چطور در سفر کودکان را سرگرم کنیم ؟

4.3
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
چطور در سفر کودکان را سرگرم کنیم ؟
15 اسفند 1396 10:00
0

همه می دانند که کودکان عاشق فضاهای بیرونی هستند چون می توانند در آنجا به دویدن پرداخته و دنیای پیرامون خود را کشف کنند. اما اگر مطمئن نیستید که چه فعالیت هایی برای آن ها و کل خانواده مفید است، اصلا نگران نباشید چون ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. با مطالعه ادامه این متن، با چهار فعالیت فوق العاده در فضای باز که همه عاشق آن خواهند شد، آشنا شوید و لذت ببرید!

پیاده روی در جنگل

چطور در سفر کودکان را سرگرم کنیم ؟

پیاده روی و گشت و گذار از بهترین فعالیت های خانوادگی در فضای باز است که به ذهن هرکس می رسد، خصوصا اگر فرزندان شما همیشه به دنبال یک ماجراجویی جدید باشند. در پیاده روی گزینه های بسیار زیادی پیش روی شما قرار دارد و بچه ها هم قطعا عاشق یک پیاده روی طولانی در جنگل نزدیک خانه هستند، چون در آنجا چیزهای ناشناخته زیادی هست که آنها عاشق کشف کردن شان هستند.

شما حتی می توانید برای پیاده روی کودکان انگیزه ایجاد کنید؛ کاری مشابه فعالیت ماهیگیران که با طعمه قرار دادن شی دلخواه، ماهیان را صید می کنند. شما می توانید با پروانه های رنگی یا فرفره انگیزه و علاقه بچه ها را برای قدم زدن و پیاده روی مضاعف کنید. فقط مطمئن شوید که مسیری انتخابی تان مناسب باشد یعنی نه خیلی ساده و نه خیلی دشوار. مسیرهایی که شیب ملایم دارند کاملا جواب می دهند. علاوه بر این، شما باید در کوله پشتی خود آب معدنی و تنقلات سالم داشته باشید. لقمه های انرژی که ترکیبی از شکلات تلخ و تکه های میوه خشک هستند هم انتخاب بدی نیستند و بچه کاملا آنها را دوست دارند! البته اگر در نزدیکی خانه شما جنگل وجود نداشته باشد، می توانید یک پارک طبیعت که مسیرهای پیاده روی شگفت انگیزی دارد را انتخاب کنید.

بازدید از باغ وحش

چطور در سفر کودکان را سرگرم کنیم ؟

بازدید از باغ وحش هم مزایای بسیار زیادی دارد. اول از همه، فرزندان شما با صرف یک روز خارج از منزل، با انواع حیوانات موجود در جهان آشنا خواهند شد. این سفرها به غیر از ماهیت سرگرم کننده‌شان، آموزشی هم هستند، زیرا بچه ها فرصتی برای دیدن و حتی غذا دادن به حیواناتی که هرگز ندیده اند، پیدا می کنند. باغ وحش های شهری وهمچنین آکواریوم های محلی که صدها گونه ماهی مختلف، کوسه، سفره ماهی، عروس دریایی، لاک پشت و دیگر موجودات دریایی را در خود دارند، همیشه یک گزینه خوب هستند. یک مساله عالی در مورد باغ وحش ها این است که آنها اغلب به بچه ها اجازه می دهند تا به حیوانات رسیدگی کرده و به آنها غذا دهند و موهایشان را شانه کنند. البته سفر به باغ وحش می تواند کمی گران باشد، به خصوص اگر تعداد بچه ها زیاد باشد، اما خبر خوب این است که باغ وحش ها اغلب برای بچه های کوچکتر و بازدیدهای گروهی تخفیف های خوبی قائل می شوند. با این حال، اگر هنوز نمی توانید با این مساله کنار بیایید، به سراغ پناه گاه‌های حیوانات و باغ وحش های محلی که کمی ارزانتر هستند بروید. 

دوچرخه سواری

چطور در سفر کودکان را سرگرم کنیم ؟

همه می دانند که دوچرخه سواری هم برای کودکان و هم بزرگسالان یکی از مفیدترین فعالیت ها است، بنابراین حتما حداقل هفته ای یک بار به دوچرخه سواری بپردازید. بله، ما می دانیم که کار شما احتمالا سخت است و زمانی را برای صرف کردن در کنار خانواده برای تان باقی نمی گذارد، اما به ما اعتماد کنید - این حداقل کاری است که می توانید برای فرزندان خود انجام دهید. اول از همه، مهم است که همه شما دوچرخه های قابل اطمینانی برای خود داشته باشید، زیرا این یک پیش شرط ضروری برای این فعالیت است. اگر هنوز دوچرخه ندارید، دیگر وقتش رسیده که به دنبال خرید یک دوچرخه با کیفیت و خوب برای خود باشید. در مرحله بعد، باید کلاه ایمنی تهیه کنید - ایمنی کودکان شما همیشه باید در اولویت باشد! یکسری وسایل و ابزار دیگر هم مثل تلنبه، کیت پنچرگیری، روغن برای زنجیر دوچرخه و دستکش همراه داشته باشید تا اگر در مسیر به تعمیر نیاز داشتید از آنها استفاده کنید. هنگامی که همه این ها را تهیه کردید، کوله پشتی خود را با میان وعده های غذایی سالمی که در بالا گفته شد و آب معدنی پر کنید و بفرمایید – دیگر آماده رفتن هستید!

راه انداختن پیک نیک در پارک

چطور در سفر کودکان را سرگرم کنیم ؟

از سوی دیگر، اگر واقعا حس و حال انجام یک فعالیت فیزیکی سخت را ندارید، حتما از یک پیک نیک در پارک محل خود لذت خواهید برد. واقعا مهم نیست که کجا هستید - مهمترین چیز حضور در کنار بچه هاست و اینکه به همه خوش می گذرد! مهم نیست که مردم چه می گویند. در آوردن غذاهای خانگی از بسته بندی (که معمولا ساندویچ های خوشمزه هستند) و خوردن نوشیدنی مورد علاقه تان با لیوان های پلاستیکی در حالی که روی یک زیرانداز نرم در وسط پارک نزدیک خانه خود نشسته اید، می تواند حال و هوای فوق العاده ای داشته باشد. اگر بچه ها کمی بزرگ شده اند، می توانید بازی های تخته ای با خود به همراه بیاورید و یا با حلقه های کمری برای فرزندان کوچکتر مسابقه برگزار کنید. بدمینتون هم ایده خوبی است و اگر مشتری اش زیاد بود می توانید یک تورنمنت دوستانه برگزار کنید. البته بازی های با توپ مثل فوتبال و بسکتبال هم گزینه های فوق العاده ای هستند که از انتخاب هیچکدام شان پشیمان نخواهید شد.

 

همانطور که می بینید، فعالیت های شگفت انگیز زیادی در فضای باز وجود دارند که بچه ها به طرز شگفت انگیزی از آن ها لذت خواهند برد که پیاده روی، دوچرخه سواری، بازدید از باغ وحش و رفتن به پیک نیک در پارک فقط بعضی از آنها هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که حال خوبی داشته باشید چون وقتی به همه خوش بگذرد همه چیز ممکن می شود.

 

منبع : youramazingplaces

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.