پل عظیم معروف به دستان خدا در ویتنام

4.6
از 28 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
قدم زدن در میان دستان خدا! +تصاویر
13 مرداد 1397 07:00
2

همواره در سراسر این کره خاکی شاهد ساخت بناها و سازه‌های گوناگونی هستیم که هر یک با هدف و کاربری خاصی بنا می‌شوند. یکی از اهداف مهم کشورها در حال حاضر جذب توریست و کسب درآمد از این طریق است. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به یکی از جالبترین سازه‌هایی که با این مقصود ساخته شده و توانسته در مدت زمان کوتاهی نظر گردشگران را به سوی خود جلب کند.

پلی بسیار زیبا و منحصربه فرد در ویتنام و شهر بندری دانانگ ساخته شد که به دلیل شکل و شمایل خاصش به شهرت رسیده است. پایه‌ی این پل به صورت دو دست ساخته شده که همین موضوع این سازه را شگفت‌انگیز کرده است. این دو دست که هر یک در یکی از سمت‌های پل واقع شده‌اند از جنس سنگ هستند و این حس را به عابران القا می‌کنند که در میان دستان خدا در حال حرکت هستند.

پل زیبای ویتنام از سطح دریا 1402 متر بالاتر است و 1.524 متر نیز طول دارد. 8 قسمت مختلف نیز در آن تعبیه شده تا گردشگران بتوانند از امکاناتش استفاده کرده و گردشی به یادماندنی داشته باشند. عابران خوش شانس این پل در هنگام حرکت از مناظر کوه‌ها و جنگل‌های اطراف لذت می‌برند و  چند ساعتی از زندگی شلوغ شهرها دور می‌شوند.

خوب است بدانید که نام اصلی این پل Cau Vang bridge می‌باشد و در سال 1919 ساخته شد و به بهره‌برداری رسید. در واقع این پل قسمتی از یک مجموعه تفریحی است و مراجعه‌کننده‌ها می‌توانند از امکانات اطراف پل نیز استفاده کنند: امکاناتی چون رولر کوسترها، اقامتگاه‌ها و... . پروژه‌ی تفریحی، گردشگری این ناحیه چیزی در حدود 2 میلیارد دلار هزینه دربرداشته است و در ساخت آن از مهندسان خوش ذوقی استفاده کردند تا توجه گردشگران را به خود جلب کنند. حضور مهندسان و کمپانی‌های مختلف باعث شده تا سازنده‌ی این مجموعه فرد خاصی نباشد اما با این حال بسیاری از امور این منطقه را کمپانی TA Corporation بر عهده داشته است و می‌توان این بنا را به نوعی اثری از این شرکت دانست.

پل عظیم دستان خدا در ویتنام

پل عظیم دستان خدا در ویتنام

پل عظیم دستان خدا در ویتنام

پل عظیم دستان خدا در ویتنام

پل عظیم دستان خدا در ویتنام

پل عظیم دستان خدا در ویتنام

منبع: nationalgeographic.com

زهرا میرزایی