هتل های گیاهخواران، جایی که حیوانات در آن در امان هستند!

3
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
دست این هتل به خون هیچ موجودی آلوده نشده است! +تصاویر
11 بهمن 1398 12:00
0

حیوانات حق ورود به سائورسا 1875 در اسکاتلند را ندارند، اما نه به دلایل سنتی. بوتیک های این هتل برای محافظت از جانداران حق فروش کالاهای تهیه‌ شده از پوست جانوران مانند مبلمان یا لباس را ندارد. این هتل اولین هتل کاملاً گیاهی است. گیاه‌خواری حالا در اقصی نقاط جهان باب شده است و هیچ نشانی از کند شدن روند آن به چشم نمی‌خورد.

بر اساس تحقیقات، گیاه‌خواری از سال 2014-2017 رشد عظیم 600 درصد داشته، به گونه ای‌که هم‌اکنون گیاه خواران 6 درصد کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. در بریتانیا به گزارش انجمن گیاه خواران که یک خیریه ثبت‌ شده و قدیمی‌ترین انجمن گیاه‌خواری جهان است، از سال 2014-2018 میزان گیاه خواران این انجمن 4 برابر شده که 42 درصد این رشد تنها در سال گذشته اتفاق افتاده است.

گشتی در میان هتل‌های گیاهخواری

رستوران‌ها و خرده‌فروشان از برگرهای گیاهی گرفته یا لباس‌های فاقد پوست و پشم حیوانات حالا خود را وقف خواسته‌های گیاه خواران کرده‌اند، مخصوصاً کسانی که ازنظر اخلاقی تعهد بیشتری نسبت به دیگران حس می‌کنند. حالا هتل‌ها نیز وارد این مجموعه شده‌اند و با تغییر برخی از ویژگی‌ها، ماهیت کلی آن‌ها نیز تغییر کرده است. در هتل سائورسا 1875 همه‌چیز از زمان رسیدن به هتل تا زمان ترک آن گیاهی است.

این هتل قرن نوزدهمی دوره ویکتوریایی دارای 11 اتاق مبله و ملحفه‌ها و روبالشی‌هایی از جنس کتان گیاهی است که هیچ‌گونه عنصر حیوانی مانند ابریشم یا کرک در آن‌ها استفاده‌ نشده است. در مواد تمیزکننده سرویس‌های بهداشتی نیز از مواد گیاهی  و منابع طبیعی استفاده‌ شده است. برق هتل نیز توسط شرکت برقی تهیه می‌شود که انرژی سبز تولید می‌کند.

گشتی در میان هتل‌های گیاهخواری

هزینه مواد گیاهی

برخلاف باور عموم مبلمان گیاهی هزینه بالایی ندارند. مردم برداشت درستی از ایده خرید محصولات گیاهی ندارند، اما خرید این محصولات لزوماً به معنای خرید ارزان‌ترین لوازم هم نیست. اما موادی مانند کتان ارگانیک معمولاً ارزان‌تر از نوع حیوانی آن مانند ابریشم یا چرم است.

منوی غذای هتل سائورسا 1875 نیز 100 درصد طبیعی است. به گفته مدیر هتل: «زمانی که می‌خواستیم همه‌چیز هتل را با منبع گیاهی تهیه کنیم با چالش‌هایی مواجه بودیم. مثلاً مواد گیاهی برای آشپزی را مستقیماً از مزرعه خود یا از مزارع محلی تهیه می‌کردیم.»

سرآشپز این هتل بجای سرو کردن غذاهای گیاهی در بشقاب از میوه‌هایی مانند هندوانه به‌عنوان ظرف و مایونز لیمو و نشاسته استفاده می‌کند. همچنین در سوئیت کاملاً گیاهی هتل هیلتون لندن نیز از جایگزین‌های چرم گیاهی استفاده‌ شده است.

گشتی در میان هتل‌های گیاهخواری

به گفته مدیر هتل، آن‌ها درصدد ایجاد محیطی کاملاً آرام و پر از آرامش هستند که گیاهخواران با اقامت در آنجا احساس هماهنگی کامل با اخلاقیات مخصوص به خود را داشته باشند. مسلماً این هتل مورد توجه گیاه خواران است اما در کنار آن هیئت‌مدیره هتل به دنبال ایجاد فضایی بدون قضاوت برای کلیه افرادی هستند که علاقه‌مند به زندگی اخلاق منش هستند.

حالا هتل‌های زنجیره ای زیادی در حال راه‌اندازی سیستم گیاهی هستند.

ساخت سوئیت

گشتی در میان هتل‌های گیاهخواری

سائورسا 1875 در میان معدود هتل‌هایی قرار دارد که در حال پیشرفت به‌سوی گیاهی شدن هستند.

این سوئیت 495 فوت مربعی شامل یک‌ تخت، صندلی و مبلمان ساخته‌ شده از چرم طبیعی حاصل از گیاهان و برگ‌های آناناس، فرش تهیه‌ شده از کتان ارگانیک و کف ساخته‌ شده از بامبو و سرویس بهداشتی است که در آن‌ها سیستم حرارتی تجدیدپذیر بکار رفته است.منوی سوئیت نیز شامل غذاهای گیاهی مانند استیک گل‌ کلم و لوبیاست.

مهم‌ترین چالش ساخت این سوئیت این بود که میهمانان با اقامت در آن حس کامل گیاهی را تجربه کنند، یعنی از لحظه ورودشان به داخل سوئیت تا لحظه خارج شدن. بدین منظور هتل یک میز کاملاً گیاهی بررسی مدارک در ورودی هتل تعبیه کرده است.

سوئیت ساحلی هتل هیلتون لندن مانند هتل سائورسا 1875 موردتوجه گیاه دوستان و غیر گیاه دوستان است. بازخوردی که آن‌ها از میهمانان خود دریافت کرده‌اند بسیار مثبت بوده و اشخاص سرشناس بسیاری به این سوئیت آمده‌اند. بااینکه این سوئیت مخصوص مسافران گیاهخوار است، اما هرکسی می‌تواند با هر سلیقه و نگرشی از بودن در این سوئیت لذت ببرد.

گشتی در میان هتل‌های گیاهخواری

تمامی غذاهای سوئیت هیلتون گیاهی هستند.

با این‌ وجود این دو هتل هنوز در میان معدود هتل‌هایی قرار دارند که به سمت گیاه دوستی قدم برداشته‌اند. مردم رفته‌ رفته آگاهی بیشتری نسبت به تأثیرات انتخاب‌هایشان بر روی کره زمین و حیوانات کسب می‌کنند، به همین دلیل گیاه دوستی در حال رشد روزافزون است.

امروزه نوآوری‌های زیادی درزمینهٔ مد و غذا صورت گرفته است اما صنعت هتل داری استفاده کمی از این نوآوری‌ها می‌کند. هتل‌هایی مانند هتل هیلتون و سائورسا 1875 به دنبال جذب شرکت‌های بیشتر جهت بسط پروژه‌های گیاهی هستند و حاضر به مشارکت با آن‌ها می‌باشند.

گشتی در میان هتل‌های گیاهخواری

گشتی در میان هتل‌های گیاهخواری

گشتی در میان هتل‌های گیاهخواری

گشتی در میان هتل‌های گیاهخواری

گشتی در میان هتل‌های گیاهخواری

گشتی در میان هتل‌های گیاهخواری

گشتی در میان هتل‌های گیاهخواری

نظر شما در مورد هتل های مخصوص گیاهخواران چیست؟ آیا با احداث چنین هتل های موافقید؟ به نظرتان می‌توان در ایران هم چنین سرمایه‌گذاری کرد؟

 

منبع: CNN

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.