عجیب ترین دردسرهای نقشه گوگل برای کاربرانش!

4.5
از 11 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
رسوایی‌ های عجیب گوگل که کاربرانش را غافلگیر کرده است! +تصاویر
30 آذر 1398 07:00
2

دنیای عجیبی است، با اعتماد کامل بر روی صفحه گوشی تلفن همراه خود نگاه می‌کنیم و مسیری را که برای ما تعیین کرده است، بهترین مسیر ممکن میدانیم و مطمئن هستیم که حتماً به مقصد می‌رسد. حتی بدون آنکه بدانیم عملکرد این سیستم چگونه است، به آن اطمینان کامل داریم. ولی احتمالاً بعد از مطالعه این مقاله هر بار بعد از تعیین مسیر کمی بیشتر فکر و بررسی می‌کنیم! با ما در لست سکند همراه باشید تا عجیب‌ترین دردسرهای مسیریابی گوگل که برای کاربرانش مشکل‌ساز شده است را با شما در میان بگذاریم.

 

  1. راهی که به گِل ختم شد

عجیب ترین دردسرهای نقشه گوگل برای کاربرانش

این احتمالاً یکی از بدترین موارد اعتماد بی‌چون‌وچرا به سیستم نقشه آنلاین است. چندین راننده به‌صورت ناخودآگاه در مسیری انحرافی قرار گرفتند و در گل‌ولای گیر کردند، آن‌ها علاوه بر اینکه زمان زیادی را برای بیرون آمدن از گل از دست دادند، برای مسیریابی بعدی خود مجبور شدند از سیستم‌های سنتی‌تر استفاده کنند.

 

  1. سقوط از پله در نیویورک

عجیب ترین دردسرهای نقشه گوگل برای کاربرانش

نیویورک آن‌قدر بزرگ است که حتی با کمک جی‌پی‌اس (GPS) هم ممکن است گیج‌کننده باشد. معمولاً در این شهر توصیه می‌شود علاوه بر اینکه حواستان به نقشه آنلاینتان است، کمی جلوتر از خود را نیز رصد کنید. شخصی که به این توصیه عمل‌ نکرده بود در زمان رانندگی به‌صورت غافلگیرانه‌ای از پله‌های پارک ریورساید به پایین پرت شد.

 

  1. گردشگرانی که آب را جاده دیدند

عجیب ترین دردسرهای نقشه گوگل برای کاربرانش

هوش مصنوعی همیشه بی‌عیب و نقص عمل نمی‌کند، یک نمونه از آن‌هم اتفاقی است که برای گردشگران ژاپنی در استرالیا رخ داد. آن‌ها زمانی که هنگام شب در حال عبور از یک جاده بودند به‌صورت غافلگیرانه‌ای با سرعت زیاد وارد آب دریاچه شدند.

 

  1. راهی که راه نیست!

عجیب ترین دردسرهای نقشه گوگل برای کاربرانش

معمولاً عرض جاده‌های خاکی در نقشه خیلی قابل‌ تشخیص نیست! بخصوص اگر کمی این جاده‌های خاکی عریض باشند نمی‌توان متوجه شد که برای عبور وسیله نقلیه مناسب هستند یا خیر! مردی انگلیسی زمانی که با کامیون خود قصد داشت وارد مسیری اصلی شود به‌اشتباه وارد جاده‌ای خاکی شد. نکته جالب این بود که این مرد مسیر خود را ادامه داد و درنهایت نزدیک بود از صخره‌ای به ارتفاع 30 متر به پایین سقوط کند.

 

  1. ندیدن رمپ قایق در تاریکی دردسر آفرید

عجیب ترین دردسرهای نقشه گوگل برای کاربرانش

شاید اگر در تاریکی بعضی از جاده‌ها را اشتباه بروید، مشکل خاصی پیش نیاید، ولی اگر مسیر منتهی به یک دریاچه را کمی اشتباه پیش بروید ممکن است مسیرتان دقیقاً مسیر رمپ قایق‌های کنار دریاچه باشد. در این مورد هم گردشگرانی که در واشنگتن قصد داشتند راه هتل محل اقامت خود را پیدا کنند، اشتباه به درون دریاچه سقوط کردند! چیزی شبیه به سانحه گردشگران ژاپنی در استرالیا.

 

  1. زمان استفاده از نقشه آنلاین، خطر مه بیشتر می‌شود

عجیب ترین دردسرهای نقشه گوگل برای کاربرانش

وقتی در حال استفاده از سیستم نقشه آنلاین و بخصوص در حال گوش دادن به راهبری صوتی آن‌ها هستید، بیشتر به اطراف خود توجه داشته باشید. در این زمان‌ها خطر مه بیشتر می‌شود. امکان تصادف نیز افزایش میابد. مثلا زمانی که یک خانواده قصد داشتند در شبی مه‌آلود از جاده‌های نیوجرسی عبور کنند، نزدیک بود مستقیم وارد رودخانه شوند.

 

  1. اطلاعات ناقص

عجیب ترین دردسرهای نقشه گوگل برای کاربرانش

بنا بر دلایلی انسان‌ها فکر می‌کنند که اگر بخواهند به علائم توجه کنند، وقت خود را تلف‌کرده‌اند. با توجه به اینکه نقشه گوگل اطلاعات بسته بودن بعضی از جاده‌ها را ندارد، کاربران را به جاده‌هایی هدایت می‌کند که ممکن است یا بسته باشند یا به دلیل ساخت‌وساز بسیار ناهموار باشند. نمونه استفاده افراطی از این برنامه‌ها را در یکی از مناطق آمریکا مشاهده می‌کنید.

 

  1. خطاهای خطرناک

عجیب ترین دردسرهای نقشه گوگل برای کاربرانش

معمولاً در نقشه‌ها خطاهایی بسیار خطرناک رخ می‌دهد. هوشمندی امکانات همیشه خوب نیست و بعضی‌ اوقات ممکن است به قیمت جان آدم تمام شود، مثلاً در این مسیر نزدیک بود کاربر با سرعت زیاد از جاده‌ای نیمه‌ساز عبور کند و به صخره برخورد کند.

 

  1. مشخص نبودن جاده‌های باریک خاکی

عجیب ترین دردسرهای نقشه گوگل برای کاربرانش

زمانی که شخصی قصد داشت با ماشین خود در مسیرهای زیبای سوئیس به گشت‌وگذار بپردازد، در میانه راه با مسیری بسیار باریک مواجه شد که امکان عبور ماشین را نداشت. این اتفاق در صورتی رخ داد که وی برای رسیدن به دره‌ای در انتهای جاده برنامه‌ریزی کرده بود.

 

  1. مسیری که به‌جای پنسیلوانیا به کانادا رسید

عجیب ترین دردسرهای نقشه گوگل برای کاربرانش

واقع مشخص نیست چطور این اتفاق افتاده است، ولی مردی که قصد داشت از نیویورک به پنسیلوانیا برود، ناخودآگاه از مرز کانادا سر درآورد.

آیا استفاده از نقشه‌ها و مسیریاب‌های آنلاین برای شما مشکلی ایجاد کرده است؟

منبع: thetravel.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی