه خدایان" یاد می کند. ساراواک لاکسا با کلم بروکلی ، شیر نارگیل، تامورمین ترش، سیر، گالنگال و برگ لیمونر تهیه می شود. همچنین این غذا با رشته فرنگی برنج تهیه شده و با تخم مرغ قطعه شده، مرغ، آرد نعناعی و برگ بو پخته می شود. برخی از رستوران ها سبزیجات را تفت داده و لوبیا را به ظرف اضافه می کنند.

انواع مختلف لاکسا که می توانید در مالزی بخورید

 

Nyonya Laksa

Nyonya laksa دارای یک برنج طبخ شده از نارگیل غنی است که با استخوان های مرغ و چاشنی آفتابگردان پخته شده است. ظرف ملاساکی به نام لاکسا لیناک (چربی لاکسا) شناخته می شود. شما طعم شیرین و تند را در هر لقمه از این غذا خواهید چشید. این طعم نشان دهنده یکی از دستور العمل ها و سنت های Peranakan با تاثیر فرهنگ مالایی و چینی است.

انواع مختلف لاکسا که می توانید در مالزی بخورید

 

لاکام

Laksam را می توان در Kedah و Terengguan یافت. این غذا با رشته فرنگی ضخیم تر نسب به سایر موارد ذکر شده پخته می شود. نتیجه ی آن سوپ رقیق، خوشمزه و خامه ای با ماهی خلالی، شیر نارگیل، تامارند، پیاز کوچک و برش های آسام خشک شده است. شما از سبزیجات خام، گیاهان و چیپس های محلی در این غذا خواهید چشید.

کلیه مخلفات به صورت جداگانه سرو می شوند بنابراین می توانید به همان اندازه که می خواهید به کاسه تان اضافه کنید. مردم محلی معمولا لاکام را برای صبحانه می خورند. توصیه می کنیم این غذا را در Restoran Tuu Dok Ko 1488 میل کنید که مواد تشکیل دهنده آن تازه و سالم است.

انواع مختلف لاکسا که می توانید در مالزی بخورید

 

منبع: theculturetrip