حمل و نقل عمومی در آلمان رایگان می شود

4
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
حمل و نقل عمومی در آلمان رایگان می شود
03 فروردین 1397 10:00
0

حمل و نقل عمومی در آلمان رایگان می شود

آلمان اعلام کرده است که در سال آینده به صورت آزمایشی در پنج شهر بزرگ آن، حمل و نقل عمومی رایگان می شود. این پیشنهاد به علت شکست برنامه های کاهش آلودگی در آلمان ارائه شده است. بن، اسن، هرنبرگ، روتلینگن و مانهایم پنج شهری هستند که برای این پیشنهاد انتخاب شده اند.

با افزایش فشار اتحادیه اروپا به منظور کاهش سطح آلودگی هوا، دولت آلمان طرح پیشنهادی را به کمیسیون محیط زیست اتحادیه اروپا اعلام کرد. این طرح توسط وزیر محیط زیست آلمان؛ باربارا هندریککس، وزیر کشاورزی؛ کریستین اشمیت و رییس دفتر ریاست جمهوری؛ پیتر آلتایمر برای پنج شهر بزرگ آلمان از جمله هرنبرگ (یکی از آلوده ترین شهرهای آلمان) پیشنهاد شده است. این طرح همچنین برای شهرهای کمتر آلوده پیشنهادی می کند که به جای استفاده از وسایل نقلیه بزرگ تر و آلاینده تر، از تاکسی های الکترونیک یا اتومبیل های الکترونیکی استفاده شود.

حمل و نقل عمومی در آلمان رایگان می شود

 

این برنامه به نظر بسیار سخت است  اما اجرا آن بسیار ضروری است. زیرا مهلتی که اتحادیه اروپا تا پایان 30 ژانویه برای کاهش دی اکسید کربن اعلام کرده بود به پایان رسیده است. کارمنو ولا (رئیس کمیسیون محیط زیست اتحادیه اروپا) به تمامی کشورها فرصت دیگری داده است، تا اقدامات کاهش آلودگی خود را به کمیسیون ارایه دهند.

 

سفر بدون تهیه بلیت

حمل و نقل عمومی در آلمان رایگان می شود

 

این پیشنهاد بسیار جدی است اما هنوز وارد مرحله ی برنامه ریزی نشده است زیرا برنامه ریزی برای سفرکردن بدون بلیت بسیار کار سخت و مشکلی است. قبل از اینکه حمل و نقل عمومی رایگان اعلام شود باید یک سری سوالات بزرگ پاسخ داده شود.

یکی از بزرگترین مسائل شهرها افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی است. با افزایش اتوبوس ها شهری و تراموا می توان انگیزه ی برای استفاده مسافران از حمل و نقل عمومی ایجاد کرد. همچنین این اتوبوس ها و تراموا ها باید سازگار با محیط زیست باشند. شهردار شهر بن؛ آشوک سردهاران به آژانس خبری DPA گفت: «من هیچ تولید کننده ی را نمی شناسم که قادر باشد، با توجه به افزایش تقاضا بعد از رایگان کردن حمل و نقل عمومی، این تعداد اتوبوس الکترونیکی را به ما تحویل دهد»

حمل و نقل عمومی در آلمان رایگان می شود

 

انجمن شرکت های حمل و نقل عمومی آلمان (VDV) به DPA گفت که آنها به طرح دولت به ویژه در زمینه هزینه های این طرح انتقاد دارند. طبق گفته ی VDV تقریبا نیمی از پولی که به انجمن شرکت های حمل و نقل عمومی آلمان وارد می شود از طریق فروش بلیت می باشد که هر سال حدودا 12 میلیارد یورو می باشد. با وجود این انتقادات غول های صنعت خودرو BMW، مرسدس بنز و فولکس واگن توافق کرده اند که تا 250 میلیون دلار را برای ارتقاء حمل و نقل محلی کمک کنند.

 

اجتناب از ممنوعیت های رانندگی

حمل و نقل عمومی در آلمان رایگان می شود

برنامه دولت آلمان برای آزمایش حمل و نقل عمومی رایگان یکی از آخرین تلاش های برلین برای کسب استانداردهای زیست محیطی و حمایت از تولیدکنندگان خودرو های آلمانی می باشد. 22 فوریه دیوان اداری فدرال در لایپزیک در مورد ممنوعیت رانندگی اتومبیل های دیزلی قانونی است یا خیر، تصمیم خواهد گرفت. اگر دادگاه اعلام کند که این امر غیرقانونی است، به آلوده تر شدن کشور آلمان کمک کرده است. اما اگر دادگاه رای مثبت بدهد و ممنوعیت قانونی باشد؛ ضربه ی سختی به صنعت خودروسازی آلمان وارد خواهد شد. طرح حمل و نقل رایگان می تواند به عنوان یک راه حل میانی برای آلمان به منظور حرکت به سمت استانداردهای زیست محیطی هوا باشد.

 

 

 

 

منبع:

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.