جاهای دیدنی فلورانس؛ بهترین جاذبه ها و مکان های معروف

5
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
جاذبه‌های گردشگری فلورانس که نباید از دست بدهید!
05 مهر 1402 08:00
0

جاهای دیدنی فلورانس در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند و تعداد آن‌ها آن‌قدر زیاد است که شهر فلورانس را به یک موزه بزرگ شبیه کرده‌اند. در جای‌جای این شهر و کوچه‌وپس‌کوچه‌هایش که قدم بزنید، می‌توانید ردی از تاریخ و سرگذشت شهر را ببینید؛ معماری‌های باشکوهی که بعضاً یادآور دوره رنسانس هستند، مجسمه‌ها و نقاشی‌هایی که هنرمندانه و به دست بزرگانی مثل میکل آنژ ساخته شده‌اند و همه و همه نماینده‌ای از تاریخ و عظمت ایتالیا هستند. در این مقاله از مجله لست‌سکند، جاذبه های گردشگری فلورانس را در دسته‌های مختلف بررسی کرده‌ایم و علاوه‌بر شرح اطلاعاتشان، قیمت بلیط، ساعت بازدید و نقشه آن‌ها را هم آورده‌ایم.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند
جاهای دیدنی فلورانس کجا هستند؟کاخ‌ها و عمارت‌های تاریخی فلورانسکاخ پیتی (Palazzo Pitti)کاخ مدیچی ریکاردی (Palazzo Medici-Riccardi)کاخ وکیو (Palazzo Vecchio)بناهای معروف فلورانسپل پونته وکیو (Ponte Vecchio)چشمه خوک (Fontana del Porcellino)موزه‌های فلورانسموزه گالری اوفیتزی (Galleria Degli Uffizi)موزه گالری آکادمی فلورانس (Galleria dell’Accademia)موزه دلوپرا دل دوئومو (Museo dell’opera del Duomo)موزه ملی بارگلو (Museo Nazionale del Bargello)موزه کلیسای سن مارکو (Museo Basilica di San Marco)کلیساها و عبادتگاه‌های فلورانسکلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره (Duomo-Cattedrale di Santa Maria del Fiore)کلیسای سانتا کروچه (Basilica of Santa Croce)کلیسای سن مینیاتو آل مونته (Basilica San Miniato al monte)عبادتگاه مدیچی (Cappelle Medicee)محوطه‌های تاریخی فلورانسباغ‌های بوبولی (Boboli Gardens)باغ و موزه باردینی (Bardini Gardens and Museum)فضاهای شهری فلورانسمیدان میکل آنژ (Piazzale Michelangelo)میدان دلا سینیوریا (Piazza della Signoria)مرکز خرید فلورانس (Mercato Centrale)میدان سانتو اسپریتو (Piazza Santa Spirito)سفر با تور به ایتالیا

جاهای دیدنی فلورانس کجا هستند؟

کاخ پیتی، کاخ وکیو، پل پونته وکیو، گالری افیتزی، موزه دلوپرا، موزه ملی بارگلو، کلیسای جامع سانتا ماریا، کلیسای سانتا کروچه، عبادتگاه مدیچی، باغ‌های بوبولی، باغ‌های باردینی، میدان میکل آنژ و مرکز خرید فلورانس، تنها تعدادی از جاهای دیدنی فلورانس هستند. در ادامه، هم جاذبه‌هایی که نام بردیم و هم سایر جاذبه های فلورانس را یکی‌یکی بررسی می‌کنیم.

کاخ‌ها و عمارت‌های تاریخی فلورانس

فلورانس را پایتخت رنسانس در جهان می‌دانند. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم که در این بخش با کاخ‌های این شهر آشنا شوید و بازدید از آن‌ها را در برنامه‌تان بگنجانید. این کاخ‌ها نمونه‌های خوبی از سبک معماری و طراحی مهندسان و معماران ایتالیایی است که همچنان حفظ شده‌اند و شانس دیدنشان وجود دارد.

کاخ پیتی (Palazzo Pitti)

این کاخ شخصی، متعلق به قرن پانزدهم است و در دوره‌های مختلف، محل سکونت خانواده‌های اشراف و خاندان‌های سلطنتی مختلفی بوده است. بااین‌حال، همچنان نام اولین مالک خانه روی آن قرار دارد. کاخ در قرن بیستم تحت تملک دولت قرار می‌گیرد و به موزه تبدیل می‌شود. درحال‌حاضر این کاخ به 5 موزه تقسیم می‌شود؛ جایی که می‌توانید در آن آثار هنری متنوعی را از نقاشی گرفته تا لباس و مجسمه ببینید. جالب است بدانید که این کاخ، یک راه ارتباطی هم به کاخ وکیو دارد و جدای از این، باغ‌های بوبولی هم در نزدیکی همین کاخ قرار دارند.

برای بازدید از کاخ پیتی، افرادی که کمتر از 18 سال سن دارند، نیازی به تهیه بلیط ندارند و همچنین کسانی که ناتوان هستند، می‌توانند بدون تهیه بلیط از این کاخ بازدید کنند.

  • قیمت بلیط کاخ پیتی: 17 یورو

  • ساعت بازدید از کاخ پیتی: از 8:15 صبح تا 6:30 عصر، دوشنبه‌ها تعطیل

موقعیت دقیق کاخ پیتی روی نقشه

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence-Firenza-Palazzo-Pitti.jpg
تصویری از کاخ پیتی فلورانس

کاخ مدیچی ریکاردی (Palazzo Medici-Riccardi)

یکی از اولین کاخ‌های شهر، همین کاخ بوده که در قرن 15 ساخته شده و برای خاندان مدیچی بوده است. این کاخ برای حدود یک قرن در مالکیت همین خاندان می‌ماند و پس از آن توسط خاندان ریکاردی خریداری می‌شود و تغییراتی هم در آن اعمال می‌کنند. در این کاخ شما می‌توانید معماری متعلق به قرن پانزدهم را در بخش طبقه همکف مشاهده کنید؛ جایی که طراحی داخلی آن مربوط به دوره مدیچی است.

  • قیمت بلیط کاخ مدیچی ریکاردی: 8.5 یورو

  • ساعت بازدید از کاخ مدیچی ریکاردی: از 9 صبح تا 6 عصر. چهارشنبه‌ها تعطیل

موقعیت دقیق کاخ مدیچی ریکاردی روی نقشه

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence-Riccardi-Medici.jpg

نمایی از داخل کاخ مدیچی ریکاردی

کاخ وکیو (Palazzo Vecchio)

کاخ وکیو، برای سال‌ها محل استقرار دولت بوده و درحال‌حاضر هم شورای شهر فلورانس در آن مستقر است. با همه این‌ها، این کاخ را بیشتر به موزه آن می‌شناسند؛ جایی که با نقاشی‌های دیواری و سقف‌های مزین دکور شده است. این کاخ جلوه‌هایی از تاریخ، هنر و قدرت را به شما نشان می‌دهد.

یکی از معروف‌ترین قسمت‌های این کاخ، تالار پانصد است که دلیل شهرتش هم ابعاد و بزرگی آن است. فراموش نکنید که حتماً از برج ساعت در کاخ وکیو بازدید کنید، چراکه نمایی از شهر فلورانس زیر پای شما خواهد بود. اگر با تورهای این کاخ همراه شوید، می‌توانید از راه‌های مخفی و اطلاعات جزئی‌تر آن باخبر شوید. بهتر است بدانید که بازدید از این موزه برای افراد کمتر از 18 سال و اعضای ایکوم رایگان است.

  • قیمت بلیط کاخ وکیو: شروع از 12.5 یورو

  • ساعت بازدید از کاخ وکیو: از 9 صبح تا 7 غروب. پنجشنبه‌ها از 9 صبح تا 2 ظهر

موقعیت دقیق کاخ وکیو روی نقشه

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence-vecchio.jpg
نمایی از کاخ وکیو، یکی از مکان های دیدنی فلورانس

بناهای معروف فلورانس

سرتاسر شهر فلورانس را که بگردید، پر شده از بناها و ساختمان‌هایی که شما را حتی شده برای چند لحظه مجذوب خود می‌کنند. از این بناها که بگذریم، برخی از سازه‌ها در فلورانس هستند که آن‌ها را به‌عنوان نماد این شهر معرفی می‌کنند و تنها به‌عنوان یکی از جاذبه های فلورانس آن‌ها را نمی‌شناسند. پل پونته وکیو یکی از همین دیدنی های فلورانس است که نماد این شهر هم محسوب می‌شود.

پل پونته وکیو (Ponte Vecchio)

پل پونته وکیو یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی فلورانس است که در قرن 13 ساخته شده است. البته این پل به‌مرور زمان تغییراتی هم داشته است. اینجا محل زندگی آهنگران، کشاورزان، قصاب‌ها و اقشار دیگر بوده و فروشگاه‌هایی هم روی آن وجود داشته است. بنابه تصمیم‌هایی که در سال‌های مختلف گرفته شده، آنچه امروز می‌بینید، بیشتر مغازه‌های طلا و جواهر است.

پل پونته وکیو که از شناخته‌شده‌ترین جاذبه های گردشگری فلورانس محسوب می‌شود. این پل، مرکز شهر فلورانس را به دیگر نقاط آن متصل می‌کند. این نکته را هم باید اضافه کنیم که پل پونته وکیو، نمونه‌ای از معماری قرون وسطی است که روی رودخانه آرنو احداث شده است. نمونه‌های بیشتر از این‌گونه پل‌ها را می‌توانید با تور ونیز و در قسمت‌های مختلف این شهر ببینید.

موقعیت دقیق پل پونته وکیو روی نقشه

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence-Ponte-Vecchio.jpg
نمایی از پل پونته وکیو، از جاذبه های فلورانس

چشمه خوک (Fontana del Porcellino)

فواره خوک یا چشمه گراز برنزی، یک تندیس از جنس برنز است و بیشتر برای شانس و خوش‌یمنی آن است که مردم از این مجسمه استقبال می‌کنند. طبق روایت‌های مختلف، این فواره یا چشمه را براساس یک افسانه ساخته‌اند. نزدیکی این چشمه به جاهای دیدنی فلورانس، باعث شده تا گردشگران زیادی مسیر خودشان را طوری تنظیم کنند که از کنار این چشمه عبور کنند و آن را لمس کنند یا بوسه‌ای بر آن بزنند.

مانند فواره تروی که از زیباترین جاهای دیدنی رم است، خیلی‌ها اعتقاد دارند که با لمس این خوک و انداختن سکه در این چشمه، در آینده به فلورانس بازمی‌گردند. در کنار این چشمه، یک فروشگاه چرم هست که می‌توانید از آن سوغاتی یا محصولات چرمی بخرید.

موقعیت دقیق چشمه خوک روی نقشه

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence-Fontana-del-Porcellino.jpg
چشمه یا فواره خوک

موزه‌های فلورانس

موزه‌های فلورانس، بسیار غنی هستند و شما می‌توانید سرگذشت ایتالیا و شهر فلورانس را در آثار این موزه‌ها دنبال کنید. علاوه‌بر آثار، بناهای خود این موزه‌ها هم بسیار دیدنی هستند و مخاطبان خاص خود را دارند. با جذابیتی که این موزه‌ها دارند، چه از موزه خوشتان بیاید و چه علاقه‌ای به آن نداشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم سری به آن‌ها بزنید.

موزه گالری اوفیتزی (Galleria Degli Uffizi)

یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی فلورانس که حتی گاهی بیشترین آمار فروش بلیط را به خودش اختصاص می‌دهد، موزه گالری افیتزی است. ساخت بنای اینجا مربوط به قرن 16 است و به‌عنوان دفاتر کاری خاندان سلطنتی مدیچی از آن‌ها استفاده می‌شده است. در نهایت در قرن 19 این بنا برای موزه به کار گرفته شد.

این موزه، محل نگهداری بسیاری از آثار هنری دوره رنسانس است و برخی از هنرمندان این آثار، افراد مشهوری مثل میکل آنژ و داوینچی هستند. در این موزه می‌توانید سیر تاریخی هنر را هم ببینید. فراموش نکنید که برای تهیه بلیط این موزه، معمولاً باید مدت زیادی را در صف بمانید. به همین دلیل بهتر است برای تهیه بلیط در اسرع وقت اقدام کنید و اگر دوست نداشتید که به‌هیچ‌عنوان در صف منتظر بمانید، می‌توانید با تور به آنجا بروید که البته باید مبلغ زیادی بپردازید.

افرادی که کمتر از 18 سال سن دارند، می‌توانند رایگان از این موزه بازدید کنند، منتها باید یک کارت شناسایی ارائه کنند. همچنین اعضای ایکوم و افرادی که ناتوان هستند، می‌توانند بدون پرداخت بلیط از این موزه استفاده کنند.

  • قیمت بلیط موزه گالری اوفیتزی: 26 یورو

  • ساعت بازدید از موزه گالری اوفیتزی: از 8:15 صبح تا 6:30 عصر. دوشنبه‌ها تعطیل

موقعیت دقیق موزه گالری اوفیتزی روی نقشه

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence-Galleria-Degli-Uffizi.jpg
نمایی از موزه گالری افیتزی، از جاهای دیدنی فلورانس

موزه گالری آکادمی فلورانس (Galleria dell’Accademia)

موزه گالری آکادمی فلورانس، اولین مدرسه طراحی بوده است و در آن می‌توان آثاری از دانشجویان این مدرسه را هم دید. این موزه بیشتر به‌دلیل آثار و مجسمه‌های میکل آنژ معروف است که گل سرسبد آن‌ها، مجسمه داوود است. علاوه‌بر این، شما در موزه آکادمی می‌توانید کلکسیونی از نقاشی‌های مربوط به قرن 15 و 16 را مشاهده کنید. آثار هنرمندان فلورانسی و چاپ‌های مذهبی، برخی از قسمت‌های دیگر این موزه را کامل کرده‌اند.

  • قیمت بلیط موزه گالری آکادمی فلورانس: 13 یورو

  • ساعت بازدید موزه گالری آکادمی فلورانس: از 8:15 صبح تا 6:20 عصر. دوشنبه‌ها تعطیل

موقعیت دقیق موزه گالری آکادمی فلورانس

lastsecond.ir-attractions-of-florence-Galleria dell
نمایی از موزه گالری آکادمی و تندیس داوود

موزه دلوپرا دل دوئومو (Museo dell’opera del Duomo)

در این موزه که از جاذبه های فلورانس برشمرده می‌شود، بیش از 750 اثر هنری به نمایش گذاشته شده که حدود 720 سال از تاریخ را پوشش می‌دهند. برخی از آثار این موزه از قسمت‌های مختلف شهر آورده شده‌اند. برای مثال تعدادی از آثار را برای محافظت بهتر، از کلیسای جامع فلورانس به این موزه منتقل کرده‌اند.

توجه کنید که این موزه در اولین سه‌شنبه هر ماه تعطیل است. برای تهیه بلیط هم افراد کمتر از 7 سال، نباید هزینه‌ای بپردازند و می‌توانند رایگان از موزه بازدید کنند.

  • قیمت بلیط موزه دلوپرا دل دوئومو: 30 یورو

  • ساعت بازدید از موزه دلوپرا دل دوئومو: از 8.5 صبح تا 7 غروب

موقعیت دقیق موزه دلوپرا دوئومو روی نقشه

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence-Museo-dell’opera-del-Duomo.jpg
نمای داخلی از موزه دلوپرا دوئومو، از دیدنی های فلورانس

موزه ملی بارگلو (Museo Nazionale del Bargello)

ساختمان این موزه مربوط به قرن سیزدهم است و در آن 4 اثر مهم میکل آنژ قرار دارد که به‌تنهایی موزه بارگلو را به یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی فلورانس تبدیل کرده است. وجود آثار هنرمندان دیگری مثل دوناتلو و سایر بزرگان هنر در این موزه، باعث شده تا بارگلو را جزو اولین موزه‌های ملی ایتالیا بدانند. در اینجا می‌توانید مجسمه‌های مربوط به عصر رنسانس را هم ببینید. ساختمان موزه در ابتدا برای شهرداری بوده و حتی مدتی بعد به زندان تبدیل شده است؛ اما در قرن 19 آن را بازگشایی می‌کنند و به‌عنوان موزه میزبان گردشگران می‌شود.

  • قیمت بلیط موزه ملی بارگلو: 11 یورو

  • ساعت بازدید از موزه ملی بارگلو:

    • از 9 آوریل تا 30 سپتامبر: از ساعت 8:15 صبح تا 6:50 غروب. چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها از 8:15 صبح تا 1:50 ظهر. سه‌شنبه‌ها تعطیل

    • از یکم تا سی‌ام اکتبر: از ساعت 8:15 صبح تا 1:50 ظهر. شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از 8:15 صبح تا 6:50 غروب. سه‌شنبه‌ها تعطیل

    • از اول نوامبر: از ساعت 8:15 صبح تا 1:50 ظهر. شنبه‌ها از 8:15 صبح تا 6:50 غروب. سه‌شنبه‌ها، دومین و چهارمین یکشنبه هر ماه و 25 دسامبر تعطیل

موقعیت دقیق موزه ملی بارگلو

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence-Museo-Nazionale-del-Bargello.jpg
نمایی از موزه ملی بارگلو، یکی از مکان های دیدنی فلورانس

موزه کلیسای سن مارکو (Museo Basilica di San Marco)

این موزه در ابتدا یک صومعه بوده و بعدها در قرن 19 درهای آن را به روی عموم باز می‌کنند. درحال‌حاضر می‌توانید بزرگ‌ترین مجموعه هنرهای مقدس فلورانس را در این موزه ببینید. آثار این موزه شامل نقاشی‌های دیواری، مجسمه و سایر تزیینات است.

  • قیمت بلیط موزه کلیسای سن مارکو: 16.75 یورو. برای کودکان 7.75 یورو

  • ساعت بازدید از موزه کلیسای سن مارکو: از 8:15 صبح تا 1:50 ظهر. یکشنبه و دوشنبه تعطیل

موقعیت دقیق موزه کلیسای سن مارکو

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence-Museo-Basilica-di-San-Marco.jpg
نمای بیرونی موزه کلیسای سن مارکو، از جاذبه های گردشگری فلورانس

کلیساها و عبادتگاه‌های فلورانس

شهر فلورانس، کلیساهای بسیاری دارد و سومین کلیسای بزرگ جهان، یعنی سانتا ماریا دل فیوره در همین شهر واقع شده است. در کلیساها و عبادتگاه‌های فلورانس، می‌توانید اصالت طراحی و معماری و بینش هنرمندانه سازندگان ایتالیایی را ببینید.

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره (Duomo-Cattedrale di Santa Maria del Fiore)

کلیسای جامع سانتا ماریا، یکی از نمادهای شهر فلورانس است و در بسیاری از تصاویر این شهر، می‌توانیم نمایی از این کلیسا را ببینید که یکی از جاهای دیدنی فلورانس است و بدون بازدید از آن انگار به این شهر سفر نکرده‌اید. بنای کلیسا مربوط به قرن 15 است و در آن زمان بزرگ‌ترین کلیسا در دنیا بوده است.

در این کلیسا می‌توانید معماری و هنر خیره‌کننده هنرمندان بزرگی مثل دوناتلی، گیبرتی و میکل آنژ را ببینید. هنری که حتماً شما را برای مدتی محو زیبایی می‌کند. اگر به این کلیسا رفتید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از پله‌های بلندترین گنبد آن هم بالا بروید و نمای شهر فلورانس را از بلندترین بنای آن ببینید. البته برای این کار باید بلیط مخصوص تهیه کنید.

  • قیمت بلیط کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره: شروع از 15 یورو

  • ساعت بازدید از کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره: از 10:15 صبح تا 3:45 بعدازظهر

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره روی نقشه

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence-Duomo-Cattedrale-.di-Santa-Maria-del-Fiore.jpg
نمایی از کلیسای سانتا ماریا در شب

کلیسای سانتا کروچه (Basilica of Santa Croce)

جاذبه های فلورانس تمام نمی‌شوند! کلیسای سانتا کروچه، از دیگر کلیساهایی است که جزو جاذبه های گردشگری فلورانس قرار می‌گیرد و گردشگران زیادی را به سمت خودش می‌کشد. شاید اگر به نمای خارجی آن دقت کنید، شباهت‌های کمی را هم با کلیسای سانتا ماریا پیدا کنید، اما این کلیسا به این دلیل خاص است که آرامگاه افراد مشهور متعددی است. میکل آنژ و معمار بزرگ، وازاری در همین کلیسا مدفون هستند. گفتنی است که در این کلیسا یک بنای یادبود هم برای دانته قرار دارد.

  • قیمت بلیط کلیسای سانتا کروچه: شروع از 8 یورو

  • ساعت بازدید از کلیسای سانتا کروچه: از 9:30 صبح تا 5:30 عصر. یکشنبه‌ها از 12:30 ظهر تا 5:45 عصر

موقعیت دقیق کلیسای سانتا کروچه روی نقشه

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence-Basilica-of-Santa-Croce.jpg
نمای بیرونی کلیسای سانتا کروچه، از جاهای دیدنی فلورانس

کلیسای سن مینیاتو آل مونته (Basilica San Miniato al monte)

سن مینیاتو آل مونته بین قرن‌های یازدهم و سیزدهم ساخته و تکمیل شده است. این کلیسا، نمونه خوبی از معماری توسکانی رومی است و در قسمت‌های مختلفی از آن می‌توانید سبک بیزانسی را هم مشاهده کنید. نمایی با ترکیب مرمر سبز و سفید و سقف‌هایی چوبی و رنگ‌شده، قسمت‌هایی از این کلیسا هستند. کلیسای سن مینیاتو آل مونته، کمی از مرکز شهر فاصله دارد و روی یک تپه قرار دارد؛ اما زمانی که به این کلیسا برسید، منظره زیبای شهر شما را جادو می‌کند.

  • ساعت بازدید از کلیسای سن مینیاتو آل مونته: از 9:30 صبح تا 1 ظهر و از 3 ظهر تا 7 غروب. یکشنبه‌ها از 8:15 صبح تا 1 ظهر و 3 ظهر تا 7 غروب

موقعیت دقیق کلیسای سن مینیاتو آل مونته روی نقشه

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence-Basilica.jpg
نمای بیرونی کلیسای سن مینیاتو آل مونته

عبادتگاه مدیچی (Cappelle Medicee)

نام خاندان مدیچی در میان کلیساها و عبادتگاه‌ها هم دیده می‌شود. عبادتگاه مدیچی، شامل چند بخش است و آرامگاه‌های مختلفی هم می‌توانید در آن ببینید که برخی از آن‌ها مربوط به مدیچی‌ها و برخی دیگر متعلق به دوک‌های اعظم است.

از زاویه دیگر که به این عبادتگاه نگاه کنید و تزییناتش را بررسی کنید، احتمالاً برای چند دقیقه خیره به زیبایی آن باقی می‌مانید. استفاده از سنگ‌های مرمر، طلا و جواهرات، این عبادتگاه را بسیار چشم‌نواز کرده است.

  • قیمت بلیط عبادتگاه مدیچی: شروع از 19.5 یورو

  • ساعت بازدید از عبادتگاه مدیچی: از 8:15 صبح تا 6:50 غروب. سه‌شنبه‌ها تعطیل

موقعیت دقیق عبادتگاه مدیچی روی نقشه

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence_cappelle-medicee.jpg
نمایی زیبا از عبادتگاه مدیچی، یکی از دیدنی های فلورانس

محوطه‌های تاریخی فلورانس

اگر می‌خواهید کمی از هیاهوی شهر و شلوغی‌های آن دور شوید، بهترین کار این است که به باغ‌های فلورانس بروید. در این بخش، دو تا از باغ‌های این شهر را که جنبه تاریخی دارند و شما را از هیاهوی شهر دور می‌کنند، معرفی می‌کنیم. در این باغ‌ها می‌توانید از مناظر شهر و دیدن مجسمه‌های گران‌بها لذت ببرید و مدتی را در آرامش بگذرانید.

باغ‌های بوبولی (Boboli Gardens)

باغ‌های بوبولی جزو جذاب‌ترین دیدنی های فلورانس هستند. نکته جالب درباره باغ‌های بوبولی این است که پس از طراحی و اجرای آن‌ها، بسیاری دیگر از باغ‌ها مانند باغ ورسای از باغ‌های بوبولی الهام گرفتند. موقعیت قرارگیری این باغ‌ها پشت قصر پیتی است و درختان، چشمه‌ها و مجسمه‌های گوناگون را در بر می‌گیرد.

  • قیمت بلیط باغ‌های بوبولی: 11 یورو

  • ساعت بازدید از باغ‌های بوبولی: ساعت بازگشایی از 8:15 صبح و ساعت تعطیلی در 2 ماه اول و 2 ماه آخر سال 4:30 بعدازظهر، در ماه مارس و اکتبر 5:30 عصر، در ماه آوریل و می 6:30 عصر و در ژوئن، جولای و آگوست ساعت 7:10 غروب

موقعیت دقیق باغ‌های بوبولی روی نقشه

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence-Boboli-Gardens.jpg
نمایی زیبا از باغ‌های بوبولی، از جاذبه های فلورانس

باغ و موزه باردینی (Bardini Gardens and Museum)

اگر پیش از سفر، جاهای دیدنی فلورانس را بررسی کرده باشید، احتمالاً نام باغ و موزه باردینی را هم شنیده‌اید. خیلی از گردشگران از وجود این مکان مطلع نیستند. همین امر هم دلیلی است که موزه و باغ باردینی نسبتاً خلوت‌تر باشد.

اینجا در اواخر قرن 19 توسط هنرمند و کلکسیونر باردینی ساخته شد. او با استفاده از در و پنجره‌ها، سنگ‌های حکاکی‌شده و ستون‌های برجای‌مانده از بناهای تخریب‌شده مربوط به قرون‌وسطا، موزه و باغ را همراه با مقاوم‌سازی مصالح احداث کرد. بهترین زمان بازدید از این باغ و موزه، ماه آوریل است؛ زمانی که درختان شکوفه می‌دهند و عطر آن‌ها در فضا پر شده است. افرادی که کمتر از 18 سال سن دارند، می‌توانند به‌صورت رایگان از این مجموعه بازدید کنند.

  • قیمت بلیط باغ و موزه باردینی: 11 یورو

  • ساعت بازدید از باغ و موزه باردینی: از 10 صبح تا 7 غروب

موقعیت دقیق باغ‌های باردینی روی نقشه

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence-bardini-Gardens.jpg
نمایی از شهر فلورانس در باغ‌های باردینی

فضاهای شهری فلورانس

هیچ چیزی نمی‌تواند به‌اندازه قدم زدن در فضاهای شهری شما را با فرهنگ و نوع رفتار مردم مقصد آشنا کند. فلورانس، با قسمت‌های تاریخی مختلفی که در شهر دارد، فرصت خوبی را برای شما فراهم کرده تا بتوانید با گذراندن وقت در گوشه‌وکنار این شهر، کمی بیشتر با جذابیت‌های آن آشنا شوید. البته یکی از خاصیت‌های تور اروپا همین است که می‌توانید با پرسه‌زدن در فضاهای شهری، از زمانتان استفاده کنید و لذت ببرید.

میدان میکل آنژ (Piazzale Michelangelo)

میدان میکل آنژ به سبک نئوکلاسیک در قرن 19 ساخته شد. اینجا جایی است که گردشگران می‌توانند دیدی پانورامیک از جاهای دیدنی فلورانس داشته باشند و علاوه‌بر آن، ماکتی از مجسمه‌های میکل آنژ را هم ببینند. برای رسیدن به این میدان باید از یک تپه بالا بروید که یا می‌توانید با تاکسی این مسیر را طی کنید یا پیاده از آن عبور کنید. با راهنمای سفر به فلورانس می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی بابت رفت‌وآمد در این شهر، مناسب‌ترین زمان سفر به آن و همچنین جزئیاتی دیگر از فلورانس به دست آورید.

در میدان میکل آنژ می‌توانید منظره زیبایی از غروب خورشید را هم ببینید. یک فضای سرپوشیده در اینجا وجود دارد که در ابتدا قرار بوده یک گالری باشد و اکنون به‌عنوان یک رستوران از آن استفاده می‌کنند. قیمت‌های آن، رستوران را در رده قیمتی گران قرار می‌دهد. اگر دوست دارید که در این‌گونه رستوران‌ها وعده‌ای را صرف کنید یا در حالت کلی عادت دارید که در هنگام سفر زیاد پول خرج کنید، پیشنهاد می‌کنیم که تور اقساطی بگیرید. به این شکل نیازی نیست تا همه مبلغ تور را در مرحله اول بپردازید؛ بخشی از آن را پرداخت می‌کنید و مابقی را به‌صورت قسطی می‌دهید.

موقعیت دقیق میدان میکل آنژ روی نقشه

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence_Piazzale-Michelangelo.jpg
فلورانس و میدان میکل آنژ

میدان دلا سینیوریا (Piazza della Signoria)

یکی از پراهمیت‌ترین میدان‌های فلورانس، میدان دلا سینیوریا است. جایی که از قرن چهاردهم و حتی قبل‌تر، به‌عنوان قلب سیاسی شهر شناخته می‌شده است. این میدان محل قرارگیری بناهای مهمی در شهر است که از آن‌ها می‌توانیم گالری افیتزی و کاخ وکیو را مثال بزنیم.

در این میدان، یک فضای سرپوشیده هم وجود دارد که به‌نوعی یک گالری محسوب می‌شود و پر است از مجسمه‌های مختلف. حتی یک نمونه کپی از مجسمه حضرت داوود میکل آنژ هم در این میدان هست. جدا از همه مواردی که گفتیم، شما می‌توانید چشمه نپتون را هم در میدان دلا سینیوریا مشاهده کنید.

موقعیت دقیق میدان دلا سینیوریا روی نقشه

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence-Piazza-della-Signoria.jpg
بخش‌هایی از میدان دلا سینیوریا

مرکز خرید فلورانس (Mercato Centrale)

مرکز خرید فلورانس برای آن دسته از افرادی که عاشق غذا و خوراکی هستند، بهشت محسوب می‌شود. در این بازار می‌توانید انواع‌واقسام مواد غذایی و خوراکی تازه را خریداری کنید. انواع محصولات کشاورزی، گوشت، ماهی، پنیر، عسل، روغن، سبزی و بسیاری خوراکی دیگر، ازجمله کالاهایی هستند که در این مرکز خرید دیده می‌شوند. البته شما می‌توانید لباس و سوغاتی هم در این مرکز خرید پیدا کنید.

اگر هم صرفاً می‌خواهید یک وعده غذا بخورید یا یک نوشیدنی میل کنید، می‌توانید به سالن غذاخوری این مرکز خرید بروید و دلی از عزا درآورید. پیشنهاد می‌کنیم که پیش از رفتن به این مرکز، از قیمت غذا در ایتالیا مطلع شوید. این مرکز یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های فلورانس است.

  • ساعت کاری مرکز خرید فلورانس: از 9 صبح تا 12 شب

موقعیت دقیق مرکز خرید فلورانس روی نقشه

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence-Mercato-Centrale.jpg
نمای بیرونی مرکز خرید فلورانس

میدان سانتو اسپریتو (Piazza Santa Spirito)

در این میدان می‌توانید فروشگاه‌های مختلفی را ببینید و از آن‌ها خرید کنید. جدای از این، میدان سانتو اسپریتو یکی از نقاط شهر است که در آن کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری وجود دارد. می‌توانید یک میز را در فضای بیرونی کافه یا رستوران انتخاب کنید و قهوه بنوشید یا غذایتان را در فضای دل‌پذیر این میدان میل کنید. در اینجا یک کلیسا هم هست که از نظر طراحی، یکی از خاص‌ترین کلیساهای دوره رنسانس به حساب می‌آید و در آن پر شده از مجسمه، نقاشی و تزیینات دیگر.

موقعیت دقیق میدان سانتو اسپریتو روی نقشه

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence-santo-spirito.jpg
نمایی از میدان سانتو اسپریتو، یکی از جاهای دیدنی فلورانس

سفر با تور به ایتالیا

خیلی از گردشگران، ایتالیا را برای این انتخاب می‌کنند که بتوانند شاهکارهای هنر و معماری را در شهرهای این کشور مشاهده کنند. لست‌سکند با ارائه فهرستی متنوع از تور ایتالیا، این فرصت را برای گردشگران فراهم کرده تا هرکس با هر سلیقه و معیاری که دارد، امکان سفر به شهرهای این کشور را داشته باشد.

در سایت لست‌سکند شما می‌توانید تعداد زیادی از تورهای ایتالیا و شهرهای آن را مشاهده کنید و با استفاده از فیلترهایی که در اختیار دارید، تور مد نظر خودتان را انتخاب کنید. می‌توانید با فیلترهای کنار صفحه، مدت‌زمان تور، قیمت، ایرلاین و حتی مقاصدی را که می‌خواهید، جدا کنید و مناسب‌ترین پیشنهاد را ببینید.

اگر هدفتان صرفاً یک شهر خاص است، می‌توانید از بالای صفحه تور ایتالیا، تور شهرها را بررسی و انتخاب کنید. برای مثال اگر می‌خواهید به میلان بروید، می‌توانید تور میلان را انتخاب کنید. با همه این‌ها، اگر تور مناسبتان را پیدا نکردید، می‌توانید از سرویس سفرساز لست‌سکند بهره ببرید و مشخصاتی را که می‌خواهید، با ما به اشتراک بگذارید تا بهترین گزینه را به شما معرفی کنیم.

lastsecond.ir-best-tourist-attractions-of-florence-tour.jpg
سفر با تور به ایتالیا

سخن آخر

در این مطلب، سعی کردیم بهترین جاهای دیدنی فلورانس را برای شما گلچین و معرفی کنیم. این دسته‌بندی، ترکیبی از جاذبه های فلورانس را شامل می‌شد که بین گردشگران محبوب‌تر بودند. بعضی از آن‌ها هم خیلی شناخته‌شده نبودند، اما بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. شما کدام‌یک از مکان های دیدنی فلورانس را پیشنهاد می‌دهید که ما به آن اشاره‌ای نکرده‌ایم؟

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!