غذاهای محبوب در کرواسی

4
از 4 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
غذاهای محبوب در کرواسی + تصاویر
25 تیر 1397 10:00
0

آسمان تیره با شعله های آتش قرمز گشت، سر و صدای شادی جمعیت در زاگرب مرکزی ساختمان ها را به لرزه در آورده و همه در حال شادی هستند! بله این جشن پیروزی بازی ماریو مانجوکیج (Mario Mandžukić) در مقابل انگلستان است. در تاریخ 11 جولای گل دقیقه ی 109 بازی موجب شد تیم ملی فوتبال کرواسی برد فراموش نشدنی و بی نظیری را تجربه نماید. تیم ملی فوتبال کرواسی در مسیر محبوب ترین مسابقه ی ورزشی دنیا بود و همین برای کرواسی کافی بود و حتی بیشتر از انتظار بود! مسابقه ای که در مقابل تیم بسیار محبوب فرانسه انجام شد و فارغ از هر نتیجه‌ای، کرواسی را بر سر زبان‌ها انداخت!

برای بسیاری از ما کرواسی بیشتر از فرانسه مرموز است و اطلاعات زیادی در مورد آن نداریم. برای نمونه اولین سوالی که می توان پرسید این است که: چند رستوران کروات در شهر شما وجود دارد؟ و اینکه آیا تا کنون غذای کروات ها را امتحان کرده اید؟

در این مطلب، لست‌سکند شما را با غذاهای محبوب کروات ها آشنا می‌کند و به شما خواهیم گفت کروات ها چگونه رسیدن به فینال جام جهانی را فارغ از هر نتیجه‌ای با انواع خوردنی‌ها  سور و سات مختلف جشن می‌گیرند.

اطلاعات کلی در مورد کرواسی

کرواسی دارای 4.5 میلیون نفر جمعیت است. کرواسی کشوری کوچک از لحاظ تعداد جمعیت می باشد، اما دارای غذاهای متنوعی است که هر یک به منطقه ای اختصاص دارد. غذاهای دریایی در امتداد یک هزار و صد و چهار مایلی خط ساحلی آدریاتیک کرواسی محبوبیت فراوانی دارد. در زاگرب و نقاط داخلی دیگر بیشتر علاقه مند به غذاهای گوشتی هستند.

اکثر مواد غذایی تشکیل دهنده ی غذاهای لذیذ کروات ها در سوپر مارکت ها و فروشگاه های محصولات دریایی محل سکونتتان قابل دسترس هستند. توجه داشته باشید که سیر یکی از مواد اصلی غذاهای کرواسی است. در حدی که اگر غذایی طعم خوبی نداشته باشد باید سیر بیشتری به آن اضافه کنید. در ادامه چند غذای لذیذ و رایج کرواسی را معرف حضورتان می نماییم. با لست سکند همراه باشید.

ملینسی (Mlinci)

ملینسی یکی از غذاهای محبوب کرواسی می باشد که متشکل از پاستای پخته شده است. این غذا را می توان با گوشت و یا بدون گوشت سرو کرد. ملینسی گاهی همراه با گوشت بوقلمون و یا اردک تهیه می گردد.

کروات‌ها شرکت در فینال جام جهانی را اینطور جشن می‌گیرند

سرنی ریزوت (Crni rižot)

سرنی ریزوت غذایی کروسی و متشکل از برنج سیاه رنگ است. اگر تا به امروز با جادوی جوهر ماهی مرکب آشنایی نداشته اید، باید بگوییم که سرنی ریزوت غذایی است که در نهایت شما را وادار به استفاده از آن می کند. ماهی مرکب پروتئین اصلی تشکیل دهنده ی این غذای سیاه رنگ محبوب در سراسر کرواسی است. این غذا با استفاده از سیر، روغن زیتون و جوهر ماهی مرکب چاشنی دار می شود.

کروات‌ها شرکت در فینال جام جهانی را اینطور جشن می‌گیرند

شنیسله یا همان شینسل (Šnicle)

اسنیتزل (شینسل) کرواسی همانند نوع آلمانی آن است. کروات‌ها معمولا با استفاده از برش های مرغ یا گوشت گوساله تهیه می کنند. برش های مرغ یا گوشت سپس در آرد سوخاری آغشته می شوند و در روغن سرخ شده و برشته می گردند. این یکی از غذاهای مورد علاقه و لذیذ کرواسی می باشد و گزینه ای عالی برای برپایی جشن فینال جام جهانی فوتبال است.

کروات‌ها شرکت در فینال جام جهانی را اینطور جشن می‌گیرند

استروکلی (Strukli)

استروکلی یکی از پیش غذاهای کرواسی است و در سراسر کشور شناخته شده می باشد. این غذا از خمیر نان ضخیم که با پنیر خامه ای یا ریکوتا پر شده است تهیه می گردد. این غذا به قدری لذیذ است که تنها در عرض ده دقیقه ی اول مسابقه ی فوتبال جام جهانی ناپدید می شود.

کروات‌ها شرکت در فینال جام جهانی را اینطور جشن می‌گیرند

بورک (Burek)

بورک کروات ها همانند بورک هایی است که در ترکیه تهیه می گردند. این بورک های پر گوشت به قدری لذیذ هستند که باید مراقب باشید انگشت هایتان را همراه آن نخورید! بورک نیز از جمله غذاهای عالی برای تماشای بازی های جام جهانی به شمار می رود. برای پخت بورک در کرواسی گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز، ماست و فلفل داخل خمیر مخصوص می پیچند و سپس داخل فر قرار می دهند یا سرخ می کنند.

کروات‌ها شرکت در فینال جام جهانی را اینطور جشن می‌گیرند

اویستر یا صدف (Oysters)

با سر زدن به یکی از فروشگاه های محصولات دریایی می توانید غذایی راحت و در عین حال خوشمزه را برای جشن گرفتن شرکت در فینال جام جهانی در کرواسی تهیه کنید. برای جشن فینال جام جهانی اطمینان حاصل کنید که به اندازه ی کافی صدف خریداری کنید، چون این غذا طرفدار زیادی دارد و در عرض یک چشم به هم زدن خورده می شود. صدف های لذیذ را می توانید با سیر، فلفل سیاه، پونه ی کوهی و لیمو ترش تازه چاشنی دار کنید.

کروات‌ها شرکت در فینال جام جهانی را اینطور جشن می‌گیرند

سارپاسسیو یا کارپاچیوی ایتالیایی (Carpaccio)

سارپاسسیو بهترین انتخاب یک پیش غذای سالم و خوشمزه برای پذیرایی از مهمانان است. به طور معمول در کرواسی این غذا را با گوشت گاو می پزند. اما برخی نیز این غذا را با استفاده از برش های نازک فیله ی گوشت گاو و به صورت خام سرو می کنند. مدت زمان آماده ساختن این پیش غذا حدودا 1 ساعت و نیم می باشد.

کروات‌ها شرکت در فینال جام جهانی را اینطور جشن می‌گیرند

بوزارو (Buzaru)

صدف ها از محبوب ترین غذاها در امتداد سواحل کرواسی بشمار می روند.  بوزارو در حقیقت صدف های تازه ای هستند که در سس مخصوص با سیر پخته می شوند و به همراه خرده های نان به خوبی مخلوط می گردند. این غذا برای افرادی که علاقه دارند از مرکز شهر دور شوند و به گردش در خارج شهر و اطراف سواحل روند، انتخاب خوبی است.

کروات‌ها شرکت در فینال جام جهانی را اینطور جشن می‌گیرند

اسپرسو (espresso)

یکی از نوشیدنی های بسیار محبوب کروات ها به ویژه هنگام گردهمایی های اجتماعی از قبیل تماشای بازی های جام جهانی اسپرسو می باشد. برای مردم کرواسی اهمیتی ندارد که روز باشد و یا شب، آن ها در هر زمانی و به هر بهانه ای ترجیح می دهند دور هم اسپرسو بنوشند.

منبع: matadornetwork

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.