گوردخمه اسحاق وند، جاذبه ای مجهول در تاریخ کرمانشاه

4.4
از 5 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
دخمه‌ ای سیاه، جاذبه ای مجهول در تاریخ در کرمانشاه! +تصاویر
25 دی 1398 08:00
1

ارزشمندترین مکان‌های باستانی ایران گوردخمه‌های صخره‌ای هستند. بسیاری از این گوردخمه‌ها را می‌توان در استان کرمانشاه پیدا کرد. کرمانشاه یکی از تاریخی‌ترین مناطق کشور است که چند مورد از معتبرترین سایت‌های باستانی دنیا همچون محوطه تاریخی بیستون را در دل خود جای داده است. ددر بخش ایرانگردی امروز قصد داریم به گوردخمه اسحاق وند سری بزنیم، پس همراهمان باشید.

گوردخمه اسحاق وند

گوردخمه اسحاق وند یا سکاوند، از سایت‌های معتبر باستانی است. گوردخمه ها از قدیمی ترین انواع معماری صخره ای ایران به شمار می‌آیند و در دل کوه‌ها و صخره‌های مرتفع تراشیده می‌شدند. این بناها در حقیقت مقبره‌هایی هستند که در زمان گذشته افرادی که بسیار مهم بودند را در آن‌ها به خاک می سپردند. در خصوص قدمت این گوردخمه‌ها، نظرهای زیادی بیان شده است؛ بسیاری از باستان شناسان، قدمت گوردخمه اسحاق وند را به دوره مادها نسبت می دهند، ولی برخی نیز آنها را مربوط به دوره هخامنشیان می دانند.

گوردخمه اسحاق وند

اسحاق وند در حقیقت شامل سه گوردخمه تاریخی می باشد که ابعاد متفاوتی دارند و در استان کرمانشاه در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان هرسین و در دل صخره‌های مرتفعی قرار گرفته‌اند. این گوردخمه‌ها به سکاوند نیز شهرت دارند اما مردم محلی به آنها فرهاد تاش هم می‌گویند. به دلیل وجود روستایی به نام اسحاق وند در حوالی این گوردخمه ها، نام آن ها را اسحاق وند گذاشته اند. گوردخمه اسحاق وند از ارزشمند ترین نمونه های معماری صخره ای کشور هستند که بنا بر عقیده برخی از کارشناسان تاریخی، قدیمی ترین مقابر صخره ای موجود در ایران هم هستند.

گوردخمه اسحاق وند

گوردخمه اسحاق وند

گوردخمه اسحاق وند

گوردخمه اسحاق وند