برگزاری جشنواره سفره ایرانی در اصفهان

4.8
از 4 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
07 آذر 1395 12:02
0

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور پنج استان در شهر اصفهان برگزار می شود.

علی رفیعی گفت: این جشنواره با حضور ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های تهران، البرز، قم، مرکزی و اصفهان در مجموعه تاریخی چهل ستون از 11تا 13 آذرماه (سه روز) برگزار می شود.

وی گفت: این جشنواره به میزبانی اصفهان و مشارکت این اداره کل با محوریت بهترین های غذای سرآشپز، دسر، سس، قهوه، بریان، نوشیدنی و دمنوش، سایت اینترنتی در حوزه غذا، طراحی آشپزخانه، آموزشگاه صنایع غذائی و غذای خانگی در بخش مسابقه مردمی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در قالب برنامه ملی برگزار می شود گفت: براساس برنامه زمان بندی شده برترین های این جشنواره منطقه ای به جشنواره ملی غذاهای سنتی و ایرانی معرفی خواهند شد.

رفیعی با بیان اینکه این جشنوراه در دو بخش مسابقه و غذایی مردمی مورد داوری قرار خواهد گرفت گفت: در قالب معرفی دستاوردهای طبخ غذایی، هتل ها، سفره خانه و مهمان پذیرها نیز در مسابقه شرکت دارند که از استان تهران 2هتل برتر به این جشنواره معرفی شدند.

به گفته رفیعی قرار گرفتن غذاهای سنتی و محلی در منوی هتل ها، سفره خانه ها و میهمان پذیرها در تعیین رتبه بندی رستوران ها از این پس موثر خواهد بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ادامه داد: در بخش مردمی نیز شرکت کنندگان حاضر در جشنواره غذاهای سنتی و بومی همراه با صنایع دستی منطقه خود را به قضاوت داوران می گذارند.

وی هدف از اجرای این جشنواره را توسعه گردشگری دراین استان ها اعلام کرد، گفت: برندسازی غذاهای سنتی ایرانی، احیای غذاهای بومی و سنتی مناطق مختلف کشور و تبدیل آنها به یکی از جاذبه های محلی، از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران یادآور شد: همچنین در این برنامه فرهنگی سازمان های مردم نهاد در حوزه های منتخب گردشگری نیز مشارکت و حضور چشم گیری خواهند داشت.

منبع:ایرنا

وب سایت "لست سکند" نیز با حضور در جشنواره سفره ایرانی، مشتاق دیدار شما همراهان همیشگی است.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.