7 روش برای داشتن سفرهای هوایی که به محیط زیست آسیب نزند!

4.9
از 7 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
با این روش‌ها در سفرهای هوایی‌تان، مراقب محیط زیست هم باشید! +تصاویر
08 شهریور 1398 09:00
0

همه می‌دانیم که سفر، ردپای زیست‌محیطی (environmental footprint، رد‌پای رفتار انسان بر روی طبیعت) قابل‌ملاحظه‌ای برجای می‌گذارد. قسمت زیادی از این ردپا توسط حمل‌ونقل ایجاد می‌شود. بااین‌وجود از همان شروع سفر می‌توان ردپای زیست‌محیطی را کاهش داد. همچنین شرکت‌های هواپیمایی مانند جت‌بلو (JetBlue) و ویرجین آتلانتیک (Virgin Atlantic) از سوختی سازگارتر با محیط‌زیست استفاده می‌کنند. خطوط هوایی یونایتد ایرلاینز (United Airlines) نیز در حال آزمایش قاشق و چنگال‌هایی قابل بازیافت هستند.

اگر شما نیز علاقه دارید هنگام سفر با هواپیما تاثیر مخرب کمتری بر محیط‌زیست داشته باشید، می‌توانید از 7 روش ساده و کاربردی که در این مطلب به شما معرفی می‌شود استفاده کنید. پس با ما در لست سکند همراه باشید.

 

  1. برای رفت‌وآمد فرودگاهی از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید.

7 روش برای تجربه پروازی دوست‌دار محیط‌زیست

البته ممکن است در تمام فرودگاه‌ها و برای همه مسافران این گزینه در دسترس نباشد، ولی اگر فرصتی برای استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی برای رسیدن به فرودگاه پیدا کردید، با استفاده از آن می‌توانید از همان شروع سفر ردپای کربنی خود را کاهش دهید. احتمالا این گزینه برای کسانی که در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند دسترسی آسان‌تری دارد.

 

  1. کارت پرواز را به‌صورت کاغذی پرینت نگیرید.

7 روش برای تجربه پروازی دوست‌دار محیط‌زیست

با توجه به در دسترس بودن تلفن‌های هوشمند، نیازی به پرینت کاغذی نیست. می‌توانید از برنامه‌های کاربردی شرکت‌های هواپیمایی (در صورت وجود) و یا دیگر امکانات الکترونیکی آن‌ها جهت جلوگیری از چاپ کارت پرواز استفاده کنید.

 

  1. یک کیسه یا کیف با‌دوام تهیه کنید.

7 روش برای تجربه پروازی دوست‌دار محیط‌زیست

اکثر مسافران برای حمل محصولات بهداشتی از کیسه‌های پلاستیکی زیپ‌دار استفاده می‌کنند. اگر به‌جای این کیسه‌های کم‌دوام از کیسه‌هایی که مدت بیش‌تری قابل‌استفاده هستند، استفاده کنیم مصرف پلاستیک را کاهش داده‌ایم. می‌توانید به‌جای چندین کیسه پلاستیکی کوچک یک کیف زیپی بادوام‌تر را جایگزین آن‌ها کنید.

 

  1. از ظروف چند بار مصرف برای لوازم بهداشتی استفاده کنید.

7 روش برای تجربه پروازی دوست‌دار محیط‌زیست

بطری‌های کوچک لوازمی مثل شامپو، نرم‌کننده، لوسیون و... برای سفر مناسبت‌تر هستند. ولی این بطری‌های پلاستیکی کوچک زباله‌ زیادی را تولید می‌کنند. راه‌حلی عالی برای این مشکل، استفاده از ظروف پلاستیکی یا شیشه‌ای چند بار مصرف است. می‌توانید این ظروف را دوباره در خانه پُر کنید و از این طریق مصرف ظروف پلاستیکی را کاهش دهید.

مزیت دیگر این کار، استفاده همیشگی از مارک‌های موردعلاقه خودتان است. درواقع ممکن است برند موردعلاقه شما در اندازه دلخواهتان وجود نداشته باشد و با این روش می‌توانید شیشه متناسب با نیاز خود را توسط مایعات برند موردعلاقه خود پُر کنید.

 

  1. بطری آب خود را همراه داشته باشید.

7 روش برای تجربه پروازی دوست‌دار محیط‌زیست

مقدار زیادی از زباله‌های جهان را بطری‌های پلاستیکی آب تشکیل می‌دهند. راه‌حل کاهش این نوع زباله، استفاده از بطری‌های چند بار مصرف است. این کار علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف پلاستیک، باعث کاهش هزینه شما نیز می‌شود.

 

  1. خوراکی‌های خود را همراه ببرید.

7 روش برای تجربه پروازی دوست‌دار محیط‌زیست

 اگر در سفر و پرواز معمولا خوراکی یا تنقلات استفاده می‌کنید، بهتر است آن‌ها را در ظروف چند بار مصرف همراه خود ببرید. این کار علاوه بر اینکه مصرف زباله را کاهش می‌دهد، امکان استفاده از میان وعده انتخابی، سالم‌تر و موردعلاقه را فراهم می‌کند.

 

  1. ظروفی با قابل‌یت استفاده‌ی مجدد خریداری کنید.

7 روش برای تجربه پروازی دوست‌دار محیط‌زیست

امروزه بسیاری از شرکت‌ها برنامه‌های کاهش مصرف پلاستیک یک‌بارمصرف را در حال اجرا دارند. با استفاده از ظروف چند بار مصرف، علاوه بر اینکه در کل سفرِ هوایی مصرف پلاستیک را کاهش می‌دهید، طی سفر و در مقصد نیز می‌توانید از آن‌ها برای کاهش مصرف ظروف پلاستیکی کمک بگیرید.

منبع: thepointsguy.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی