با ۵۰ یورو چند کیلومتر می توانید با اتومبیلتان سفر کنید؟

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
با 50 یورو تا چند کیلومتر می‌شود سفر جاده‌ای داشت؟ ایران در لیست ارزان‌ترین‌ها!
12 آذر 1397 10:00
0

به تازگی موسسه‌ای در انگلستان فهرستی تهیه کرده که در آن کشورها بر اساس قیمت سوخت در آنها رتبه‌بندی شده‌اند. در این لیست که توسط موسسه‌ی ویگو منتشر شده، ایران ارازنترین قیمت سوخت در دنیا را دارد و سوخت در هنگ‌کنگ نیز از تمامی کشورهای دنیا گران‌تر است.

همه می‌دانیم که قیمت سوخت در کشورهای مختلف، متفاوت است و این موضوع به عوامل متعددی بستگی دارد. شرکت بریتانیایی ویگو برای نشان دادن اختلاف قیمت‌ها 50 کشور را مورد بررسی قرار داده است. طی این تحقیقات بررسی شد که در 50 کشور مختلف با 50 یورو یا 56 دلار می‌توان چقدر سوخت خریداری کرد.

برای نشان دادن میزان تفاوت قیمت سوخت در سراسر دنیا، کشورهایی مانند ایران و عربستان نیز در فهرست مورد بررسی ویگو قرار گرفتند زیرا همانطور که می‌دانید کشور ما و عربستان نفت‌خیز هستند و قیمت سوخت در آنها ارزانتر است. همچنین نباید از یاد برد که نوع خودروها هم تاثیر بسزایی در این مطالعه دارند، به همین دلیل موسسه‌ی ویگو یک خودروی واحد یعنی فورد فیستا را برای این آزمایش انتخاب کرد. فورد فیستا یکی از اقتصادی‌ترین خودروها در جهان است و گزینه‌ی خوبی برای این کار به حساب می‌آمد. از سوی دیگر این فورد در اغلب کشورهای دنیا به راحتی قابل خریداری است و در واقع از پرفروش‌ترین اتومبیل‌ها در دنیا به حساب می‌آید.

نتایج مطالعه‌ی انجام شده بسیار جذاب است و در اینجا برخی از آنها را مرور می‌کنیم. با ۵۶ دلار برای خرید بنزین مورد نیاز جهت پر کردن باک خودرو، راننده می‌تواند در ایران ۳,۳۸۶ کیلومتر (۲۱۰۴ مایل) رانندگی کند و قیمت بنزین به ازای هر لیتر تنها 27 سنت خواهد بود. البته باید گفت که دانشمندان قیمت دلار آمریکا را در ایران 3700 تومان در نظر گرفته‌اند که با قیمت واقعی آن متفاوت است اما باز هم به نسبت سایر کشورها، ارزان‌تر است.

بعد از ایران نیجریه قرار گرفته است که با این مقدار هزینه در آن می‌توان ۲۲۲۲.۵۰ کیلومتر رانندگی کرد. رتبه های بعدی نیز از این قرار هستند: مصر با ۲۱۵۵.۱۵ کیلومتر، عربستان سعودی و مالزی هر دو ۱۷۳۴.۶۳ کیلومتر، دانمارک با ۴۹۲.۴۶ کیلومتر، ایتالیا با ۴۸۹.۲۴ کیلومتر، هلند با ۴۷۹.۵۸ کیلومتر، نروژ با ۴۵۸.۶۶ کیلومتر و هنگ کنگ با ۴۴۰.۹۶ کیلومتر. همانطور که اشاره کردیم، این اعداد نشان می‌دهند که از میان کشورهای منتخب ایران ارزان‌ترین بنزین و هنگ کنگ گران‌ترین قیمت بنزین را دارد.

در کشورهای دیگر با ۵۰ یورو چند کیلومتر می توانید رانندگی کنید؟

منبع: motor1

زهرا میرزایی