برگزاری مراسم دیدنی عید فطر در نقاط مختلف دنیا

4.6
از 9 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
مردم نقاط مختلف دنیا عید فطر را چگونه جشن می‌گیرند؟ +تصاویر
16 خرداد 1398 09:00
0

همانطور که می‌دانید عید فطر در پایان ماه رمضان و روز اول ماه شوال برگزار می‌شود. ما مسلمانان ارزش زیادی برای این عید قائل هستیم و این موضوع ارتباطی به این که در چه نقطه‌ای از دنیا باشیم، ندارد. این عید در کشورهای مسلمان تعطیل رسمی می‌باشد و در ایران نیز همینطور است. در واقع از سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی عید فطر در ایران 2 روز تعطیل است. امروزه بیش از 1 میلیارد و 8 میلیون مسلمان در کره‌ی زمین وجود دارد و همین موضوع سبب شده تا این عید به یک رویداد بزرگ مذهبی تبدیل شود. عید فطر با اعمالی چون نماز، کمک به نیازمندان و امور خیرخواهانه همراه است. از اعمال مذهبی این روز نیز می‌توانیم از تکبیر و غسل نام ببریم.

جالب است بدانید که در مالزی به این عید، هری رایا یا عیدالفطری گفته می‌شود که معنایی چون روز روشن را می‌رساند. زنان در این روز در مالزی غذا و شیرینی‌های مخصوصی همچون رندانگ تهیه می‌کنند (رندانگ نوعی غذای گوشتی است). پوشیدن لباسهای سنتی در طی عید فطر نیز از دیگر سنتهای مسلمانان در مالزی به حساب می‌آید که چهره‌ی جذابی به شهر و روستاهای این دیار می‌بخشد.

در ادامه تصاویری را مرور خواهیم کرد که در مکانهایی چون مالزی، کنیا و بنگلادش گرفته شده‌اند و با تماشای آنها می‌توانید کمی با حال و هوای این عید بزرگ در سایر کشورهای مسلمان نشین آشنا شوید.

عید فطر در نقاط مختلف دنیا

1- نماز عید فطر در فیلیپین

در تصویر بالا یک مسلمان نمازگزار را مشاهده می‌کنید که در پارکی در پایتخت کشور فیلیپین (شهر مانیل) در حال عبادت است.

 

عید فطر در نقاط مختلف دنیا

2- کودکان در کنیا

در این عکس کودکانی را در حال بازی و شادی در طی عید فطر می‌بینید. تصویر پیش‌رو در شهر نایروبی، پایتخت کشور کنیا به ثبت رسیده است.

 

عید فطر در نقاط مختلف دنیا

3- سفر در عید فطر

برخی از ساکنان مسلمان شهر داکا (در کشور بنگلادش) در طی عید فطر به گشت و گذار با قایق بر روی رود بوری‌گانگا می‌پردازند که در تصویر می‌توانید آنها را ببینید.

 

عید فطر در نقاط مختلف دنیا

4- عید فطر در سئول

جوانی در روز عید در حال لذت بردن از بستنی خود بود که توسط دوربین یک عکاس نکته سنج شکار شد. این عکس درست جلوی مسجد جامع شهر سئول (کشور کره جنوبی) گرفته شد.

 

عید فطر در نقاط مختلف دنیا

5- نماز عید فطر در اندونزی

بانوانی که در عکس می‌بینید در گوشه‌ای از شهر یوگیاکارتای اندونزی در حال به جای آوردن نماز عید فطر هستند. بد نیست بدانید که کوهی که در پس زمینه‌ی تصویر مشاهده می‌شود کوه مراپی نام دارد که از مشهورترین کوههای آتشفشانی جهان است.

 

عید فطر در نقاط مختلف دنیا

6- کیک عید فطر در لندن

عبادت‌کنندگان پس از نماز عید در حال بریدن کیک به مناسبت این روز مهم هستند. این عکس در مسجد المنار شهر لندن به ثبت رسیده است.

 

عید فطر در نقاط مختلف دنیا

7- نماز عید فطر در آفریقای شرقی

شمار نمازگزاران به قدری زیاد بود که همانگونه که در تصویر ملاحظه می‌کنید، تعدادی از آنها در حال نماز در محوطه‌ی خارجی مسجد هستند. این عکس را در مسجد اقصی السلام در غرب آفریقا گرفته‌اند.

 

عید فطر در نقاط مختلف دنیا

8- عید فطر در افغانستان

نمازگزاران پس از نماز عید فطر به یکدیگر آغاز این روز مهم را تبریک می‌گویند، این موضوع در شهر هرات افغانستان نیز رواج دارد و برخی از این عبادت‌کنندگان در عکس به چشم می‌خورند.

 

عید فطر در نقاط مختلف دنیا

9- آخرین افطار در هند

پسرانی را می‌بینید که در حال آماده کردن آخرین افطار سال برای روزه‌داران هستند. این عکس در مسجد مناره در شهر بمبئی هند گرفته شده است.

 

عید فطر در نقاط مختلف دنیا

10-عید فطر در ایتالیا

در عکسی که پیش‌رویتان وجود دارد، مسلمانانی را می‌بینید که در یکی از میادین شهر رم در ایتالیا، در حال آماده‌سازی محوطه برای جشن عید هستند.

 

نظر شما درباره‌ی این عکسها چه بود؟ برای ما بگویید که در شهر یا روستای شما عید فطر چطور گرامی داشته می‌شود.

 

منابع: ویکیپدیا، CNN

زهرا میرزایی