مسافران این خطوط هوایی پیش از سوار شدن به هواپیما آزمایش کرونا خواهند داد!

5
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
مسافران این خطوط هوایی باید آزمایش کرونا بدهند! +تصاویر
22 اردیبهشت 1399 10:00
1

شاید این موضوع نشانه‌ای از آینده برای همه مسافران هوایی باشد، شرکت هواپیمایی امارات که مقر آن در دبی است انجام آزمایش کرونا را بر روی مسافران در فرودگاه قبل از پرواز آغاز کرده‌است. ​ براساس بیانیه‌ای که توسط این شرکت هواپیمایی منتشر شده است، اولین آزمایش سریع روز چهارشنبه در فرودگاه بین‌المللی دبی انجام شده است.​ این آزمایش‌ها توسط اداره بهداشت دبی انجام می‌شود و نتایج در عرض ۱۰ دقیقه مشخص می‌شوند. ​امارات اولین شرکت هواپیمایی جهان است که چنین آزمون‌هایی را انجام می‌دهد. همراه ما در لست سکند باشید تا ببینیم هواپیمایی امارات چه اقداماتی را برای حفظ بهتر سلامت مسافرانش انجام خواهد داد.

1.jpg

​​​​​​​​مدیر عامل هواپیمایی امارات می‌گوید؛ بر روی برنامه‌هایی برای افزایش قابلیت‌های تست در آینده و گسترش آن به سایر پروازها کار می‌کنیم تا بتوانیم آزمایش‌ها را سریع‌تر در محل انجام دهیم و گواهی سلامت مسافران را صادر کنیم.

این خط هوایی اعلام نکرده است که آیا براساس نتایج این آزمایش، سوار شدن مسافران به هواپیما با مشکل روبرو خواهد شد یا خیر! تست‌های سرم‌شناسی (‏خون) ‏برای تشخیص عفونت فعال کروناویروس نیستند.در عوض، آن‌ها از طریق یک نمونه خون، به دنبال پروتئین‌های سیستم ایمنی هستند که به عنوان آنتی‌بادی شناخته می‌شوند. حضور آن‌ها به این معنی است که فرد در معرض ویروس قرار گرفته و آنتی‌بادی بر علیه آن ایجاد شده‌است.

طبق گفته سازمان غذا و داروی آمریکا، در روزهای اولیه عفونت، هنگامی که پاسخ ایمنی بدن هنوز در حال شکل‌گیری است، ممکن است پادتن تشخیص داده نشود. ​با این حال، این آزمایش‌ها احتمالا به عنوان گامی در مسیر درست تلقی خواهند شد.

3.jpg

​​​​​​​​شرکت هواپیمایی اتحاد نیز در امارات‌متحده‌عربی اعلام کرد که قرار است در اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت ماه 1399) کیوسک‌های خدماتی جدید خود را در فرودگاه ابوظبی ایجاد کند، تا به شناسایی مسافران با شرایط پزشکی، از جمله مراحل اولیه ابتلا به کرونا ویروس کمک کند. این فن‌آوری برای نظارت بر دما، ضربان قلب و تعداد تنفس یک مسافر طراحی شده‌ است. ​

نظر شما درباره وجود چنین تست‌ها و آزمایش‌هایی برای مسافران چیست؟

منبع: cnn.com​​​​​​​​

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی