آلمان امن‌ ترین مقصد گردشگری جهان شناخته شد

0
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
21 آبان 1392 00:00
0

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسه گزارش‌های رقابت سفر و گردگشری ، آلمان امن‌ترین مقصد جهان شناخته شد.

به گزارش که درعین حال یکی از پربازدید کننده‌ترین کشورهای جهان نیز هست از دریای بالتیک تا آلپ به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری جهان است که بیشتر گردشگران آن از کشورهای هلند، سوییس و امریکا وبخش بزرگی از آن نیز از کشورهای منطقه خلیج فارس هستند .

ازمیان کشورهای علامقند به آلمان در منطقه خاورمیانه بیش از همه کشور عربستان سعودی است که دومین کشور محبوب برای عرب‌های سعودی بوده است که 23 درصد رشد نیز داشته است.

علاوه بر سعودی و دیگر کشورهای عرب خلیج فارس ترکیه نیز با 14 درصد رشد سومین رتبه را از نظر تعداد علاقمندان به کار و سفر به المان دارد.

طبق گزارش وزارت خارجه آلمان درسال 2013 تعداد گردشگرانی که از منطقه خلیج فارس حداقل برای یک شب اقامت در آلمان سفر کرده‌اند به بیش از 1.5 میلیون نفر افزایش یافته است.

دولت‌های منطقه خلیج فارس چهارمین بازار اقتصادی بزرگ آلمان محسوب می‌شوند و تعداد گردشگران چینی و سپس ژاپنی نیز از منطقه آسیا بازار گردگشری آلمان را رونق داده‌اند.

درآمد سالانه آلمان از صنعت گردشگری حدود 280 میلیارد یورو است و بیش از 2.9 میلیون نفر نیز در این صنعت به کار اشتغال دارند. آلمان دارای 38 اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

گردشگری آلمان از سال 2000 و بهم پیوستن دو آلمان شرق و غربی بشدت قدرتمند شده است. دیوار برلین که پس از 28 سال فروریخت و آلمان را به دو بخش غربی و شرقی تقسیم می‎کرد، اکنون یکی از مهم‎ترین جاذبه‎های گردشگری المان محسوب می‌شود.

این دیوار اکنون با شهرتی جهانی دارای 1300 متر عرض است و اکنون یکی از مشهورترین گالری‌های هنر در جهان است که بیش از 100 اثر هنری ونقاشی دیواری را از هنرمندان مختلف از سراسر جهان در خود دارد.

این آثار هنری عمدتا بر موضوع صلح و آزادی تمرکز دارند که پس از فروپاشی این دیوار در سال 1989 صورت گرفت. این دیوار اکنون نماد فرهنگی مهمی درتاریخ و هویت فرهنگی آلمان است.

منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.